Oude cbr 600 verschillende hoofdsproeiers

davite

MF'er
28 apr 2013
99
0
Na men carbu weg gedaan te hebben voor ultrasoon reiniging (ooit verkeerde brandstof gehad en lang stilgestaan daarna) zaten alle carbu's vol met groene aanslag. Alle sproeiers dicht + alles groen aangeslagen. Na enige schoonmaak zag deze er best fris uit, maar het choke kanaal loopt van in de vlotterbak door koper aanzuigpennetje (niet demonteerbaar) naar de bovenkant van elke carbu. Dit zat potdicht! Nu alles terug open. Krijg ik alles proper terug, kerel had alles gedemonteerd van sproeiers. Nu blijken er 2 settings te zijn.
Een met 135 hoofdsproeier (2 maal) en 138 hoofdsproeier (2maal). Allemaal samen in het bakje gegooid :). Zou er verschil zitten tussen 2 binnenste en 2 buitenste (qua bedrijfstemperatuur) en zo ook afstelling? Is daar in theorie iets over bekend?

Alvast bedankt voor het antwoord. Hoopt dat deze terug loopt.
 
Ik zou ze er op aanspreken.

Bij Africa Twin carbs, zijn (naast de sproeiers) ook de remluchtbuizen en gasnaalden uniek per carb. Erg verwarrend als je daar achter komt als alles op 1 hoop licht...
 
Had naar de gast gebeld, die doet dat voor tuinmachines enzo. En had 4 plastic bakjes genomen, en elke carbu genummerd met alle onderdelen los in zakje erbij. 4 keer hetzelfde perfect op orde. En dan mengen ze alles samen wss.
Maar is redelek identiek, dus dat lost zich wel op. Stationair sproeiers alle 4 dezelfde, enkel hoofdsproeier 2 maal 138, 2 maal 135.

Iemand mss nog idee dat het aan iets anders kan liggen?
Mij lijkt het ook logisch dat de 2 binnenste cilinders een grotere hoofd hebben, voor de temperatuur te laten zakken.
 
Even gekeken in het werkplaats handboek van een '95-'96 cbr. En daar staat het volgende:

vLAu9L4.png


Carb 1 en 4 dus 135, 2 en 3 138
 
Terug
Bovenaan Onderaan