Cbr f2 lekt benzine als hij naar rechts helt en slaat af

Heizi_78

Rookie
28 apr 2013
2
0
Hallo,

Sinds kort heb ik een Honda CBR 600 f2.
Onlangs zijn de carb en de sproeiers ultrasoon gereinigd omdat hij af en toe uitviel. Ook zijn toen de accu en de contactpunten van de benzinepomp vervangen. Sindsdien ongeveer 100 km gereden.

Vandaag wilde ik weer een eindje toeren en na 1 km sloeg hij weer af. Ditmaal terwijl ik stopte. Starten en weer verder rijden, maar dit fenomeen herhaalde zich een paar keer. Rechtsomkeert dus en terug naar huis.

Eenmaal op de oprit liet ik hem nog even stationair lopen, er leek niks meer aan de hand. Totdat mijn vrouw ineens zag dat de motor benzine lekte. Even later bleek dat als je de motor naar rechts helt het benzine eruit goot!! Bovendien begon hij te smoren en slecht te lopen. Hield ik de motor langer schuin naar rechts, slaat hij af. Als de motor weer rechtop werd gehouden, begon hij weer goed te lopen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn????

Groet,
Mark
 
Dit riekt naar een vlotter en/of naald die of naar de gallemiese is of verkeerd gemonteerd is. Wat zo goed als onmogelijk is...

Dat carburateur circus zal er dus afgehaald moeten worden en eens serieus bekeken moeten worden of alles zit en werkt zoals het hoort.

8-)
 
Ok....
Tijdens ultrasoon reinigen van de sproeiers moeten deze onderdelen toch los gehaald worden, of niet? In dat geval lijkt het me een garantieverhaal en kan ik beter zelf nog even mijn handen er van af houden.
 
Ok....
Tijdens ultrasoon reinigen van de sproeiers moeten deze onderdelen toch los gehaald worden, of niet? In dat geval lijkt het me een garantieverhaal en kan ik beter zelf nog even mijn handen er van af houden.
Tijdens goed ultrasoon reinigen, moet iss alles los wat los kan.
Als je ook (de)montage van carbs uit/in motor hebt laten doen,kun je gerust terug gasn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan