Motor slaat af na starten

renatus1961

Rookie
29 apr 2013
3
0
Ik heb een honda magna VF700 na starten van de motor slaat hij na een paar seconden af. Hij heeft 6 maanden stil gestaan. Heb nieuwe benzine erin gedaan en bougies vervangen.

wie help me
 
welkom op dit mooie forum, :)


is je accu geladen?
oude benzine afgetapt uit je vlotterbakjes?
werkt je choke goed?
motor buiten gestaan? water in je tank/carbs door onvolledige afsluiting?
bougiekabels er in goede volgorde weer op en stevig aangedrukt?
heb je een WPHB,




kijk die eerst eens na,
 
Ja accu is volledig opgeladen heb oude benzine eruit laten lopen en choke werkt ook goed.
motor heeft al die tijd binnen gestaan en de bougie kabels zijn ook goed.
wat ik nog wel vergeten te zeggen was dat 1 cabareteur geen benzine had daar kwam ik achter door aftappen
 
Ja accu is volledig opgeladen heb oude benzine eruit laten lopen en choke werkt ook goed.
motor heeft al die tijd binnen gestaan en de bougie kabels zijn ook goed.
wat ik nog wel vergeten te zeggen was dat 1 cabareteur geen benzine had daar kwam ik achter door aftappen


misschien blijft er bij die carb [door vergomming van de benzine] >> tegenwoordig waardeloze kwaliteit :')

wel een vlottertje hangen die het benzinekanaal dicht houdt, probeer eens met een nylon hamer zachtjes te tikken tegen die carb. Of laat de motor een paar keer vallen na optillen aan de achterkant. Door de schok/trilling zal de vlotter dan misschien los komen.


daarna weer proberen te starten met dodemansknop op [RUN] en yiffie ingeklapt en versnelling in neutraal.
 
Ik had dit bij mijn yamaha xj700s motor ook en heb de carburateurs gereinigd.
Daarna deed ie het weer prima.
De mijne had ruim een jaar stilgestaan.
Heb er nu voor de zekerheid ook nog een flesje forte in de benzinetank gedaan.
 
misschien blijft er bij die carb [door vergomming van de benzine] >> tegenwoordig waardeloze kwaliteit :')

wel een vlottertje hangen die het benzinekanaal dicht houdt, probeer eens met een nylon hamer zachtjes te tikken tegen die carb. Of laat de motor een paar keer vallen na optillen aan de achterkant. Door de schok/trilling zal de vlotter dan misschien los komen.


daarna weer proberen te starten met dodemansknop op [RUN] en yiffie ingeklapt en versnelling in neutraal.



een halfjaar stilstaan is trouwens niets, bedenk ik me nu...

ik heb 2 motoren met carbs die probleemloos starten na die tijd.
al jaren


het enige wat ik doe voor die tijd is hem helemaal aftanken en de benzinekraan openzetten zodat de carbs [een tijdje] gevuld blijven.
gaat altijd goed.



wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. :9
 
let op die laatste zin, :9


ik bén apart, en gaat altijd goed ;)
met de achterliggende gedachte dat het beter nat kan zijn dan droog in die vlotterbak, iets wat nat is/blijft wordt niet stroef en droogt niet uit.
Moderne benzine vervliegt juist ongelijkmatig (want 100% vacuüm is het nergens) en wat droog is vervliegt-verstoft-verstopt niet. :+

Ooit een Chinese minibike na zeven jaar weer tot leven geroepen.
Stond lekker droog door het kraantje dicht en gasgeven todat deze stopte. :Y ;)
(hoorde mijn oom nog roepen '7 jaar is kansloos' trek-trek-trek rengdengdeng *O* )
 
Laatst bewerkt:
Moderne benzine vervliegt juist ongelijkmatig (want 100% vacuüm is het nergens) en wat droog is vervliegt-verstoft-verstopt niet. :+

Ooit een Chinese minibike na zeven jaar weer tot leven geroepen.
Stond lekker droog door het kraantje dicht en gasgeven todat deze stopte. :Y ;)
(hoorde mijn oom nog roepen '7 jaar is kansloos' trek-trek-trek rengdengdeng *O* )


vroeger had je tenminste benzine die 10 jaar goed bleef,
tegenwoordig moet je de slijptol er haast bij pakken om alles los te bikken uit je carbs na een halfjaar...

lekker hé al die additieven..... :X :N

maar ik heb die fiets al 10 jaar, en gaat al 10 jaar goed op deze manier. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier weten ze er meer van:

Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 2

Ik gok dat het ( net als bij "mij" ( de motorfiets van m'n pa) ) door die klote benzine komt, waardoor je sproeiers verstopt zitten.

Mocht je je carbs er af willen gaan halen... succes!


inderdaad een vf700 Magna blok is haast hetzelfde als een vf750f blok, daar kom je niet zomaar bij die carbs. O-)


hoop sleutelwerk, die blokken zijn nogal compact gemaakt. :Z :/
 
Laatst bewerkt:
Pas ook een magna700 onder handen gehad. Zelfde problemen.
Carbs reinigen. Enkel nieuwe benzine. Nieuwe bougies en luchtfilter.
Nu doet ie het goed :)
 
Is dat "oude "benzine geen kulverhaal?
Mijn fiets zet ik ook elk jaar zo'n 5 maanden weg(tank vol,kraan open) en haal alleen de accu eruit,hij start altijd gewoon.
Bij alle "help m'n motor wil niet starten"topics wordt vaak oude benzine aangevoerd als reden maar is het uiteindelijk nooit(meestal toch weer die accu die zo goed leek) ;)
 
Is dat "oude "benzine geen kulverhaal?
Mijn fiets zet ik ook elk jaar zo'n 5 maanden weg(tank vol,kraan open) en haal alleen de accu eruit,hij start altijd gewoon.
Bij alle "help m'n motor wil niet starten"topics wordt vaak oude benzine aangevoerd als reden maar is het uiteindelijk nooit(meestal toch weer die accu die zo goed leek) ;)


toch lees ik het vrij vaak hier op MF dat dat toch de boosdoener is.
aan de andere kant zet ik hem ook zelf een halfjaar weg en heb geen centje last.


de waarheid ligt ergens in het midden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan