Roestige vijs wat nu ?

SphinXken

MF'er
16 feb 2013
97
0
Halle
Hallo iedereen,

Heb mijn stock uitlaat van mijn moto gehaald om eens deftig te reinigen.
Er af halen is gelukt.

Nu is er maar 1 probleem de klem waar u uitlaat spande op u buis van de kathalisator is roest.
Eerst dacht ik geen probleem wd40 en het is zo los, 15 min later FAIL -O-

Geen probleem doekje genomen vol wd40 en een nacht laten trekken morgen zal het wel los komen *O*

Vandaag doekje eraf sleutels er op en er zit beweging in KRAK mijn sleutel in 2 :$

(Sleutel was van de Aldi ;) )

De volledige schroef is vast geroest weet er iemand hoe ik deze los krijg zodat ik terug met een uitlaat kan rondrijden O-)

Of een goede roestverwijderaar

(Voor dat ik bure ruzies krijg door het lawaai) O-)
 
Meer vertellen over de vijs wel hij is roestig en nog nooit los gedraaid

Het probleem zit hem in de moer de vijs is los maar de moer beweegt niet de moer is vast gelast dus @€&?#. Foto zal ik maken :p
 
Kruipolie, heet stoken en een fatsoenlijke ringsleutel gebruiken. Dat afgebroken ding van de aldi is niet alleen slap (zoals blijkt) maar waarschijnlijk ook niet precies genoeg. Daardoor beschadig je de bout waardoor je hem nog lastiger los kunt krijgen.
 
De bout zit nog vast aan de moer. Straks is met het vuurtje er rond ,( inderdaad bij verhitting zet het materiaal uit) kan ik erna nog dezelfde moer en bout proper maken en terug gebruiken of zet ik een nieuwe,?
 
De bout zit nog vast aan de moer. Straks is met het vuurtje er rond ,( inderdaad bij verhitting zet het materiaal uit) kan ik erna nog dezelfde moer en bout proper maken en terug gebruiken of zet ik een nieuwe,?





Uit zuinigheidsoverwegingen kan je beter dezelfde moer en bout hergebruiken. :+
_O-


Persoonlijk zou ik voor een nieuwe bout en moer gaan. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan