Vraag over paddock/motormover

WesCBR

Rookie
20 apr 2013
4
0
Goedemiddag,

Ik rijd een cbr929rr, en moet deze kwijt in een smalle schuur met een smal gangetje hier naar toe.
Ik gebruikte voorheen altijd mijn paddock met wielen (motormover) van daytona voor de moeilijk te maken bochten.
Echter, de fireblade heeft geen mogelijkheden voor bobbins. Ik heb nu een stuk assenstaal gekocht, wat precies door de holle as van het achterwiel kan.
Is het veilig om de motor hieraan op te bokken of zijn er andere, betere opties?

Bedankt voor de hulp!
 
Goedemiddag,

Ik rijd een cbr929rr, en moet deze kwijt in een smalle schuur met een smal gangetje hier naar toe.
Ik gebruikte voorheen altijd mijn paddock met wielen (motormover) van daytona voor de moeilijk te maken bochten.
Echter, de fireblade heeft geen mogelijkheden voor bobbins. Ik heb nu een stuk assenstaal gekocht, wat precies door de holle as van het achterwiel kan.
Is het veilig om de motor hieraan op te bokken of zijn er andere, betere opties?

Bedankt voor de hulp!



Ik heb een paddockstand met aan weerskanten een soort 'pedaaltjes' die ik onder de swingarm kan schuiven.
Bij van Cranenbroek gekocht, maar ik weet niet of die nu in het assortiment zit.

Welkom bij Van Cranenbroek !


Misschien heb je iets aan deze link.


http://www.mlmparts.com/nl/honda/alle-bouwjaren/cbr-900-rr-onderdelen/frame-en-achterbrug.html
 
Laatst bewerkt:
die stalen pen door de achteras moet geen probleem zijn lijkt me.

ik heb voor mijn motor (ook een cbr929rr) een paddockstand met van die "lepels", deze vallen links en rechts onder je achterbrug.
echter is het wel zo dat deze achterbrug niet gelijk is, waardoor de motor scheef op de paddockstand komt te staan, ik heb dit opgelost door aan de rechterkant het steuntje ongeveer een cm te verhogen...
 
Dat met zo'n stang door de as moet lukken. Ik doe het zelf ook op deze manier maar ik gebruik een ijzeren buisje met daaromheen een pvc electra pijp. Kan de motor nu makkelijk in elk gewenste hoek krijgen.

Desgewenst zou ik een foto kunnen schieten. Misschien komt het geheel niet overeen met jouw situatie.
 
Zorg dan wel dat je die pen door je as kan borgen, kans is klein dat het fout gaat, maar het zou toch zonde zijn als je fiets halverwege opeens ervan af kiepert.
 
Ik heb er moertjes die ik aan kan draaien bij gehaald.
Mijn grootste zorg is echter of de as de motor wel houd.
Maar als ik het zo allemaal hoor dan moet het wel gaan lukken!

Bedankt alvast, zal het eens proberen!
P.s. Mac Williams, Laat je de motor ook gewoon zo opgebokt staan?
Dit niet slecht voor je achteras?

Groetjes
 
Ik heb er moertjes die ik aan kan draaien bij gehaald.
Mijn grootste zorg is echter of de as de motor wel houd.
Maar als ik het zo allemaal hoor dan moet het wel gaan lukken!

Bedankt alvast, zal het eens proberen!
P.s. Mac Williams, Laat je de motor ook gewoon zo opgebokt staan?
Dit niet slecht voor je achteras?

Groetjes

Bij veel Ducati's wordt ie ook opgebokt met een pen door de achteras. (met name bij de enkelzijdige achterbrug) Die van mij staat ook altijd over de wintermaanden zo opgebokt
 
Het lijkt mij niet dat het kwaad kan, misschien zelfs wel beter ivm de natte koppeling. Maar dat is echter van horen zeggen.

Die as krijgt wel veel meer te verduren tijdens het rijden denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ik in zoverre uitleggen,wat mij verteld is, dat het beter is om de motor wanneer deze te lang op de zijstandaard staat de platen droog komen te staan en wanneer je hem weer gaat gebruiken de boel even "droog" loopt. En dat zou dan niet zo goed zijn. Hoe lang "lang" is weet ik niet. Misschien een winter lang?

Meer kan ik er niet over vertellen, het kan dikke bullshit zijn. Maar ik heb hem toch al liever rechtop in de schuur staan want dat scheelt ruimte. Nu heb ik 3 motoren rechtop naast elkaar staan waar er anders maar twee konden staan. En door de wieltjes kan ik hem fijn door de schuur rollen, vooruit, achteruit maar ook linksom en rechtsom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan