benzine verbruik gsx600f uit 1997

jepee

MF'er
12 sep 2009
49
0
vlaardingen
goedenavond allemaal

ik ben sinds anderhalve maand in het bezit van een gsx600f uit 1997
nou heb ik een vraag wat betreft het benzine verbruik want 200km op een tank lijkt me wat weinig
ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen

m.v.g.
john
 
exclusief reserve is een tank meestal zo'n 15 liter,


200km door 15 en je hebt je actieradius. [ongeveer]
een hoop verbruik hangt ook nauw samen met bandendruk/afstelling vering/ wegligging en natuurlijk je rechterhand. :]


uitgerekend doe je 1_13 dat is aan de lage kant, mits mijn "berekening" klopt.

als bovenstaand verhaal allemaal in orde is en klopt, kan je er nog voor kiezen
om je carbs te synchen en een nieuw luchtfilter te plaatsen,
[met een vervuild luchtfilter loopt ie rijker]
je bougies die dermate verouderd zijn [heel oud en versleten] kunnen ook zorgen voor een groter verbruik.

eventueel als laatste je carbs goed afstellen qua lucht/benzine ratio's.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een 21 liter tank, jij een 20 liter.

maar ik rijd een 750 en jij een 600.

omdat die 600 veel minder power heeft moet je die verder doortrekken om het leuk te houden?
hogere toeren is meer verbruik.


tevens doe ik 225 tot/met 250 km ongeveer op een tank ZONDER reserve. :]
 
Hangt ook van het soort kilometers af, stad of snelweg.
In NL reed ik max 220 op een tank, en in de Ardennen reed ik zelfs 270 op een tank (bijna 1 op 20) met een GSXR-600.

Maar je motor gaat niet rijker staan door een vervuild luchtfilter. Het blok zal meer weerstand krijgen omdat het meer weerstand zal hebben bij het aanzuigen van lucht, wat de zuigers afremt.
 
Hangt ook van het soort kilometers af, stad of snelweg.
In NL reed ik max 220 op een tank, en in de Ardennen reed ik zelfs 270 op een tank (bijna 1 op 20) met een GSXR-600.

Maar je motor gaat niet rijker staan door een vervuild luchtfilter. Het blok zal meer weerstand krijgen omdat het meer weerstand zal hebben bij het aanzuigen van lucht, wat de zuigers afremt.


hij gaat niet rijker staan, [carbs] maar verbruikt wel meer door een onvolledige verbranding.

als je luchtfilter heel erg vuil/vies/verstopt is dan heb je geen optimale verbranding meer, [vermogen verlies] kan je niet al je benzine meer verbranden en zal de rest van de benzine die niet verbrandt wordt in je uitlaatkleppen verdwijnen.

aangezien je toch hetzelfde vermogen wilt houden geef je dan wat meer gas om dit te compenseren,
en zie weer het begin van het verhaal.



dus ja, ik kon bij mijn motor heel goed merken dat er een nieuw filter in ging.
actieradius ging omhoog, de motor trok veel beter door. ;)
 
Hangt ook van het soort kilometers af, stad of snelweg.
In NL reed ik max 220 op een tank, en in de Ardennen reed ik zelfs 270 op een tank (bijna 1 op 20) met een GSXR-600.

Maar je motor gaat niet rijker staan door een vervuild luchtfilter. Het blok zal meer weerstand krijgen omdat het meer weerstand zal hebben bij het aanzuigen van lucht, wat de zuigers afremt.


dat ook inderdaad, goed punt. :Y


in de stad loopt ie duurder dan snelweg en buiten BBK.
 
Terug
Bovenaan Onderaan