voorvork keerringen

motopico

Rookie
1 mei 2013
14
0
haarlem
Wil dus vorkkeerringen vervangen, dan hoeft toch niet de hele vork uit elkaar?

Maar natuurlijk wel de poten uit de kroonplaten. graag advies

Bedankt vast

Richard
 
Soms kan je ze met een paar parkers er uit trekken, met het risico dat je de binnenpoot beschadigt. Als je ze toch uit de kroonplaat hebt, is het niet zo veel moeite om de poten even uit elkaar te halen. :)
 
Bedankt voor de supersnelle reactie.

het gaat om de vx800 suzie

zijn er fanaten in de buurt van haarlem(radius 50km) die dit klusje tegen vergoeding doen.
Remblokjes moeten ook vervangen.
ik ben niet erg handig, olie verversen etc. maar voor de rest:-))
 
Ja de bekende motor adressen ken ik wel, maar duur!!!
Kost zomaar 200 euro.
Kan ik misschien beter kijken voor vervanging van de vork.
Een goede tweedehands kan toch niet zo duur zijn?
 
Ja de bekende motor adressen ken ik wel, maar duur!!!
Kost zomaar 200 euro.
Kan ik misschien beter kijken voor vervanging van de vork.
Een goede tweedehands kan toch niet zo duur zijn?


Koop je met mazzel voor 50 euro een vork ( waarmee je dus 50 euro bespaart op het laten vervangen van voorvorkkeerringen ) kan je er donder op zeggen dat dié keerringen ook snel het loodje zullen leggen.

Hak de knoop nou maar door, óf zelf ( met behulp van een boek en MF ) de poten uit elkaar en de keerrringen vervangen.
Of het láten doen.
 
Wow bas, das kort door de bocht, racertje zeker:-))

Heb gelezen dat het wel ongeveer 200 kost, kan ik misschien een wp vork of een met wp binnenveren voor kopen.

gelukkig lekken ze nog niet maar zijn vreselijk uitgedroogt
 
Zeroground ik bedoel inderdaad wat je van buitenaf kunt zien!!

Zijn dat niet de keerringen dan? maak me blij....
Post eens een foto van jouw vork. 99% dat het niet de keerringen zijn die jij bedoelt.

Ik denk dat je je beter eerst goed in de motorfietstheorie kan gaan verdiepen voordat je aan de onderhoudspraktijk begint. Je mist nogal wat basiskennis.
 
Neejoh dat zijn de stofringen, die wip je er zo af met een schroevendraaiertje en nieuwe erop. Rijden maar weer!

Die je van buitenaf ziet zijn idd de stofringen, maar 99% zeker dat TS die niet wil vervangen omdat hij dat mooier vind, maar omdat de boel lekt.
En dan zal je toch ook echt de keerringen moeten vervangen/poten uit elkaar.

Ik snap niet wat de crime is, ik vind het altijd heerlijk als ik zie wat voor drek er uit de poten komt, en hoe proper ik de boel weer in elkaar zet met helder rode voorvork olie en verse keerringen.
 
Wat niet hoeft dat hoeft niet.

Tuurlijk heb ik ook liever dat alles vers en goed is, maar ben een leek op dit gebied.
Dus als ik wegkom met stofringen of zelfs harmonica rubbers zoals bij sommige harley's
en ander engels spul vind ik het goed.
Ik moet wel balhoofdlagers en remblokjes vervangen, maar dat is noodzaak.
 
Dualdevil ik vrees dat je gelijk hebt, ik begin het te begrijpen geloof ik.

Gelukkig hebik wel verstand van rijden, meer dan 200.000km op mijn kont gezeten.
Tot de hoogst begaanbare bergpas ter wereld toe(kardung la in de himalaya)
maar sleutelen, ik schaam me diep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan