Ratel rondom cilinders / blok na schoonmaakbeurt

Motor2012

MF'er
16 apr 2012
32
0
Beste motor collega's,

Gisteren eens even goed een de poets gegaan (ja ook de hogedrukspuit) en je zou denken goed! Maar je raad het al, vandaag naar het werk en ik denk wat trilt er toch zo!

Mijn Bandit 600 uit '95 blinkt maar loopt minder!

Op de snelweg trilden mijn steps flink en zelfs de tank en in het stuur was een trilling te voelen.

Thuis, bij stationair lopen hoorde ik een ratel. Het leek op het geluid van heftig bewegende kleppen maar ik kan er natuurlijk naast zitten...

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of wordt het direct een enkeltje dealer?
Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Heb net even getest en binnen 1 minuut zijn alle 4 de pijpen warm/heet, bovendien, stationair loopt ze gewoon.

Moet morgen toch maar even langs KMS te Poeldijk denk ik!

Misschien nog een iets beter filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=mB77QkLrEdc&feature=youtu.be

die trilling is inderdaad onbalans in je blok.
1 bougie is ws uitgevallen, alleen onder hoge belasting zal deze nog [beetje] meevonken.

bougiedoppen inspuiten met WD-40, bougieschachten ook.
verder al je stekkers en aansluitingen nalopen en inspuiten op corrosie en slecht contact.

kijk ook je carbs en tankafsluiting ff na op water, je kan je vlotterbakjes ff aftappen.
als hier water inzit zal de benzine op het water liggen. [je ziet dan 2 kleuren vloeistof]

je kan nooit een mechanisch probleem hebben met je blok nadat je hem hebt afgespoten.

ik zeg, :N




:]
 
Laatst bewerkt:
TIP; WD-40 is origineel bedoeld als een waterverdrijvingsmiddel.
spuit je het hier mee in, dan stoot het water af, het verdrijft het.



alleen in de volksmond gezien als IMAL, _O-
wat het absoluut niet is.
 
NEEEEEE :(

WD40 is verschrikkelijk slecht voor rubber :N


WD-40 is the trademark name of a lubricant, penetrating oil and water-displacing spray




http://www.wd40.nl/marken_wd40_faq_nl.php

Hoe reageren de verschillende materialen op WD-40?

Algemeen:
Bijna alle materialen reageren net zo op WD-40 als op hoogwaardige wasbenzine onder gelijke omstandigheden zoals bijvoorbeeld besproeien, snel of langdurig onderdompellen.

Staal met hoge weerstand (zacht gemaakt met hydrogeen):
SAFE bevonden volgens Lawrence Hydrogen Effusion Test (Lawrence Electronic Co Reports Nr. 1223 en 1224, 7 mei 1974, certificaten Nr. 154 en 155).

Rubber:
Bij behandeling van verschillende soorten rubber treedt geen enkel oppervlakteverschijnsel op. Bepaalde kwaliteiten kunnen echter zwellen indien ze langdurig ondergedompeld worden in WD-40, keren echter weer in oorspronkelijke staat terug na de verdamping van WD-40.

 
Laatst bewerkt:
Net nog even flink stuk gereden...lijkt wel iets beter te worden.

Het klinkt allemaal erg 'rauw' en blikkerig, lastig uit te leggen.

Om 8.30 uur afspraak bij KMS, keep you updated!
 
Droogblazen van binnen, vocht afdrijven...


nou lang niet altijd.


ik heb dit zelf ook gehad na een wasbeurt en de WD-40 overal naderhand goed gespoten etc.
daarna liep ie eindelijk weer normaal, toch wel een week last van gehad.


voor mij geen hogedruk waterspuit meer op m'n bike, en dan bedoel ik vooral de cilinders en carbs... |( :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan