gsx 400 x impulse loopt op 3 cilinders

Push400

Rookie
22 mrt 2013
8
0
Kesteren
hoi allemaal,

zoals in de titel, ik heb een impulse, maar deze loopt sinds kort op 3 poten..
ik heb pas carberateurs schoongemaakt toen die even niet helemaal lekker liep
maar deze geven wel allemaal benzine..
ik heb de bougie's vervangen, gelijk maar alle 4 maar dat mocht ook niet baten
gelijk gekeken of ze vonkten en dat was allemaal geen probleem,
toch maar even met de stroboscooplamp geprobeerd maar daar kwam ook goed beeld uit..
daarna leken me kleppen nog de enigste optie dus heb ik die ook nagekeken maar dat was ook dik in orde..
is er iemand die nog idee heeft wat hier nogeen gat in ziet? :?
zit met de handen in het haar ipv aan het stuur..

gr. Gerrit
 
Ik bezit dezelfde motor, geen oplossing hier, maar ik kijk wel ff mee. ;)

luchtfilter... 2 carburateurs... 4 cilinders/16kleppen, zou bij een carburateur iets blijven hangen ofzo ?
gasnaald die blijft plakken oid? :?
 
Laatst bewerkt:
vertel iets meer over de voorgeschiedenis.
als ik dit lees is het op 3 poten gaan lopen niet plotsklaps gebeurd, maar is er iets meer aan voorafgegaan.

carberateur had ik schoongemaakt omdat hij op de snelweg er mee op hield, geen benzine..
was een totaal ander probleem als nu hij op 3 poten loopt.. heb het luchtfilter er afgehad, gasgegeven en zag benzine onderuit de gasnaald nevelen als ik gas gaf, voor de zekerheid nog met startpilot een boostje proberen te geven voor als het te weinig was maar dat mocht niet baten...
op 3 poten is wel in een keer gebeurd.. na 2 weken stilstaan en uitlaat monteren..?
had ik er even afgehaald om maar weer een geheel ervan te maken, kreeg zon koninginnedag idee ervan=)
 
Heb je de gas naald nog goed staan? Geeft ie GENOEG of te WEINIG benzine..(ten opzichte van de andere 3?)
Bougi's kunnen op t oog genoeg vonken maar in praktijk net te weinig te zijn---->bougi kabels en doppen nagekeken en/of door gemeten..
Bobine nog goed? (door gemeten) leverd ie nog genoeg power.
Zijn de carb's na schoonmaak gesynchroniseerd?
Accu nog voldoende power?
Het lijkt allemaal wat onbenullig maar ik heb ong. t zelfde meegemaakt na vervangen van de bougi's, Hij liep ineens als een krant. Bleek dat 1 bougi kabel door sloeg en een dop wat verrot was.
 
mr. oldscool :W

klopt helemaal, 2 carbs, 4 cilinders, 2 bobines. :)

ofwel, iedere carb en bobine stuurt 2 cilinders aan.

plaatje waarop de bobine's, carbs en blok te zien zijn.
full


Grappig detail, het blok(kleppendeksel) is welgeteld 31cm breed! :P
 
Laatst bewerkt:
Thanks all voor de reacties=)
Vandaag even verloopstukje voor de compressiemeter gemaakt, paste alleen op dikke schacht.
Hier kwam bij alle 4 het zelfde uit, al was het maar 2,5 bar.
Zal wel aan de meter gelegen hebben;)
Daarna nog even de bobines vastgehad, daar zat heel groot temperatuur verschil in!
Lijkt me niet te horen;)
Nu even moed en tijd verzamelen om, als het kleppendeksel er weer op zit bobine's door te meten en/of om te wisselen.
Iemand nog bobines op de schap liggen?=)
Gr Gerrit
 
Thanks all voor de reacties=)
Vandaag even verloopstukje voor de compressiemeter gemaakt, paste alleen op dikke schacht.
Hier kwam bij alle 4 het zelfde uit, al was het maar 2,5 bar.
Zal wel aan de meter gelegen hebben;)
Daarna nog even de bobines vastgehad, daar zat heel groot temperatuur verschil in!
Lijkt me niet te horen;)
Nu even moed en tijd verzamelen om, als het kleppendeksel er weer op zit bobine's door te meten en/of om te wisselen.
Iemand nog bobines op de schap liggen?=)
Gr Gerrit

ik zou maar eens een goede compressie meting doen als ik jouw was.
die 2,5 bar op alle cillinders zou ook kunnen betekenen dat je meter, slangen of afdichtingen niet meer binnen kunnen houden dan bar. alles erboven gaat verloren, of dit nu 6 of 9 bar is...

bobines en vonkpluggen wisselen is geen slecht idee
 
Thanks all voor de reacties=)
Vandaag even verloopstukje voor de compressiemeter gemaakt, paste alleen op dikke schacht.
Hier kwam bij alle 4 het zelfde uit, al was het maar 2,5 bar.
Zal wel aan de meter gelegen hebben;)
Daarna nog even de bobines vastgehad, daar zat heel groot temperatuur verschil in!
Lijkt me niet te horen;)
Nu even moed en tijd verzamelen om, als het kleppendeksel er weer op zit bobine's door te meten en/of om te wisselen.
Iemand nog bobines op de schap liggen?=)
Gr Gerrit



degene die het heetst is lijkt mij de verdachte bobine. :Y

meet de primaire spoel eens door, deze mag op de aansluitklemmen een paar ohm aangeven.

meet de externe spoel eens door, deze moet een aantal kiloohms aangeven.



degene die het verste afwijkt in de meting met raadpleging waardes WPHB lijkt mij de schuldige/dader. O-)
 
:^


het zijn duocarbs, dus 1 carb voor 2 cilinders. ;)

dat begreep ik al ja, maar aangezien het probleem maar in 1 cilinder zit dacht ik dat het ook hier nog in zou kunnen zitten. dan moet elke cil natuurlijk wel zijn eigen aansluiting hebben, anders zouden 2 cilinders het probleem hebben ;)

geld ook voor de bobine, heel apart dat 1 minder goed functionerende bobine ervoor zorgt dat er maar 1 cilinder niet wil ipv 2
 
dat begreep ik al ja, maar aangezien het probleem maar in 1 cilinder zit dacht ik dat het ook hier nog in zou kunnen zitten. dan moet elke cil natuurlijk wel zijn eigen aansluiting hebben, anders zouden 2 cilinders het probleem hebben ;)

geld ook voor de bobine, heel apart dat 1 minder goed functionerende bobine ervoor zorgt dat er maar 1 cilinder niet wil ipv 2



1 carb heeft 2 gasschuiven/gasnaalden, en 2 stationair en 2 hoofdsproeiers zitten. maar die gasschuiven worden allebei mechanisch omhoog getrokken door het vacuum.

dus het kan wel in een carb zitten dit probleem.
Ik heb samen met Tinus-online z'n carbs schoongemaakt, dus weet precies hoe die carb eruitziet.


Die bobine heeft een - en + kant. > staat in serie.
Dat wil zeggen dat de ene bougiedop van de bobine een - is en de andere een +.
Meestal als de ene kant niet lekker vonkt is de ander ook minder, dat klopt.

dat is tenminste mijn ervaring met die bobines. :Y

maar het kan ook nog aan het pickupsignaal liggen die de CDI van pulsen voorziet.
dat was toen namelijk bij mij een keer het geval,





aan TS; in het geval van een haperende pickupspoel even meten op de CDI stekker.
dit zal een viervoudige stekker zijn op de CDI.

trek deze los en meet op een bereik van 200 ohm, je moet dan waardes meten tussen de 130/180 ohm ongeveer, [dit ongeveer omdat de rotor gedraaid kan zijn in de richting van de spoel en dan krijg je veelal een andere waarde]


maar komen deze waardes ruim erbovenuit, of eronder dan is je spoel stuk.
kan je dat iddg ook weer uitsluiten.

eerst nu eens goed uitzoeken of het probleem electronisch is of dat het aan de carbs ligt




bovengenoemde waardes zijn van de GSXR750 slabby uit 85/87.
of ze voor jou fiets gelden weet ik niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
1 carb heeft 2 gasschuiven/gasnaalden, en 2 stationair en 2 hoofdsproeiers zitten. maar die gasschuiven worden allebei mechanisch omhoog getrokken door het vacuum.

dus het kan wel in een carb zitten dit probleem.
Ik heb samen met Tinus-online z'n carbs schoongemaakt, dus weet precies hoe die carb eruitziet.


Die bobine heeft een - en + kant. > staat in serie.
Dat wil zeggen dat de ene bougiedop van de bobine een - is en de andere een +.
Meestal als de ene kant niet lekker vonkt is de ander ook minder, dat klopt.

dat is tenminste mijn ervaring met die bobines. :Y

maar het kan ook nog aan het pickupsignaal liggen die de CDI van pulsen voorziet.
dat was toen namelijk bij mij een keer het geval,
achso, bedankt voor je uitleg! altijd fijn als iemand de noob even iets duidelijk kan maken met een beetje tekst :)
aan TS; in het geval van een haperende pickupspoel even meten op de CDI stekker.
dit zal een viervoudige stekker zijn op de CDI.

trek deze los en meet op een bereik van 200 ohm, je moet dan waardes meten tussen de 130/180 ohm ongeveer, [dit ongeveer omdat de rotor gedraaid kan zijn in de richting van de spoel en dan krijg je veelal een andere waarde]


maar komen deze waardes ruim erbovenuit, of eronder dan is je spoel stuk.
kan je dat iddg ook weer uitsluiten.

eerst nu eens goed uitzoeken of het probleem electronisch is of dat het aan de carbs ligt.

misschien alles naameten? dus pickup doormeten en de ruimte daarin (als dat van toepassing is op deze motor)
ook de rest van het ontstekings circuit gelijk mee pakken, zelfs de bougie kabels (wat is de normale weerstand die daarover gemeten word?
 
Thanks all voor de reacties=)
Vandaag even verloopstukje voor de compressiemeter gemaakt, paste alleen op dikke schacht.
Hier kwam bij alle 4 het zelfde uit, al was het maar 2,5 bar.
Zal wel aan de meter gelegen hebben;)
Daarna nog even de bobines vastgehad, daar zat heel groot temperatuur verschil in!
Lijkt me niet te horen;)
Nu even moed en tijd verzamelen om, als het kleppendeksel er weer op zit bobine's door te meten en/of om te wisselen.
Iemand nog bobines op de schap liggen?=)
Gr Gerrit

Hoi Gerrit,

ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt, want ik zit met dit t zelfde probleem. Ik probeer nu de kern uit een bougie te halen en daar dan weer wat op te fabrieken maar dit valt tot nog toe niet mee :X .

En voor de bobines gewoon ff naar een sloper bellen, bijv Boonstra zelfs daar kosten ze niet veel. ;)
 
achso, bedankt voor je uitleg! altijd fijn als iemand de noob even iets duidelijk kan maken met een beetje tekst :)misschien alles naameten? dus pickup doormeten en de ruimte daarin (als dat van toepassing is op deze motor)
ook de rest van het ontstekings circuit gelijk mee pakken, zelfs de bougie kabels (wat is de normale weerstand die daarover gemeten word?


geen dank Monkey, maar ik ben zelf ook echt geen expert oid.
gewoon "in de wandelgangen" geleerd/goed meegekeken [op MF] en logisch nadenken, kom je een hoop mee.

en het is Suzuki, daar weet ik aardig wat vanaf.
meestal dan. ;)



sommige van deze storingen heb ik zelf en omgeving ook aan de hand gehad, dus dan is het makkelijk uit eigen ervaring pakken. :)
 
normale bougiekabels mag maar een enkele ohm weerstand op staan,
maar je hebt ook speciale bougiekabels die zelf een hoge interne weerstand hebben.

een normale kabel met ontstoorde bougiekap erop kan dat zo'n 5 kilo-ohm zijn.





die weerstand is ingebouwd tegen het "wegzwerven" van het bobine hoogspanningssignaal.
voor anderen heel fijn, die hebben geen blokjes in de tv als je langs rijd :P



voor jou iets minder, je motor kán er minder van gaan presteren.


e.e.a. kun je meten door op de ene en andere uiteinde van de dop op ohms te meten naar elkaar toe.

of de bougiekabel vanaf punt naar dop te meten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan