Speling op achtertandwiel (suzuki gsxr 600 k4)

melvin_vb

Die hard MF'er
23 aug 2007
386
0
winterswijk
Goedemiddag,

Ik zit met een probleempje,

Nadat ik de velgen eruit heb gehaald en ze heb laten wisselen wil ik ze natuurlijk weer monteren. Maar dan stoot je altijd weer op problemen.
Nu is het zo dat alles zo zit zoals het was.

Alleen heb ik nu ongeveer 3mm speling in mijn achtertandwiel....
Dus als ik het zeg maar bij de tandjes vastpak kan ik het ongeveer 3mm heen en weer bewegen. Volgens motorport zou me lager misschien op kunnen zijn maar dan moest ik natuurlijk de motor erheen brengen zodat hij het zelf kon zien.


Alvast bedankt :)
DSC_01491.jpg
 
Lager van de tandwiel houder kapot?

Kun je toch zelf makkelijk kontroleren door de tandwiel houder te verwijderen?

Als je een wiel er kunt uit halen dan moet de lagers en de tandwielhouder controleren ook kunnen.

Alles zit nog in de goede volgorde?
 
Ik heb alleen net niet alle hulpmiddelen om de velg er gemakkelijk in te krijgen. Ik vind het persoonlijk een hells karwei dus als iemand me kon vertellen dat het " normaal" was dan laat ik het lekker zitten :)
 
Van achteren gezien, kan je het tandwiel naar links en rechts van de motor bewegen?

Dan ben je of een bus vergeten te plaatsen, of het lager is verrot (er vanuit gaande dat de achteras moer aangedraaid is).

Als je van de zijkant gezien het tandwiel tegen de klok in en met de klok mee kunt draaien, zijn je transmissiedempers versleten.

Groeten,
 
Asmoer wel op koppel aangetrokken ? Als ik die van mij op het juiste moment aantrek zie ik de achterbrug duidelijk een paar mm naar binnen verplaatsen.
Dan zit er bij jou iets niet goed met de afstandbussen.
Als je nou je brug niet bij elkaar trekt staat dus gewoon je wiel niet vast.
 
Heb hetzelfde gehad met een K5. Nieuw lager er in gezet en nog precies hetzelfde. Lager hoort iets speling te hebben, dat zijn de specificaties van dat lager. Je kunt het tandwiel iets naar link/ rechts bewegen. Is ook om krachten op te vangen. Als je het lagernummer in tikt op google, krijgt je de specificaties en zul je zien dat die speling zo hoort.
 
Goedemiddag,

Het probleem is inmiddels verholpen.
De motor heeft een nieuw lagertje gekregen en de speling is verholpen ;) .
(ok minimale speling is er nog :9 , maar niet zoveel als voorheen)

bedankt voor degene die hebben meegedacht :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan