Olielekkage slangetje onder de motor

15 apr 2011
117
0
Als ik een flink stuk met mijn motor (fzr1000) gereden ligt er soms een plasje olie?? onder. Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Waarvoor dient dat losse slangetje en is het erg als er vloeistof uit lekt?
full
 
Ik heb het slangetje gevolgd en het gaat achter de schokdemper omhoog en vervolgens links langs de tank heen. Hoe het slangetje achter de kappen/tank verder loopt kan ik niet goed zien.
 
Zoek eerst maar eens uit waar het slangetje precies heengaat.

Tankontluchting (benzine)
Tank overloop (benzine)
Carter ontluchting
Koelvloeistof overloop
Carburateur overloop (benzine)

En weet ik veel wat nog meer.

Als je echt zeker weet dat het motor olie is, -lijkt- me dat niet zo'n goed teken.
Dan zou duiden op carter overdruk, veroorzaakt door versleten zuigerveren, of misschien heel stom teveel olie erin.

Maar zoek eerst eens waar het slangetje heengaat, dan kan er wat meer gezegt worden :)

Als de motor verder goed loopt zou ik me er trouwens ook niet zoveel zorgen om maken, maar het wel fijn om te weten wat het precies is ;)
 
volgens mij een overloop slangetje heb je pas olie bij gevuld,of andere vloeistof wat er te veel in zit gooit die er hier uit,ik had het bij me ktm als er iets te veel olie in zat gooide hij het er ook uit,tot dat die het goeie pijl had bereikt..
 
Laatst bewerkt:
volgens mij een overloop slangetje heb je pas olie bij gevuld,of andere vloeistof wat er te veel in zit gooit die er hier uit,ik had het bij me ktm als er iets te veel olie in zat gooide hij het er ook uit,tot dat die het goeie pijl had bereikt..
Ik word nou toch wel erg nieuwsgierig naar wat voor Ktm jij hebt gehad.
 
Bedankt voor alle reacties, ik heb laatst inderdaad de olie bijgevuld dus misschien dat het daarmee iets te maken heeft. Ik zal binnenkort even wat kappen etc. verwijderen om te zien waar het slangetje precies heen gaat.
 
Ik heb de kappen er allemaal af gehaald en volgens mij gaat het slangetje richting de benzinetank. Waar het slangetje precies naar toe gaat is echter niet te zien zonder de tank en alles te verwijderen.
 
Ik heb de kappen er allemaal af gehaald en volgens mij gaat het slangetje richting de benzinetank. Waar het slangetje precies naar toe gaat is echter niet te zien zonder de tank en alles te verwijderen.
Haal jouw vinger er doorheen en je voelt of het water, olie of benzine is en gebruik je neus, door de vinger er even onder te steken. Daarbij kan het ook accuvloeistof zijn en dan hebben we alle vloeistoffen wel gehad, die van een motor af kunnen komen. :)
En nee het is niet erg, want daar is het slangetje voor. Heeft alles met overdruk te maken.
Moeten natuurlijk geen plassen onder liggen.
 
Laatst bewerkt:
Water, benzine en olie lees ik hier.
Ik neem aan dat TS wel het verschil weet tussen deze drie vloeistoffen. :+

Het is zeker weten olie. Heb vandaag de zijkappen eraf gehaald, alles even goed schoongemaakt en het slangetje gevolgd. Het gaat achter het frame richting de onderkant van de tank. De ontluchting van de benzinetank is het in ieder geval niet want daar heb ik een ander slangetje voor gevonden :) Aangezien mijn oude FZR niet zo spaarzaam is met olie moet ik dit om de paar maanden bijvullen om rode lampjes te voorkomen. Er gaat dan toch wel ruim 100 ml in. Iets te veel bijvullen kan dus wel eens voorkomen, zeker met het wazige peilglaasje wat erop zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan