Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook voor mij gaat een een GO!!!! worden naar Swiss. :Y

Nu wil ik me aanmelden en stuit op het volgende.
http://www.tenere-anmeldungen.ch/english

Ik zie geen verschil tussen de reservering van CHF25,-- en die van CHF30,-- :/
Zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon die van 30 bestellen?

Wie hebben zich al aangemeld?

Ze hebben een foutje gemaakt. Die 25 CHF is voor 2 nachten. Bij de aanmelding in het Duits staat het wel goed beschreven.
 
.........

Als echt niemand anders zich meer aanmeld, zijn we met 5. Ik heb echter een vermoeden dat het wel eens wat meer zielen kunnen worden.

@Gerard: We kunnen de afspraken zeker maken over anderhalve maand; echter gooi ik nu alvast wat balletjes op, om te checken of we op 1 lijn zitten.
Volgens mij is die lijn prima! ;)

Ik dacht dat Iggy ook wel zin had om mee te tuffen, of heb ik dat verkeerd begrepen?
 
Zijn hier mensen die zowel een ARROW dakar als een LASER produro heeft getest?

Ik wil mijn laser vervangen omdat ik meer geluid wilt en Bolski zegt dat de laser niet een hele goede doorstroming heeft.

Als iemand uitlaten wilt ruilen hoor ik dat graag!
 
Zo mensen,

ik heb met pijn in het hart mijn Suup met span de deur uitgedaan; reden was eigenlijk dat ik een offroad span wil hebben met meer vermogen, hij moet toch een bak trekken en dan is wat meer vermogen erg prettig. Nu moet het span met mij er toch zwaar aan trekken, en als je dan ook nog eens offroad gaat.... Hij is uit Marokko teruggekomen met wat kleine probleempjes, maar hij heeft wel het beste tehuis gevonden wat je maar kunt bedenken (na mij dan...):
Mongoliëspan - tweede leven !
Ter zijner tijd zal de kersverse eigenaresse (jazeker, een vrouwelijke krullekop op een Suup!) zich hier zeker melden!
Het nieuwe span wordt een BMW.... Ook hier komt dus zo'n dikke mof Duitser op de oprit, tis niet anders. Bedankt voor alle goeie raad, en voor diegenen die naar de meeting gaan, veel plezier!
 
Zo mensen,

ik heb met pijn in het hart mijn Suup met span de deur uitgedaan; reden was eigenlijk dat ik een offroad span wil hebben met meer vermogen, hij moet toch een bak trekken en dan is wat meer vermogen erg prettig. Nu moet het span met mij er toch zwaar aan trekken, en als je dan ook nog eens offroad gaat.... Hij is uit Marokko teruggekomen met wat kleine probleempjes, maar hij heeft wel het beste tehuis gevonden wat je maar kunt bedenken (na mij dan...):
Mongoliëspan - tweede leven !
Ter zijner tijd zal de kersverse eigenaresse (jazeker, een vrouwelijke krullekop op een Suup!) zich hier zeker melden!
Het nieuwe span wordt een BMW.... Ook hier komt dus zo'n dikke mof Duitser op de oprit, tis niet anders. Bedankt voor alle goeie raad, en voor diegenen die naar de meeting gaan, veel plezier!

Je hebt er in ieder geval een heel goede nieuwe eigenaar voor gevonden!! :} :} :}
Wat voor mof wordt het? Ook al eens gedacht aan een ktm 950 adventure? Standaard zeer goede vering en weer iets unieks.
 
Bedankt voor all bijdragen hier en succes met het BMW verhaal. *D

Ps. Iemand interesse in een Laser Produro demper?? Wil zelf een ander pas laten maken.
Heb de demper dit jaar gekocht bij offroad center vaassen voor €160,-

Teab.
 
Zijn hier mensen die zowel een ARROW dakar als een LASER produro heeft getest?

Ik wil mijn laser vervangen omdat ik meer geluid wilt en Bolski zegt dat de laser niet een hele goede doorstroming heeft.

Als iemand uitlaten wilt ruilen hoor ik dat graag!

Mijn Laser Produro (not street legal) heb ik juist vervangen door de Arrow Dakar omdat ik MINDER lawaai wilde. De Arrow heeft een prachtig geluid met de DB killer er in. Over de sound zonder DB killer kun je misschien Daan vragen…...
 
Hey S10,

ik denk dat ik gewoon een street legal versie heb. Neem aan dat jij de open pijp had zonder compartimenten in de demper!

Heb je wel eens je db-killer er uit gehaald? Maakt hij dan ook nog minder lawaai?


PS er bestaat een kans dat ik ook mee rij naar Zwitserland =]
 
Zijn hier mensen die zowel een ARROW dakar als een LASER produro heeft getest?

Ik wil mijn laser vervangen omdat ik meer geluid wilt en Bolski zegt dat de laser niet een hele goede doorstroming heeft.

Als iemand uitlaten wilt ruilen hoor ik dat graag!

Meer geluid dan een Laser?? Kom maar langs, laat ik je de mijne horen. Ik wil juist een stillere demper. Had eerst een volledig open (geboorde) Mivv demper. Deze vervangen met de Laser. Was al wel wat stiller maar nog steeds erg luid.

Wil nu een stillere.. Heb de 'racing' versie van de produro en daar komt echt wel fors geluid uit..

Als het je bevalt en die van jouw is idd stiller dan mag je hem zo omruilen.
 
Stond niet tussen lijstje bij de OP.
Maar TRX 850 koppeling kan je zo overzetten in XTZ toch?
Heb er namelijk 1 gevonden en dacht dat het wat fijner zou zijn voor het rijden door de stad.
 
Hey S10,

ik denk dat ik gewoon een street legal versie heb. Neem aan dat jij de open pijp had zonder compartimenten in de demper!

Heb je wel eens je db-killer er uit gehaald? Maakt hij dan ook nog minder lawaai?


PS er bestaat een kans dat ik ook mee rij naar Zwitserland =]

Ik laat de DB killer er lekker in zitten want ik vind het zo perfect :Y
Mijn Produro was idd de open versie die Pim84 ook heeft. Misschien kun je met hem ruilen O-)

Zou leuk zijn als je mee kunt naar La Suisse *O*
Laat maar weten wanneer je het zeker weet.
 
Stond niet tussen lijstje bij de OP.
Maar TRX 850 koppeling kan je zo overzetten in XTZ toch?
Heb er namelijk 1 gevonden en dacht dat het wat fijner zou zijn voor het rijden door de stad.

uit mn hoofd gezegd heeft trx 9 frictieplaten, xtz heeft er 8,
in haynes staat een overzicht van type <> platen

zieook bijvoorbeeld hier:
trx clutchkit

xtz clutchkit


ik heb alleen nog maar buitenkorven van koppelingen van de 3Ld (xtz) en 3Vd (tdm/xtz) in handen gehad, de trx heeft als typeaanduiding 4un.

Kijk op de korf welke type-aanduiding erop staat.

Ik heb hier een 3Ld en een 3Vd op voorraad, hebben revisie nodig hoor, maar voor het vergelijk ben je welkom om de korven naast elkaar te leggen.



trouwens, uit nieuwsgierigheid: waarom zou een trx koppeling fijner zijn om in de stad te rijden?
 
Laatst bewerkt:
uit mn hoofd gezegd heeft trx 9 frictieplaten, xtz heeft er 8,
in haynes staat een overzicht van type <> platen

zieook bijvoorbeeld hier:
trx clutchkit

xtz clutchkit


ik heb alleen nog maar buitenkorven van koppelingen van de 3Ld (xtz) en 3Vd (tdm/xtz) in handen gehad, de trx heeft als typeaanduiding 4un.

Kijk op de korf welke type-aanduiding erop staat.

Ik heb hier een 3Ld en een 3Vd op voorraad, hebben revisie nodig hoor, maar voor het vergelijk ben je welkom om de korven naast elkaar te leggen.



trouwens, uit nieuwsgierigheid: waarom zou een trx koppeling fijner zijn om in de stad te rijden?
Las ergens (gok advforum) dat iemand een TRX koppeling op XTZ had gebouwd om het schakelen lichter te maken.
Opzich schakelt die van mij prima, maar soms is het ook wel ff stampen, en ik moet vaak door centrum om naar huis te gaan en dan is het niet altijd fijn als je als een idioot moet trekken om te schakelen.

Misschien dat het hier bekend was, anders andere oplossing zoeken.
 
JanenJoep, ik zal de foto's en filmpjes van het zijspansuup missen. Veel succes en plezier met een nieuw span. Ik zou zelf niet voor KTM950-span gaan, die is niet zo soepel onderin.

Seren, zou leuk zijn als je ook van de partij bent.

Kneusteun, TRX-koppeling schakelt soepeler, MAAR neem dat heveltje wat op het blok zit erbij. Deze is langer en vraagt minder handkracht. Zonder gaat de koppeling bijzonder zwaar.
Echter in jouw situatie, zou ik het investeren uitstellen en lekker mee naar Zwitserland gaan!
 
JanenJoep, ik zal de foto's en filmpjes van het zijspansuup missen. Veel succes en plezier met een nieuw span. Ik zou zelf niet voor KTM950-span gaan, die is niet zo soepel onderin.

Seren, zou leuk zijn als je ook van de partij bent.

Kneusteun, TRX-koppeling schakelt soepeler, MAAR neem dat heveltje wat op het blok zit erbij. Deze is langer en vraagt minder handkracht. Zonder gaat de koppeling bijzonder zwaar.
Echter in jouw situatie, zou ik het investeren uitstellen en lekker mee naar Zwitserland gaan!

Dat is misschien wel belangrijker inderdaad. :}
Ik ga echt zoveel mogelijk proberen te besparen de komende maanden.
Zijn helaas nog wel andere dingen die ik moet doen die geld kosten zoals banden, want als ik zo'n rit ga maken wil ik wel zeker weten dat de motor voor de rest netjes is, dat voorkomt een hoop gezeur.
 
Las ergens (gok advforum) dat iemand een TRX koppeling op XTZ had gebouwd om het schakelen lichter te maken.
Opzich schakelt die van mij prima, maar soms is het ook wel ff stampen, en ik moet vaak door centrum om naar huis te gaan en dan is het niet altijd fijn als je als een idioot moet trekken om te schakelen.

Misschien dat het hier bekend was, anders andere oplossing zoeken.

misschien zijn er in jouw koppeling zwaardere koppelingsdrukveren gezet, dat is een after-market produkt, bedoeld om wat langer met frictieplaten die minder voering hebben/versleten te kunnen doorrijden. Het ontkoppelen gaat dan ook zwaarder.

standaard oem-veren zijn 5351,8mm lang servicelimit 50,0mm, de aftermarktveren die ik heb liggen zijn langer (4 tot 6mm) en de gebruikte draaddikte is 0,2mm dikker. Ik heb nu de standaardveren er weer in en wacht nog op levering van nieuwe frictieplaten.

ik heb hier een "easy-clutch" liggen, als je interesse hebt pb me.
 
Laatst bewerkt:
Zal daar is naar gaan kijken.

Ik snap dat de fiets er ook niet voor gemaakt is, ik rij ook voor de rest heerlijk op het ding overal naar toe, alleen in druk verkeer begint het bijna op werk te lijken ;)
 
Tja, tis een mannenmotor.
Ik heb er ook zware veren inzitten. Omdat dat nóg meer voor mannen is :+.

(En nu hebben we een vrouw tussen de S10 rijders zitten, dus nu moeten we helemaal niet meer zeuren over zware koppelingen en windruis O-) )
 
@ Kneutsteun

Ik had hetzelfde probleem. Ik kreeg op een gegeven moment last van mijn pezen door het schakelen. Ik heb een EZ-PULL koppelingshendel gekocht. Kan nu met een vinger schakelen!
full
 
Die Easy-clutch werkt zeer goed op mijn Honda, die komt er ook op de Yamaha. Ik ben dus ook geïnteresseerd, mocht die niet weggeraken, pm mij dan maar, want mijn XTZ schakelt ook veel te zwaar, ik heb écht carpaal tunnel syndroom en dat is geen pretje.
Zo'n hendel als hierboven afgebeeld heb ik op de trialmotor, ik vind dat maar een prullerig ding, maar het werkt wel.

Jan, bedankt om me hier te lanceren, maar ik was hier onlangs al even en ik ga mijn vraag dan maar opnieuw stellen:
In de openingspost staan linkjes van websites over de XTZ, eentje ervan is deze: http://home.euphonynet.be/xtz750supertenere_be/ ,wie weet waar die nu staat of is hij helemaal uit de ether gehaald?
Ik heb ooit zelf veel aan deze site gelay-out en ik vond dat er goede tips in stonden, dus wil hem weer eens bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Kneusteun, neem anders alleen het langere heveltje op het blok van de TRX. Ik denk dat de handkracht zo'n 20-30% afneemt. Ik dacht dat Pieter die heveltjes nog had.

Klickstart, welkom hier. De Belgische site (ik dacht van Gerben?) is al een tijdje plat helaas. Stonden zeker goede tips in.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan