BOETE; beginners rijbewijs --> gewoon rijbewijs.

Als hij een ongeval veroorzaakt wordt de schade aan de tegenpartij gewoon uitgekeerd door de autoverzekering.
De schade aan je eigen auto niet, dat zou dan op de aansprakelijkheid van de bestuurder moeten... alleen die sluit meestal motorvoertuigen weer uit. Over je no-claim nog niet gesproken.

Ik wist het ook niet hoor. :)
Denk nou ook 2x na aan wie en wat ik mijn auto uitleen. ;)

Auto uitgeleend en een aanrijding: betaalt de verzekering?

Je auto (of motor) is met een andere bestuurder gewoon hetzelfde verzekerd als wanneer je er zelf mee rijdt. Dus als je alleen WA verzekerd bent, keert de verzekering niet uit, maar als je Volledig-casco verzekerd bent wel (tenzij er een uitzonderingsgrond is (zonder rijbewijs rijden, met drank op etc.)
 
Hallo, ik heb een vraag
Ik heb 2 jaar mijn motor rijbewijs en (bijna) 4 jaar mijn auto rijbewijs, en ben dus nog iets meer dan een jaar beginnend bestuurder.

Als ik een snelheidsovertreding van 44km/h maak op de autosnelweg en ik word staande gehouden dan raak ik mijn eerste punt kwijt op mijn rijbewijs.
Maar word ik geflitst dan gebeurt dit niet en heb ik al mijn punten nog.. (alleen een dikke boete)
(bron)

ik heb de rest allemaal niet gelezen maar ik kan uit eerste hand vertellen dat je ook een punt krijgt als je geflitst wordt met meer dan 30 te hard. je krijgt wel een brief waarin je kan verklaren dat jij de bestuurder NIET was, in welk geval je uiteraard moet voorkomen en mag gaan bewijzen dat dat zo is (wat je dus niet gaat lukken als je het wel was)
 
Heet die oplossing die jij aandraagt geen 'meineed' en is strafbaar??

Altijd goed om mensen te helpen, maar krijg hier het idee dat je zelf in een situatie hebt gezeten waar je d.m.v. het niet vertellen van de hele waarheid ergens onderuit bent gekomen.
Is het ook het juiste advies voor t.s.?? Ben zelf geen jurist, maar jij wel?

Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling, het is aan de Officier van Justitie om bewijzen aan te leveren. Dat is precies wat ik heb gedaan :).

Meineed is van toepassing wanneer je als getuige wordt opgeroepen en niet de waarheid spreekt. Overigens wil ik je ook nog even wijzen op het 'verschoningsrecht'. Dat houdt in dat je, als getuige, kunt weigeren vragen te beantwoorden, vanwege jou relatie tot de verdachte. Kort gezegd, je hoeft niet tegen bijv. je vader te getuigen als je dat niet wil. Het gaat wat dieper dan dat, moet je maar even opzoeken :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan