BOETE; beginners rijbewijs --> gewoon rijbewijs.

1990biker

MF'er
13 mei 2012
94
0
Drachten
Hallo, ik heb een vraag
Ik heb 2 jaar mijn motor rijbewijs en (bijna) 4 jaar mijn auto rijbewijs, en ben dus nog iets meer dan een jaar beginnend bestuurder.

Als ik een snelheidsovertreding van 44km/h maak op de autosnelweg en ik word staande gehouden dan raak ik mijn eerste punt kwijt op mijn rijbewijs.
Maar word ik geflitst dan gebeurt dit niet en heb ik al mijn punten nog.. (alleen een dikke boete)
(bron)

Nu is mijn vraag.. wat gebeurt er op het moment dat ik 'ervaren' bestuurder word??

Word deze notitie van de bekeuring dan 'kwijt gescholden' en begin ik met een schone lei, of zal een zelfde bekeuring dan alsnog hoger uitvallen omdat dit eerder is gebeurt?!

Ik kan alleen vinden dat ik nu een punten rijbewijs heb en dan niet meer, maar wil graag weten wat er nog meer gebeurt tijdens deze verandering..
 
Het puntensysteem stopt dan. Wat nog wel blijft staan zijn de aantekeningen voor te hard rijden, zoals bij iedereen.
 
Ben er geen expert in maar volgens mij staan de punten los van de aantekening die bijgehouden wordt.
Als je binnen 5 jaar 3 punten haalt zal je opnieuw examen moeten doen voor je rijbewijs, heb zelf nooit begrepen of dit ook voor de motor telt maar daar kan iemand anders misschien antwoord op geven.
Na die 5 jaar tellen de punten die je verzameld hebt niet meer.

Snelheidsovertredingen boven een bepaalde snelheid zullen je altijd een aantekening geven die ervoor zorgt dat je bij een volgende overtreding anders beoordeeld zal worden. Deze aantekening blijft enkele jaren staan.

Ik hoop dat dit iets opheldert :) anders verwijs ik je graag naar iemand die er wel verstand van heeft :+
 
altijd, maar de rechter neemt wel vaak in bepaling hoe lang het geleden is dat je grof te hard hebt gereden, als er 30 jaar tussen zit zul je er weinig van horen (bron is blik op de weg, maar weet even niet welk filmpje)
 
t gaat hier om geflitst met 44km/h te hard op de autosnelweg... dit zal me geen punt kosten omdat ik niet staande gehouden ben.

is er meer duidelijkheid over de notitie,
is die er ook als ik geflitst ben? en is er iets bekend over hoe lang deze blijft staan?
 
t gaat hier om geflitst met 44km/h te hard op de autosnelweg... dit zal me geen punt kosten omdat ik niet staande gehouden ben.

is er meer duidelijkheid over de notitie,
is die er ook als ik geflitst ben? en is er iets bekend over hoe lang deze blijft staan?

Nou....volgens mij kan je die strafpunt wel degelijk krijgen als je geflitst bent, je krijgt bij je bekeuring mogelijk een bestuurdersverklaring.
 
Laatst bewerkt:
Wat telt mee?

Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.


bron : http://www.boetes.nl/beginnersrijbewijs.html
 
Iemand anders heeft op mijn motor gereden, als ik doorgeef dat hij het was worden de gevolgen waarschijnlijk groter ivm zijn 'boete-geschiedenis'...

Ik kan het ook gewoon op mijn naam laten staan (en hem laten betalen)
Maar ik wil eerst graag weten wat voor gevolgen dit voor mij gaat hebben in de toekomst en voor hoe lang...
Heb zelf nog niks op mijn naam staan maar wil zelf nog wel eens te hard rijden
 
Als je ontkent te hebben gereden maar niet opgeeft wie het dan wel heeft gedaan krijg je een boete omdat je als houder van het kenteken dat moet opgeven. Dat levert volgens mij geen strafpunten of registratie op, je hebt immers niet aantoonbaar gereden.
Het komt wel in je justitiële documentatie en men kan er mogelijk wel rekening mee houden als je de volgende keer een dikke snelheidsovertreding pleegt.
 
Als iemand met mijn motor zo stom zou zijn om met 44 te hard geflitst te worden zou ik m allereerst een rotschop verkopen en daarna fijn zelf de blame laten nemen, ga niet mezelf mogelijk in de nesten werken door te verzwijgen wie reed of zelf mr op te draaien ervoor met alle mogelijke latere gevolgen van dien.
Ik ga hier geen moraalridderverhaal met dat je niet te hard mag rijden enz van maken, zolang je mij er maar niet in betrekt (en er is natuurlijk ook nog wel een verschil tussen 10 en 44 te hard :X )
 
Gewoon de overtreder als zodanig kenbaar maken, ondanks zijn historie. Dan had hij beter moeten weten en niet 44 km/h te hard moeten rijden. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Misschien leert hij er dan een keer van.
 
Iemand anders heeft op mijn motor gereden, als ik doorgeef dat hij het was worden de gevolgen waarschijnlijk groter ivm zijn 'boete-geschiedenis'...

Ik kan het ook gewoon op mijn naam laten staan (en hem laten betalen)
Maar ik wil eerst graag weten wat voor gevolgen dit voor mij gaat hebben in de toekomst en voor hoe lang...
Heb zelf nog niks op mijn naam staan maar wil zelf nog wel eens te hard rijden

Hooguit doen als 'ie jou flink extra betaalt ;) Je gaat toch niet jouw goeie naam (qua boetegeschiedenis) te grabbel gooien omdat iemand anders dom doet met jouw motor?
 
Laatst bewerkt:
Zelf niet gereden he? Hoe is het nu met die vriend/neef van je die in dat verre buitenland woont, hier op vakantie was en voorlopig niet meer terug komt?
Boete door laten sturen naar de bestuurder en er niet zelf voor opdraaien.
 
Gewoon de overtreder als zodanig kenbaar maken, ondanks zijn historie. Dan had hij beter moeten weten en niet 44 km/h te hard moeten rijden. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Misschien leert hij er dan een keer van.

:^

Ik zou sowieso niemand op mijn motor laten rijden als hij/zij niet de evt. gevolgen wil/kan dragen van zijn rijgedrag.

Als jij de schuld op je neemt ( of je vult de verklaring niet in) dan heeft dit mogelijk wel gevolgen als jij een keer flink te hard rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Boete is waarschijnlijk een schikking. Staat er bovenaan de brief iets anders dan een M, NIET BETALEN! Als het GEEN Mulderboete is, is betalen gelijk aan een bekentenis en staat ie op JOU naam.

Beste is het laten voorkomen. Als je niet betaald krijg je waarschijnlijk eerst een brief 'bestuurdersverklaring'. Mocht je die voor jezelf krijgen, nooit je eigen naam er onder zetten, dat is een bekentenis! In jou geval: opgeven dat die andere heeft gereden.

Hij zal na een tijdje een dagvaarding krijgen en moeten voorkomen.

Overigens is dit een geschikte situatie voor beide om onder de aantekening uit te komen. Je kunt het zo spelen dat er niet kan worden bewezen wie er heeft gereden. Jij krijgt dan een boete op kenteken, die je die ander laat betalen, maar het heeft dan geen gevolgen voor beide wat betreft aantekening :).

Wil je daar meer info over, dan pm me maar ff
 
Laatst bewerkt:
je kan ook gewoon normaal rijden. Dan heb je dat gezeik niet.

Moraalridder spelen doe je maar in je eigen tijd ... daarnaast, mag ik jou motor lenen, rij ik wat flinke boetes. Als je dan niet weet wat je er mee aan moet en op mf een vraag stelt, dan gaan we je afzeiken dat je maar normaal moet rijden om boetes te voorkomen

Snap je niet wat ik hier mee bedoel, dan heb je duidelijk niet de moeite genomen om het draadje door te lezen ...
 
Moraalridder spelen doe je maar in je eigen tijd ... daarnaast, mag ik jou motor lenen, rij ik wat flinke boetes. Als je dan niet weet wat je er mee aan moet en op mf een vraag stelt, dan gaan we je afzeiken dat je maar normaal moet rijden om boetes te voorkomen

Snap je niet wat ik hier mee bedoel, dan heb je duidelijk niet de moeite genomen om het draadje door te lezen ...

Iemand anders rijdt te hard op jouw motor = hem laten betalen.
 
Iemand anders rijdt te hard op jouw motor = hem laten betalen.

Leuk voor een mulderboete, maar dat is dit niet. Als de ts deze betaald heeft ie een aantekening op zijn eigen naam. Daar wil hij informatie over.
 
je kan ook gewoon normaal rijden. Dan heb je dat gezeik niet.

Je kunt ook gewoon niks zeggen, een camera is tenslotte niets meer dan een momentopname.

@TS: Een snelheidsovertreding binnen de bebouwde kom is boven de 31 km/h een geregistreerde.
Op de snelweg boven de 41 km/h.

Aan zo'n registratie zit een jaar recidiveregeling vast, totaal blijft het 5 jaar staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan