R6 2006 loopt op 3 cilinders HELP AUB!

R6-je

MF veteraan
22 sep 2003
1.970
0
Nederland
Hoi ik zit met een heel groot probleem.
Mijn r6 reed de laatste tijd al een beetje raar ,meer in hoge toeren en niet echt heel erg slecht maar ik kon merken dat hij niet echt liep zoals hoorde te lopen.
Nadat ik al vandaag naar de dealer ben gereden zei hij dat het waarschijnlijk aan de bougies lag.
Die heb ik ook meegenomen. Terug naar huis was er niets aan de hand tot ik thuis was en even nog naar me ouders wilde rijden. Toen sloeg hij onder het rijden zomaar op 3 cilinders . Nu heb ik de bougies vernieuwd en nog steeds rijd hij op 3 cilinders nadat ik 500 meter heb gereden.
Nou is het zo dat hij soms weer op 4 cilinders springt en dan weer op 3 cilinders.
Wel maakt hij een kleine ratel in het blok.
Wie o wie kan mij vertellen wat dit kan zijn. Ik hoop niet van het ergste dat de cilinder naar de klote is.
Maar als ik weet wat het is kan ik daar naar kijken en of dat ik het blok niet meer start.
Hij heeft altijd ze onderhoud gehad altijd warm gereden en ik heb hem nieuw gekocht in 2006 en hij heeft voldoende olie.

Wie o wie weet wat die kan zijn.
Alvast heeeel erg bedankt voor jullie hulp.
 
Weet je zeker dat de ratel uit het blok komt?
Het kan namelijk ook zijn dat er een bougiekabel beschadigd is en de vonk op die plaats overspringt naar een metalen deel. Dat knettert aardig en die cilinder zal geen vonk krijgen.

Maar goed, vanaf hier is het voor ons alleen maar raden.
 
Gokje, een R6 uit 2006, misschien een open uitlaat erin, een ander ( open ) luchtfilter, geen Powercommander 5 erop???
Hij heeft 4 petbobine,s en zo,n ding staat standaard zoooo vreselijk arm onderin en midden toeren gebied en alleen helemaal bovenin staat die wel aardig goed.
Die petbobines geven dan wel eens de geest, juist als je normaal rijdt.
 
Nou het is zo volledig systeem van akrapovic, bmc luchtfilter en een rapidbike 3 afgesteld door ruud frederiks.
Maar op de andere antwoorden of de ratel niet uit de bobine komt ipv het blok dat kan ook nog wel eens zo zijn.
Want als hij op 3 cilinders loopt is dat over.
 
Nou het is zo volledig systeem van akrapovic, bmc luchtfilter en een rapidbike 3 afgesteld door ruud frederiks.
Maar op de andere antwoorden of de ratel niet uit de bobine komt ipv het blok dat kan ook nog wel eens zo zijn.
Want als hij op 3 cilinders loopt is dat over.



dan pak je een grote platte schroevendraaier en zet de tip tegen je frame/motor/bobine, op het handvat ga je zitten luisteren,

dan kan je vrij precies lokaliseren waar het geluid zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan