Moto Morini Corsaro 1200 deel 8: the story continues

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonne_f

Die hard MF'er
25 jun 2008
789
1
olst
Welkom op het forum van de Moto Morini Corsaro rijders!
Ook voor alle andere Moto Morini's natuurlijk

3687274375_5ba8d6754c.jpg


Doel:
Deze openingspost is gemaakt voor alle (nieuwe) mensen die geen zin om ook maar iets van leesvoer te lezen en vroeger altijd bij een boekverslag alleen de achterkant hebben gelezen van het boek, MAAR voor de echte liefhebbers zijn dit de vorige delen:

Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?
Moto Morini Corsaro 1200: vragen, tips, ervaringen etc.
MotoMorini Corsaro 1200 Part #3: OMG! die wil ik ook!
Moto Morini Corsaro 1200 deel 4: Ooooooooooooooohhh!!!!!!
Moto Morini Corsaro 1200 deel 5
Moto Morini Corsaro 1200 deel 6: Corsacorta bialbero Rules!!
Moto Morini Corsaro 1200 deel 7: back in business
Moto Morini Corsaro 1200 deel 7: back in business

De Moto Morini Club Nederland is er natuurlijk ook voor de nieuwe motoren.
Kijk eens op de website: Moto Morini Club Nederland

Corsaro Owners
Hieronder de lijst met forum leden.
Vernieuwde versie! Alle eigenaren ... sta je er niet bij of heb je helemaal niet zo'n piraat? laat ff weten via een pm



mathh
MMC zwart/grijs

full


S4nd3r
MMC Veloce Zwart


Fraanske
MMC rood/grijs

71490774197tl5.jpg


ArvidWillem
MMC Veloce rood zwart

rechterkant-jort_small.JPG


DenniZX10
MMC Veloce zwart

full


Tim666
MMC zwart/grijs

Lacsap
MMC Veloce zwart

Jonne_f
MMC zwart/zilver

3992570900_96b65cba8f.jpg


ducie
MMC rood/grijs

caroenmike
MMC Veloce wit

a8030d1c3638c5249b295dffa254c8e1


boudje
MMC

DTCTIEW
MMC AVIO

full


sander_
MMC Veloce

full


slootys
MMC rood/zwart/wit

eabc8c79-be2b-443d-9245-c45a08e02c63.jpg


moto fabini
MMC zwart/grijs

full


MonstroMorini
MMC

MoMoOP.jpg


jeroenMM
MMC

Paulus1200
MMC Veloce rood

Sammy19
MMC Veloce rood

Willem van de Ven
MMC Veloce rood

full

Hombre
MM 9 1/2

Bulletje75
MM 9 1/2

full


-Stanley-

joran

JackSparrow
MMC Competitione

Ducamonster
MMC Veloce zwart

jrjacobs

chris j

Roppah

robbie0365

Louwheely
MM Grandpasso

MMGranpasso.JPG


Onyx79
MMC veloce zwart

img20130408131716.jpg


MisterMorini
MMC veloce zwart

2a4rby1.jpg


Addict
MMC comp.

p0ske
MMC veloce rood

IMG_1577.JPG


RikR

moto%20morini%20licht%20grijs%20achtergrond.jpg


met eervolle vermelding, onze trouwe fan
G-Rit


Uitvoeringen/Specificaties/Verschillen 2006/2007/2008
2006/2007;
Moto Morini Corsaro 1200 (GeelZwart / ZwartGrijs / RoodGrijs)
Moto Morini Corsaro 1200 Competizione (Zwart)
Moto Morini Corsaro 1200 Veloce (Zwart en Rood)

De veloce heeft cnc stepjes
De veloce en de Competizione hebben speciale Termigoni uitlaat-dempers en een race-ECU.
De Veloce heeft hierbovenop verbeterde achtervering (aan te raden voor mensen die meer dan 80kg wegen en veel gas geven)
De Competizione heeft heel veel carbon onderdelen, en nog stuggere vering.
De Veloce en Competizione hebben 147pk en 1 a 2 nm's meer koppel.
Dit komt door de andere ECU en dempers.

2008;
Moto Morini Corsaro 1200 Avio (ZilverBlauw --> 120pk)
Moto Morini Corsaro 1200 (GeelZwart / ZwartGrijs / RoodGrijs)
Moto Morini Corsaro 1200 Competizione (Zwart)
Moto Morini Corsaro 1200 Veloce (Zwart en Rood)

De Avio heeft een teruggetuned corsaroblok, heeft 120 pk, een blauw frame, achterveer van 'gewone corsaro' 2007, geen oliekoeling en verder vrijwel gelijk aan de gewone corsaro.

Verder zijn de verschillen hetzelfde gebleven op een aantal zaken na;
Corsaro 1200 en Veloce hebben nu radiale remhendels
Veloce heeft een Ohlins achterveer en de houders van de uitlaat-plaatjes zijn aangepast.





hebbe HEBBE HEBBE!! dingen...
Carbon parts - Carbon Teile – Kohlefaser Teile – Carbonio – Carbone – Carbono
Moto Morini Deutschland
http://www.citymoto.be/default.aspx
IsolamotoService | Tel 0577 372041
http://www.maniacmotors.de/motomorini/index.htm
http://attberlin.de/catal...50d6a1922887b4baef38a6860

Tips enzo
vakantie Sander en fabrieksbezoek:
S4nd3r in "Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 120..."
http://celly.pointclark.net/corsaroholidays2007/

Dealerlijst
Motor Oost B.V. Kalanderstraat 7 7461 JL Rijssen 0548-512655
Stretta Telfordstraat 16 8013 RM Zwolle 038-4604233

Star Twin Motors Kanaal Zuid 484 7371 GL Loenen 055-5051329
MVM Motoren Postweg 25 3769 BV Soesterberg 0346-286148
MotoPort Amsterdam Spaklerweg 91 1099 CX Amsterdam 020-4656667
Niwa Motorservice Zaadmarkt 15 1681 PD Zwaagdijk - Oost 0228-564000
Goedhart MotorenEuropaweg 1D 2411 NE Bodegraven 0172-650005
Korteland Motoren Nijverheidsstraat 36 b - 38 3371 XE Hardinxveld-Giessendam 0184-611876
MotoPort Wateringen s Gravenzandseweg 29-30 2291 PE Wateringen 0174-297462
Motorcentrum Rijen Rijksweg 96 5121 RC Rijen 0161-240066
J.M.D. Moto-parts B.V. Vaesrade 50 6361 HH Nuth 045-5242424
Motorcentrum Terneuzen Nijverheidsstraat 4 4538 AX Terneuzen 0115-617779♠
 
Laatst bewerkt:
Zal de foto's nog even kopiëren.. weet niet of de lijst nog een beetje actueel is. staan alle nieuwe rijders er al tussen (met foto)?! anders kan dat nog worden aangepast...
 
Laatst bewerkt:
Zal de foto's nog even kopiëren.. weet niet of de lijst nog een beetje actueel is. staan alle nieuwe rijders er al tussen (met foto)?! anders kan dat nog worden aangepast...
sta der ook nog niet bij ;) MMC Comp. foto's nog niet aanwezig, hoop deze week mijn kenteken binnen te krijgen! 8-) Dan mag hij pas uit de garage, is me nou nog iets te link....., moet er dan tóch ff blokje op rond sturen.
 
Hallo Mannen,

Een nieuw deeltje, en gelijk maar om hulp vragen.

Weken geleden heb ik een nieuwe mapping geladen, alles ging prima en inmiddels naar volle tevredenheid 2 tankjes benzine er doorheen gereden.

Maar nu, tijdens het rijden vandaag is er een lampje gaan branden (geel met de letter K). Na thuis komt direct maar aan de pc gehangen en de volgende foutmeldingen geeft hij :

- P0481 Cooling fan 2 Control Circuit malfunction
-0170 Fuel Trim Malfunction (bank1)

Nu heb ik getracht mijn ventilatoren te testen (met ducati diag), deze doen niets meer. Er is dus sowieso een fan-aansturings-probleem.

Deel 2 is, waar komt die fuel trim malfunction (bank1) nu weer vandaan ? Komt dit door een andere mapping ?

Iemand tips, of dit probleem eerder meegemaakt.
Corsaro heeft overigen 9000 km gereden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mannen,

Een nieuw deeltje, en gelijk maar om hulp vragen.

Weken geleden heb ik een nieuwe mapping geladen, alles ging prima en inmiddels naar volle tevredenheid 2 tankjes benzine er doorheen gereden.

Maar nu, tijdens het rijden vandaag is er een lampje gaan branden (geel met de letter K). Na thuis komt direct maar aan de pc gehangen en de volgende foutmeldingen geeft hij :

- P0481 Cooling fan 2 Control Circuit malfunction
-0170 Fuel Trim Malfunction (bank1)

Nu heb ik getracht mijn ventilatoren te testen (met ducati diag), deze doen niets meer. Er is dus sowieso een fan-aansturings-probleem.

Deel 2 is, waar komt die fuel trim malfunction (bank1) nu weer vandaan ? Komt dit door een andere mapping ?

Iemand tips, of dit probleem eerder meegemaakt.
Corsaro heeft overigen 9000 km gereden.
Die Trim melding komt volgensmij van de lambda sensor af. Zal wel geen of een verkeerd signaal worden teruggegeven. Maar aangezien je ook een Fan melding krijgt kon het wel eens zijn dat een zekering stuk is of de kabelboom.

Heb je al geprobeerd of de fan aanslaat wanneer je stuur draait? De kabelboom zat bij mijn fiets een beetje strak, terhoogte van een tie-wrap was de kabel voor de Fan compleet gestript.
 
Die Trim melding komt volgensmij van de lambda sensor af. Zal wel geen of een verkeerd signaal worden teruggegeven. Maar aangezien je ook een Fan melding krijgt kon het wel eens zijn dat een zekering stuk is of de kabelboom.

Heb je al geprobeerd of de fan aanslaat wanneer je stuur draait? De kabelboom zat bij mijn fiets een beetje strak, terhoogte van een tie-wrap was de kabel voor de Fan compleet gestript.

Optisch is er niets te zien, en als ik aan de bekabeling zit verdwijnt de melding niet, of slaan de fans niet aan met de hulp van Ducatidiag.
Ik zie volgend het boekje geen zekeringen die voor de fan zijn ?

PS : Ik hoor ook geen relais klikken. En de diagnose zegt dat het een massa probleem is van de rechter fan. Is niets aan te ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
Ook van mij een foto voor de OP van mijn heerlijke nieuwe vlam:

IMG_1577.JPG


Wat een verschil met mijn R1 zeg, echt niet te geloven :9~ Dit weekend voor het eerst echt aan het sturen geweest, de omgeving van Roermond onveilig gemaakt :]
 
Die Trim melding komt volgensmij van de lambda sensor af. Zal wel geen of een verkeerd signaal worden teruggegeven. Maar aangezien je ook een Fan melding krijgt kon het wel eens zijn dat een zekering stuk is of de kabelboom.

Heb je al geprobeerd of de fan aanslaat wanneer je stuur draait? De kabelboom zat bij mijn fiets een beetje strak, terhoogte van een tie-wrap was de kabel voor de Fan compleet gestript.

Was dat optisch te zien ? aangezien er een soort pvc hoes om de kabelboom zit.
In mijn geval is er aan de kabelboom/pvc hoes helemaal niets te zien.
En ik wil voorkomen dat ik de hele kabelboom moet gaan strippen.
 
Was dat optisch te zien ? aangezien er een soort pvc hoes om de kabelboom zit.
In mijn geval is er aan de kabelboom/pvc hoes helemaal niets te zien.
En ik wil voorkomen dat ik de hele kabelboom moet gaan strippen.
Toen ik in de gaten had dat het een kabelboom probleem was heb ik 'm op laten halen door de dealer. Die gaf aan dat de kabel was gestript, ik weet niet hoe ze erbij zijn gekomen.
 
Was dat optisch te zien ? aangezien er een soort pvc hoes om de kabelboom zit.
In mijn geval is er aan de kabelboom/pvc hoes helemaal niets te zien.
En ik wil voorkomen dat ik de hele kabelboom moet gaan strippen.
Heb je de fans ge-checked (direct aan 12v)? Fan relais (zit achter kuipje - ik geloof de middelste) gechecked?Dan de watertemperatuurvoeler ff checken. Anders idd wellicht draadbreuk.
 
Handboek foucontrole fans:
Fans van de kabelboom losmaken, checken of er stroom loopt tussen + van de fan en het fanrelais (helaas geen pin nr) en controleren of de verbinding - van de fan met aarde correct is....
En wat me net nog te binnen schoot: je koelsysteem moet natuurlijk wel goed ontlucht en gevuld zijn.
 
Handboek foucontrole fans:
Fans van de kabelboom losmaken, checken of er stroom loopt tussen + van de fan en het fanrelais (helaas geen pin nr) en controleren of de verbinding - van de fan met aarde correct is....
En wat me net nog te binnen schoot: je koelsysteem moet natuurlijk wel goed ontlucht en gevuld zijn.

Fan's getest met 12 volt, = OK
Relais getest = OK

* Welk relais is het ? Ik heb het idee dat het relais zelf geen spanning krijgt.

Ik kan frummelen en draaien aan mijn kabelboom, maar er gebeurt niets. Optisch is er niets waar te nemen.
Waar loopt de aanvoer voor het relais van de fans eigenlijk ? Als je voor de motor staat links of rechts ?

Iemand nog ideen ?
Thanks.
 
Wow vant weekend wezen sturen in het westerwald met de nieuwe hyperpro achterveer.
Wat een verbetering; de corsaro voelt als een compleet andere fiets!
Echt een aanrader (voor degene met een gewone corsaro)!!!
 
Ook van mij een foto voor de OP van mijn heerlijke nieuwe vlam:

[afbeelding]

Wat een verschil met mijn R1 zeg, echt niet te geloven :9~ Dit weekend voor het eerst echt aan het sturen geweest, de omgeving van Roermond onveilig gemaakt :]

Mooi hè! Kom zelf van een hayabusa naar deze hahaha. Kan niets aan tippen. Een kennis van me met de laatste blade heeft afgelopen zaterdag op de mijne gereden en was er helemaal wild van geworden 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan