alleen grootlicht wanneer motor draait

Hypo_H

Rookie
5 mei 2013
4
0
Ik heb een grootlicht/dimlicht probleem :(. Zodra ik mijn Kawasaki Vulcan 750 (Amerikaans model) uit 1992 start, gaat het dimlicht automatisch over in grootlicht. Wanneer de motor niet draait, kan er gewoon gekozen worden tussen dim- of grootlicht.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit (zelf) op te lossen is?
 
Hoi SP1R, Ik heb twee mogelijkheden: dimlicht en grootlicht. Wanneer ik de sleutel in het contact heb (on) dan brandt het licht en kan ik kiezen tussen dim- en grootlicht. Echter wanneer ik de motor start, wordt er automatisch overgeschakeld naar grootlicht, en is dit niet meer te veranderen.
 
Hoi SP1R, Ik heb twee mogelijkheden: dimlicht en grootlicht. Wanneer ik de sleutel in het contact heb (on) dan brandt het licht en kan ik kiezen tussen dim- en grootlicht. Echter wanneer ik de motor start, wordt er automatisch overgeschakeld naar grootlicht, en is dit niet meer te veranderen.


inderdaad welkom op MF. :]



ik weet dat bij een Amerikaans model de lichten altijd branden bij contactaan/motor aan.

ik zou eens kijken in je fitting van de lamp, of ie sluiting maakt.
wat ik zou bedenken; de spanning is met contact uit/motor uit te laag, als je de motor laat draaien loopt het voltage op en krijg je iets sluiting in die fitting.

gevolg is dat je grootlicht gaat branden [en dimlicht brandt dan ws ook, alleen zie je dat niet door het grote licht]

misschien het lampje zelf kapot?


dat is wat ik kan bedenken, maar het heeft imho met een hogere spanning te maken.


of; nog een mogelijkheid dat het in je contactslot zit, maar volgens mij schakelt een contactslot nooit direct groot licht, alleen de + 12v naar de lichtschakelaar toe. :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

@ mr.old(s)cOOl!
Dat van de sluiting/lampfitting zou idd een mogelijkheid kunnen zijn, en ik ga dat zeker uitzoeken. Volgens mij branden, wanneer de motor draait, ook beide lampen, dim- en grootlicht.

@ x7 en bananeman1001
ik hoop niet dat dit probleem iets te maken heeft met de regelunit/JB. Die wiring diagrams zijn niet echt mijn ding (of echt niet mijn ding ;))

Alvast bedankt. Het resultaat zal ik hier posten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan