BMW K1200GT ABS-probleem

ja-lo

Rookie
5 mei 2013
2
0
Hoi, Ik heb een K1200GT van 2003 en heeft nog maar net 30.000 km gelopen.
Na ca. 50km rijden gaat mijn ABS-lampje steeds knipperen en werkt dus mijn ABS niet meer. Als hij afgekoeld is kan ik gewoon weer ca. 50km rijden mét ABS.De BMW-dealer heeft ook al paar keer alles ge-reset en vertelde dat als het steeds terug komt waarschijnlijk de hele ABS vervangen moet worden.
Dit gaat dan ca. 1800 euro (excl. montage)kosten.
i.v.m. z'n leeftijd van 10jaar wil de dealer tot nu toe geen coulance toepassen.
Heeft iemand ervaring hiermee of een minder duurdere oplossing hiervoor?

mvg. ja-lo
 
Hoi, Ik heb een K1200GT van 2003 en heeft nog maar net 30.000 km gelopen.
Na ca. 50km rijden gaat mijn ABS-lampje steeds knipperen en werkt dus mijn ABS niet meer. Als hij afgekoeld is kan ik gewoon weer ca. 50km rijden mét ABS.De BMW-dealer heeft ook al paar keer alles ge-reset en vertelde dat als het steeds terug komt waarschijnlijk de hele ABS vervangen moet worden.
Dit gaat dan ca. 1800 euro (excl. montage)kosten.
i.v.m. z'n leeftijd van 10jaar wil de dealer tot nu toe geen coulance toepassen.
Heeft iemand ervaring hiermee of een minder duurdere oplossing hiervoor?

mvg. ja-lo
Steuergeräte Reparatur vom Profi
+/- E800,=
 
Laatst bewerkt:
Fijne dealer, hij kan het probleem niet lokaliseren, of oplossen, maar wil je wel voor 1800 euro laten dokken.
Hoe weet je dan dat het opgelost is?

Halflive heeft een stukje isolatieband over de ABS lampjes geplakt en sindsdien geen probleem meer.
 
Is je accu nog wel in orde? Er gaan wel verhalen rond dat de standaard gemonteerde accu te licht is. Indien de accu ouder wordt en niet meer het volle vermogen levert, wil het ABS ook nogal eens moeilijk doen. Veel bmw rijders rijden daarom rond met een zwaardere accu.
 
Laatst bewerkt:
Is je accu nog wel in orde? Er gaan wel verhalen rond dat de standaard gemonteerde accu te licht is. Indien de accu ouder wordt en niet meer het volle vermogen levert, wil het ABS ook nogal eens moeilijk doen. Veel bmw rijders rinden daarom rond met een zwaardere accu.

:Y :Y
 
Dank voor jullie reactie,
de accu is volgens mij niet het probleem, want die is nog niet zo oud.
Als het goed is hoor ik dinsdag iets van de dealer
 
"volgens mij niet" en "nog niet zo oud" redenen genoeg om de boel even door te meten.
Zoals gezegd, als de standaard sterkte accu niet TIP TOP is, kunnen er kuren optreden.

Inderdaad, "niet zo oud" zegt niet zoveel. Mijn accu was ook slechts 1,5 jaar oud toen hij het begaf. Ik rijd zelf een oudere K100, Iedereen probeerde mij een paar weken geleden een accu van 19Ah te verkopen. Kenners adviseren een 28 tot 32 Ah accu ivm met het voorkomen van vreemde en onoplosbare ABS- en andere electronische storingen.
 
Is je accu nog wel in orde? Er gaan wel verhalen rond dat de standaard gemonteerde accu te licht is. Indien de accu ouder wordt en niet meer het volle vermogen levert, wil het ABS ook nogal eens moeilijk doen. Veel bmw rijders rijden daarom rond met een zwaardere accu.
Dat is met het starten. Dan trekt de startmotor de spanning onder de 10 volt en schakelt de ABS uit.
Maar deze motor doet het na 50KM, dan moet de accu echt wel op spanning zijn, zelfs als hij half gaar is.
Ik zou hem eerst wel eens willen uitlezen. Ik weet hoe dat bij mijn '95 GS gaat, maar na 2000 zou het wel eens veranderd kunnen zijn. Ik kan de ABS uitlezen met een lampje, of een voltmeter. Een mooi ding voor hobbyisten is een GS911
Vraag via fora eens of er iemand is die zo'n ding heeft.

http://www.bmwgsclub.nl/waarschuwinglampjesBMW.jpg

http://www.bmwgsclub.nl/abs-reset.html
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan