Suzuki GSX-r k1 eletronica doet raar

ElbeerA

MF'er
9 mrt 2011
78
0
Culemborg
Hallo,

Zins korte tijd doet mijn Suzuki GSX-r van bouwjaar 2001 erg raar.

De km teller en de koplamp doen het soms wel en soms niet, als de km teller het dan doet(het is vaker niet dan wel) en ik kom boven de 10000 toeren valt die weer uit. Het rare is dat het op willekeurige momenten gebeurd.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Waar het vandaan komt? Waar ik kan beginnen met zoeken?

Ik heb de kabel boom al langs gelopen, hier zitten geen breuken in oid.
Ook heb ik de gear indicator al verwijderd, ik dacht dat deze misschien kortsluiting veroorzaakte. Dit was niet zo.


Ik hoor graag tips of ervaringen van andere.
 
Check of niet alleen de plastic connector goed vast zit, maar ook de individuele kabeltjes op de andere kabeltjes.

Op mijn SRAD '98 is het geval geweest dat min remlichtschakelaar connector wel mooi verbonden was, maar de connectoren van de individuele kabeltjes dus losjes waren. Oftewel, ik had een storend remlicht (soms aan, soms niet, dan wel, dan helemaal niet etc).

Het is het waard om er naar te kijken, want zijn de kmteller + koplamp uiteindelijk van 1 tak van de kabelboom?

Je lichtschakelaar lijkt het niet, want die zou de km-teller niet helemaal uit moeten kunnen schakelen, enkel de backlight.

Corrigeer me als ik ergens fout zit.
 
Controleer vooral je massa-aansluiting, dat is de eerste verdachte. Daarna alle aansluitingen op je cockpit. Daarnaast alle stekkers en andere verbindingen, zekeringenbox enz. Spuit verdachte contacten in met contactspray, paar keer heen- en weer bewegen.
 
Hallo,

Hier een update waar jullie hopelijk iets mee kunnen:

Alles is inmiddels na gekeken en alles zit naar behoren vast en goed.

De snelheids meter heeft het een weer een tijdje gedaan, raar was dat als je boven de 8000 toeren uit kwam hij weer uit viel. Als je toerental dan weer onder de 8k zakte sprong hij weer aan. het was telkens opnieuw boven de 8k uit, onder de 8k aan...

Iemand ideeën hoe dit kan? wat dit kan zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan