Behoorlijke kennersvraag afstelling TDM900

smoothrp

Die hard MF'er
16 jan 2008
304
0
Noord-Brabant
Deze vraag heeft betrekking op de CO instelling van de boordcomputer van de TDM 900 (2007)

Sinds ik een open sportuitlaat op mijn motor heb, heb ik last van knallen/ploffen in mijn uitlaat. Ik weet dat dit te maken heeft met de bezine/lucht verhouding. De ene zegt te rijk, de andere te arm.

Op de nieuwere Yamaha motoren kun je via je dashboard met een speciale combinatie toegang krijgen tot de CO waarde instelling van je blok. De waarde is in te stellen tussen de -128 en +128. Als men in dit menu zit kun je de motor ook starten en berijden. Alle digitale informatie is echter niet te zien omdat hier de instelling van de CO waarde is af te lezen.

Nu komt het:

Als ik de motor start, met het menu alwaar men de Co waarde instelt, knalt de uitlaat geen enkele maal. Ik heb alle waarde ingevoerd en zelf gereden met het menu aan en GEEN knallen. Zodra ik het menu weer sluit en ga rijden begint het knallen weer. Ongeacht welke waarde ik had invoerd.

Ik vermoed daarom dat de Lambdasonde de boel aanpast als ik normaal rij en derhalve de knallen ontstaan.

Wat zou het anders kunnen zijn?

(Overigens heb ik geen foutmelding in het DIAG programma van de boordcomputer)
 
Terug
Bovenaan Onderaan