Kawasaki Z750, Motor tikt en loopt niet lekker, Help

Dummie

MF'er
19 dec 2012
78
0
Friesland
Hallo allemaal,

Sinds december ben ik in het bezit van een Kawasaki Z750 uit 2007 met 15000 km op de teller.
Toen ik deze motor een half jaar geleden kocht liep hij als een zonnetje. Echter ondervindt ik een aantal problemen. Aangezien ik op dit gebied niet heel erg technisch ben hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Wanneer ik de motor voor de eerste keer start lijkt hij het een beetje moeilijk te krijgen. Voornamelijk wanneer ik dan weg wil rijden begint hij te stotteren en kan dan uitvallen ( alleen als hij koud is ). Na 10 seconden is dit weer over en de rest van de rit heb ik er geen last meer van.

Daarnaast hoor ik mijn blok enigsinds tikken bij zowel een koude als een warme motor en volgens mij ook over het gehele toerenbereik. ( althans voor zover ik kan horen tijdens het rijden) Ook versneld het getik bij meer gas geven.

Verder heb ik het idee dat het net lijkt of de motor ineens niet meer goed afgesteld is. De uitlaat klinkt enigsinds rauw en bij het loslaten van het gas knalt de uitlaat. Daarnaast lijkt het stationaire toerental soms een beetje te schommelen. Dit allemaal was voorheen niet het geval.

Zelf denk ik dat in iedergeval het tikken van het blok met de klepstelling te maken heeft. Maar kunnen de overige problemen veroorzaakt worden door de kleppen ? of is hier toch iets anders aan de hand ?
 
Laatst bewerkt:
Dan moet de klepspeling wel heel erg verkeerd zijn, om deze problemen te veroorzaken en dat lijkt me sterk bij 15000 km.
Misschien problemen met de distributie ketting en/of spanner?
Een verkeerde timing kan wel zulke problemen veroorzaken.
Ik zou er in ieder geval niet mee doorrijden, maar zo snel mogelijk naar (laten) kijken
 
Alvast bedank voor de reacties heren. Het zou inderdaad de uitlaat wel eens kunnen zijn, Deze heb ik er namelijk af gehad om hem te polijsten. Dit zou het knallen uit de uitlaat dan ook verklaren :Y .
 
Terug
Bovenaan Onderaan