SV1000s injector stekkers niet los te krijgen

DerHanzl

Die hard MF'er
22 apr 2010
474
0
Heren,
Om eerlijk te zijn schaam ik me een beetje om de vraag hier te moeten stellen :X
Ik ben net bijna een uur bezig geweest om te proberen om de stekkers van de injector los te krijgen van mijn Suzuki SV1000s. De stekkers moeten los om er een powercommander in te kunnen zetten, ben bezig om te kijken of er een powercommander 5 met autotune in kan.
In de poging de stekkers los te krijgen heb ik zelf heel de injectoren al los geschroefd uit de throttlebody.
Het lijkt alsof je gewoon het lipje in moet drukken en de zaak er af moet trekken, maar zelfs met behoorlijk wat kracht (lees: tang, schroevendraaien etc) komt de zaak niet los. Ik sta nu op 't punt dat ik bang ben dat er dingen kapot gaan als ik nog door ga....
Wie heeft een idee hoe die rotdingen los moeten?
full
 
P.s. hoe moet ik de injectoren hierna schoon maken? Zoals je ziet zit er nogal wat troep op de afdichting, kan ik deze ook opnieuw gebruiken?
 
Heb effe in mn Haynes boek gekeken.. mag aannemen dat het bij de 650 het zelfde is;
Je moet gewoon die clip indrukken en dan moet je hem recht eraf kunnen schuiven..
Met dat klipje is de enige plek waar ie vast zit...

succes :W
 
Inderdaad;
Volgens het plaatje in haynes boek zit er op dat groene gedeelte wat je hier op de foto zit een palletje waarachter de stekker blijft haken. Indrukken dus om hem voldoende op te liften zodat deze eroverheen kan schuiven..
 
Laatst bewerkt:
misschien kun je er van de onderkant van de stekker met een klein schroevendraaiertje in komen om het lipje omhoog te buigen.
Ken deze stekkers wel van auto's, dat geribbelde lipje indrukken is soms net niet genoeg om hem te "ontgrendelen"
 
Heren,
Bedankt voor de reacties zo ver. De truuk met de schroevendraaier had ik al geprobeerd.
Zowel indrukken als omhoog wippen van het palletje had ik geprobeert, alhoewel ik 90% zeker ben dat de 't palletje in moet drukken. Er zitten nog meer van deze stekkers op de motor (o.a. de TPS), deze kreeg ik wel los met indrukken.
Morgen heb ik hopelijk weer even wat tijd om d'r aan te prutsen, anders wordt 't overmorgen.
Ondanks dat ik de injectoren uit de throttlebodies heb gehaald, blijft de ruimte krap. De kabel van de stekkers is erg kort, en zorgt er voor dat je er lastig met gereedschap bij kunt.
Nu weet ik in ieder geval zeker hoe hij los moet... met gepast geweld moet 't lukken...
 
Die kabel zit aan de andere kant weer met 2 andere connectors vast in het zwart dacht ik..
Wellicht dat je die wel los krijgt zodat je de dan wel wat meer ruimte hebt om alsnog die kabels eraf te kunnen halen zodat je de injectos tussen de bankschroef kunt zetten ;)
 
Los!
Nu ik zeker wist hoe ze los moesten, heb ik ze een nachtje in de wd40 gehad en uiteindelijk met een schroevendraaier onder de vergrendeling de zaak los weten te krijgen. De fittingschroevendraaier heb ik 90 graden moeten draaien voordat het palletje genoeg ruimte gaf. Dit was met indrukken nooit gelukt.
Hij is los, ik ben blij! Jullie bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan