meest gebruikte viscositeit motorolie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardo964

Rookie
8 jul 2010
24
1
Hallo allemaal,

Ik heb een webshop voor goedkope Castrol motorolie voor auto's en wil ook motorolie voor motoren gaan verkopen. (Castrol Power RS of iets dergelijks)

Dit topic is niet bedoeld om reclame te maken, als het zover is ga ik graag op MF adverteren en heb ook al contact gezocht hierover en ik noem daarom de website ook niet.

Ik wil graag weten welke viscositeiten er het meeste gebruikt wordt voor motoren om in te kopen?

5W30, 10W50? Wat gebruiken jullie?
Ook nog voorkeuren voor merken? Ik verkoop eigenlijk alleen Castrol maar nog andere suggesties?

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal,

Ik heb een webshop voor goedkope Castrol motorolie voor auto's en wil ook motorolie voor motoren gaan verkopen. (Castrol Power RS of iets dergelijks)

Dit topic is niet bedoeld om reclame te maken, als het zover is ga ik graag op MF adverteren en heb ook al contact gezocht hierover en ik noem daarom de website ook niet.

Ik wil graag weten welke viscositeiten er het meeste gebruikt wordt voor motoren om in te kopen?

5W30, 10W50? Wat gebruiken jullie?
Ook nog voorkeuren voor merken? Ik verkoop eigenlijk alleen Castrol maar nog andere suggesties?



Alvast bedankt!

Ik gebruik vooral 10w40 halfsyntheet en 15 w50 volsyntheet en op het moment alleen kroon *O*
Ik heb gebruikt valvoline,bel ray en nu dus kroon :P
 
Ik gebruik in mn SV ook alleen maar castrol.
Heb alles hiervan; olie, remvloeistof en koelvloeistof.
Bevalt prima. Kosten liggen misschien wat hoger dan andere goedkopere merken... maar liever bezuinig ik niet op zulke dingen.. 10W40 gaat inderdaad in de meeste motoren.

Beter geen mineraal olie gebruiken; verouderd eerder en is bij een koud blok wat minder vloeibaar waardoor de smering bij een koude motor minder goed is als bij synthetische olie
Maar ook geen volledig synthetische olie gebruiken. Je versnellingsbak draait mee in dezelfde olie en je zal niet de eerste zijn die begint te klagen over een slippende koppeling na het ingieten van de vol syntheet olie.

Dus; half syntheet is de gene die je moet hebben.
Verder zou ik even kijken wat jou handleiding van je motor aangeeft. Maar 10W40 is het meest voorkomende en dekt alle normale omgevings temperaturen (-20 tot +40 ofzo dacht ik)
 
Iemand die vind dat "alleen het beste goed genoeg is voor zijn motor" haalt zijn neus op voor olie voor minder dan 15 euro p/l.
In neem altijd Procycle, volgens mij verkoopt alleen Motozoom deze olie.
Goedkoop, en voldoet aan alle standaards.

Vreemd dat iemand die motorolie wil verkopen zich afvraagt welke viscositeit het meest gebruikt wordt.

Pompstations langs 's Neerlands wegen verkopen ook maar 1 type olie voor motorfietsen, ik kijk er niet vreemd van op dat het 10W-40 is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan