Advies...

RobDeMan

MF'er
24 mei 2011
52
0
Den Haag
Hallo allemaal,

Na (helaas) 3x gezakt te zijn voor mijn motorrijbewijs heb ik hem dan nu toch eindelijk!!! yeah! :)

Dus nu op zoek naar een geschikte motor. Ik hoorde toevallig van een kennis dat hij zijn motor wegdeed. Het is een Suzuki GSX 600F uit 1998. Hij wilde er 1000,- voor hebben.

De motor is in goede staat en hij heeft er zelf nooit wat aan gehad. (behalve goede onderhoudsbeurten bij Motoport).

Het enige waar ik over twijfel is de kilometerstand, die staat op 74.000 km. Dit zijn vooral woon/werk kilometers en hij gaat 1x per jaar naar de Eiffel.

Ik ben zelf 1.96 meter, ook dat is een vraag. Is deze bike dan geschikt voor mij?

Graag jullie kijk op hetgeen ik hierboven noem. Is het de moeite waard voor een beginnersmotor?

Alvast hartelijk dank!
 
Of de motor bij jouw lengte past? gewoon lekker proefrijden dat doe je toch voordat je een fiets koopt.
74.000 hoeft geen probleem te zijn mits goed onderhouden en behandeld, let ook op slijtage delen zoals banden, ketting/tandwielen, remmerij enzovoort.
 
Inderdaad..
Volgens mij moeten elke 24.000 de kleppen gesteld worden..
Dat kan redelijk kostbaar zijn, arbeid uren, dus is dat nog recentelijk gedaan; of; wanneer zou dit weer moeten ?

Idd even goed naar tandwielen kijken en de andere zaken zoals hierboven..
 
Laatst bewerkt:
Een goede onderhoudsbeurt bij Motoport? _O- *D

Gewoon de standaard dingen bij langs gaan, volgens mij zijn het best probleemloze motoren.
Wij kunnen niet inschatten hoe de motor voor jou rijdt, daar zul je zelf achter moeten komen = proefrijden.

Succes!
 
Even realistisch zijn; die € 1.000,- klinkt niet onredelijk. Op marktplaats wordt er beduidend meer voor gevraagd.

≥ Vind Suzuki GSX 600F op Marktplaats.nl


vragen en krijgen, dat zijn 2 verschillenden dingen.
mijn zwager kocht 2 jaar geleden ook zo'n ding , de vraagprijs lag rond de € 1500,-
hij kreeg hem mee voor €850,-
prima fietsje heeft ie eraan trouwens.
 
Dus nu op zoek naar een geschikte motor. Ik hoorde toevallig van een kennis dat hij zijn motor wegdeed. Het is een Suzuki GSX 600F uit 1998. Hij wilde er 1000,- voor hebben.

De motor is in goede staat en hij heeft er zelf nooit wat aan gehad. (behalve goede onderhoudsbeurten bij Motoport).

Het enige waar ik over twijfel is de kilometerstand, die staat op 74.000 km. Dit zijn vooral woon/werk kilometers en hij gaat 1x per jaar naar de Eiffel.

Ik ben zelf 1.96 meter, ook dat is een vraag. Is deze bike dan geschikt voor mij?

Graag jullie kijk op hetgeen ik hierboven noem. Is het de moeite waard voor een beginnersmotor?

proefrijden natuurlijk ;)
de motor ken je als het goed is al en hij is goed onderhouden of je kent de slechte punten van het ding.

gewoon rijden en als het je wat lijkt, doen!
de eerste motor die je koopt is vaak niet je ideale motor, daar kom je na een tijdje pas achter :)
 
Het volgende is aan de fiets vervangen:
veerpoten gereviseerd, ketting en tandwielen vervangen, beurt gehad, en remschijven, blokken voor vervangen. (vorig jaar).

Mijn grote angst is nog een beetje die 74.000 km. Dat is gewoon wel echt veel. Maar is het een groot risico? Lees overal dat deze blokken wel goed zijn. En het zijn snelwegkilometers (en vakanties naar de Eiffel) dus ja.... wat is wijsheid in deze?
 
Stuur je de motor even naar een kuuroord, komt ie terug met 34 dkm op de teller en voel jij je een stuk beter.

Groot voordeel van een wat hogere stand is dat de stand imho betrouwbaarder is dan een lage. En van rijden heeft een motorblok minder te lijden dan van een koude start.

Is het trouwens een echte '98 met enkele uitlaatdemper en dubbele koplamp of het voorgaande model met twee dempers en enkele koplamp?
 
Laatst bewerkt:
Het volgende is aan de fiets vervangen:
veerpoten gereviseerd, ketting en tandwielen vervangen, beurt gehad, en remschijven, blokken voor vervangen. (vorig jaar).

Mijn grote angst is nog een beetje die 74.000 km. Dat is gewoon wel echt veel. Maar is het een groot risico? Lees overal dat deze blokken wel goed zijn. En het zijn snelwegkilometers (en vakanties naar de Eiffel) dus ja.... wat is wijsheid in deze?
Wat is er veel aan 74.000? Het is geen tweetakt. Of wou je er binnenkort nog een ton bijdraaien?
 
kilometerstand zegt ook niet heel veel. Onderhoudsgeschiedenis is veel belangrijker.

Ik zou vooral inderdaad ook op de staat van de banden, accu, tandwielen en ketting letten. Ik heb een paar maanden geleden een motor gekocht voor 125 euro (ja, echt) maar na een setje nieuwe banden, accu, koppelingskabel, remblokken voor, remschijven achter, olie en filters, vorkolie, verf, relais, nieuwe spiegel, enz enz ben ik toch ook al bijna 1000 euro lichter. En dan heb ik alleen de banden laten doen, de rest doe ik zelf. Als er nog veel aan de motor moet gebeuren, en je gaat dit niet zelf doen, kun je er met gemak een extra 1000-1500 euro aan kwijt zijn.
 
Kennis van mij heeft dat vorige model , bj 88 bijna zonder onderhoud tot ruim 80.000 gereden.... dingen zijn best taai en er is de wereld aan reservespul voor als er toch eens iets kapot gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan