Wie kan mij helpen met mijn cbr 929?

Jph1981

Die hard MF'er
13 okt 2012
521
0
Groningen
Hoi,

Iemand enig ervaring met het vervangen van de nokkenasketting spanner?
Mijn cbr 929 ratelt bij een koude motor en als hij redelijk op temperatuur komt hoor ik hem ook nog wat.

Is zoiets zelf te doen? Of eventueel hier iemand die het zou willen doen tegen vergoeding natuurlijk 😃

Ik ben woonachtig in Groningen.

Groet jp
 
Dacht het niet maar het filmpje is meer een illustratie om te laten zien dat het een simpel klusje is .
Heb je geen werkplaats boek ?

zal ff kijken waar je deze kunt verkrijgen .
 
Ja ik zit steeds al wat te kijken op YouTube en had dat filmpje ook gezien.
Weet alleen niet of het simpelweg dat apparaatje vervangen is of dat er nog meer bij komt kijken. Had ook al iets gelezen over het op tijd zetten van de nokkenasketting?

En ik heb inderdaad geen wphb, helaas.

Gr. Jp
 
Hoi,

Iemand enig ervaring met het vervangen van de nokkenasketting spanner?
Mijn cbr 929 ratelt bij een koude motor en als hij redelijk op temperatuur komt hoor ik hem ook nog wat.

Is zoiets zelf te doen? Of eventueel hier iemand die het zou willen doen tegen vergoeding natuurlijk 😃

Ik ben woonachtig in Groningen.

Groet jp

Hij zit, als je de motor van achteren bekijkt aan de rechterkant, vlak langs je hoofdframebuis.
Het is een kloteklus om er bij te komen, met een flexibele pijpsleutel kan je er net aan bij komen om hem af te stellen.

Sowieso moet je tank eraf (+alle bekabeling / slangen) en je filterhuis om er redelijk bij te komen.

Succes :)
 
Bedankt voor de link blade. Srad jij ook bedankt. Dus het is een klote klus. Had gisteren al gevraagd bij dealer wat het zou kosten. Hij dacht 4 á 5 uur werk plus materiaal kosten.
Dus zal dan wel ergens tussen de 300 en 400 euro uitkomen schat ik zo?
Is dat normaal?

En weet iemand ook waar ik een automatische naks kan krijgen?
Kom steeds alleen maar die "ape" dingen tegen.

Groet jp
 
Nou ja klote klus :+ Je komt er rottig bij maar met beleid , geduld,goed licht en het juiste gereedschap kom je een heel end hoor .


ps elke dealer kan de spanner voor je bestellen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link blade. Srad jij ook bedankt. Dus het is een klote klus. Had gisteren al gevraagd bij dealer wat het zou kosten. Hij dacht 4 á 5 uur werk plus materiaal kosten.
Dus zal dan wel ergens tussen de 300 en 400 euro uitkomen schat ik zo?
Is dat normaal?

En weet iemand ook waar ik een automatische naks kan krijgen?
Kom steeds alleen maar die "ape" dingen tegen.

Groet jp

Met de plaatselijke motorboer heb ik die van mij gedaan (was voor mij ook de eerste keer :) ) en ik was met een klein uurtje klaar.
 
Netjes dat dat mocht :)
Motorboer komt zeker niet uit de buurt van Groningen 😃

Wat voor soort gereedschap heb ik dan nodig, kan ik ff inventariseren 😄

nee, niet in de buurt nee haha!
euhm, imbus sleutel, doppensetje (klein) met wat (flexibele) opzettstukken, en klemmen om je benzineleiding e.d. af te sluiten.

Daar kom je al een heel eind mee! succes
 
Met de plaatselijke motorboer heb ik die van mij gedaan (was voor mij ook de eerste keer :) ) en ik was met een klein uurtje klaar.

Verschil in kwaliteit.

Nou zal het bij een ouwe SRAD niet zo veel uitmaken, maar moderne fietsen knallen dus wel van tijd als je de ketting ontlast, ik denk door de aggresievere timing.

Ik neem het risico niet en licht het kleppendeksel om de timing te controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan