Wegvallen van vermogen

Jonkerman

MF'er
11 dec 2012
42
0
Deurne
Hallo,

Ik reed net op de snelweg richting school en reed ongeveer 130 toen mijn vermogen opeens wegviel. De tank was aardig leeg dus kon ik nog naar een tankstation manoeuvreren en heb hem daar maar vol gegooid. Ik reed weer aan en alles leek weer even goed te gaan. Echter bij een afslag viel het vermogen weer tot 0 weg en kon ik gelukkig een plekje naast de vluchtstrook vinden. Na even afkoelen(?) kon ik met de choke weer starten en ben ik maar binnendoor verder gereden. Dit stukje heb ik nergens last van gehad. Enig idee wat er aan de hand is? Ik rijd een Suzuki Bandit GSF 600 uit 1997 die is geknepen op 35 kW.

Groet,
Danny
 
Compleet uit het niets. Zondag heb ik er nog mee gereden en toen was er niets aan de hand. Ik ben net voor de zekerheid maar binnendoor teruggereden en ook nu was er niets meer aan de hand. Misschien dat er toch net te weinig benzine in heeft gezeten?
 
Compleet uit het niets. Zondag heb ik er nog mee gereden en toen was er niets aan de hand. Ik ben net voor de zekerheid maar binnendoor teruggereden en ook nu was er niets meer aan de hand. Misschien dat er toch net te weinig benzine in heeft gezeten?

Heb laatst water in de tank gehad, is zwaarder dan benzine dus wordt eerst verbruikt. Krijg je ook deze symptomen.

 
Laatst bewerkt:
Vandaag gebeurde het weer, nu toen ik op de terugweg was vanuit school.
Ik ben gestopt op een parkeerplaats (ik heb wel geluk telkens op de snelweg) en daar kwam ik erachter dat mijn tank al die tijd al op reserve stond. Ik heb deze op 'On' gezet en even gewacht en daarna deed de motor het weer. Zou dit het probleem geweest kunnen zijn? Dat ik telkens mijn reservetank oprijdt?
 
vacuum klepje van je benz. kraantje controleren.
of het zeefje in de benz. tank.

toevoer naar de vlotterbakjes is minder dan normaal.
dus bij meer verbruik door snel rijden trek je je de vlotterbakjes leeg.
 
Dat ik telkens mijn reservetank oprijdt?
Een motor heeft geen reservetank. Op 'normaal' kan de tank leeggetrokken worden tot de laatste liter of 4 (verschilt per motor). Zet je dan de schakelaar op 'reserve' kan ook die hoeveelheid aangesproken worden. Je kunt dus (ik ken althans geen uitzonderingen) makkelijk altijd op reserve rijden, kan je altijd de hele voorraad gebruiken. Nadeel: je krijgt geen waarschuwing als je met de laatste liters bezig bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan