FZR600 1989 vonkt niet

kay_wilmsen

Rookie
29 sep 2008
11
0
Nederweert
Probleem ontstond als volgt:

4 weken probleemloos gereden, nadat ik alle 4 bougies vervangen had, nieuwe olie en olie filter. Toen ik 2 weken terug wilde starten liep de motor op 3 cilinders.. Omdat ik dit geluid niet direct herkende reed ik weg en vrijwel direct liep hij weer op 4 cilinders. Probleem opgelost leek me. (ongeveer een uur gereden en motor terug binnen gezet)

Dag erna motor gestart en geen problemen, dus 15 min gereden en weer binnen

Dag daarna motor gestart, loopt ie nog maar op 2 cilinders.. Tijdje stationair gehouden en gekeken of de andere 2 nog bijkwamen, maar tevergeefs.. dus uitgezet en uit elkaar getrokken.

Op internet vond ik al topics van falende bobines en dat dit ervoor zorgde dat er maar 2 bougies vonkte. Maar nu dat ik alles gedemonteerd heb (radiateur, luchtfilter, carbs, tank) vonkt geen enkele bougie meer... Dus nu vraag ik me af of het de bobines zijn of de CDI-unit?

Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Ik heb de zijstandaard-sensor doorgelust vanaf het begin, dus daar ligt het vonken niet aan...

Ik lees verhalen van vetgeslagen bougies enzo, maar dat alle 4 de bougies dan helemaal niet vonken lijkt me sterk..

Iemand tips? Of gewoon de CDI en bobines vervangen en verder kijken?
 
Ik zou het probleem beter lokaliseren voordat je allerlei onderdelen gaat vervangen.
Wissel eerst de bobines eens om. Als er dan niets aan de situatie verandert, zou ik de CDI door laten meten bij een garage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan