Invoervraag/keuringsvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wincake

MF'er
21 okt 2012
161
0
Okay, ik heb flink gezocht, ook in het invoertopic, maar ik kan geen definitief antwoord vinden. Ik heb dus de motor gekocht van iemand in NL. De motor is zwitsers. Zwitserse papieren zijn aanwezig.




Wie kan mij voor eens en voor altijd vertellen welke keuring er nodig is? En is er wel een keuring nodig? Hij heeft als het goed is ook een Nederlandse typegoedkeuring.
Ik heb meerdere keren het RDW gebeld, maar steeds een ander antwoord meegekregen!!
 
Kan je hier iets mee?

Mijn motor komt uit italie,had met de invoer geen keuring nodig (europeese typegoedkeuring)wat wel werd gecontroleerd bij de rdw was het frame en motor nr. Verder was het enkeld papierwerk.
en natuurlijk!! de bpm aangifte bij de douane.

Vrg,

Hoesein.


Tot de Europese Unie (EU) behoren 27 landen en tot de Europese Economische Ruimte (EER) behoren 30 landen.

Lidstaten EU
Tot de Europese Unie behoren de volgende landen:

België;
Bulgarije;
Cyprus;
Denemarken;
Duitsland;
Estland;
Finland;
Frankrijk;
Griekenland;
Hongarije;
Ierland;
Italië;
Letland
Litouwen;
Luxemburg;
Malta;
Nederland;
Oostenrijk;
Polen;
Portugal;
Roemenië;
Slovenië;
Slowakije;
Spanje;
Tsjechië;
Verenigd Koninkrijk;
Zweden.
Hoewel Zwitserland geen lid is van de EU gelden er daar wel veel EU-regels.

EER
De EER is het akkoord tussen de landen van de Europese Unie en de Europese Vrijhandels Associatie (EVA), met uitzondering van Zwitserland. Het akkoord bevordert vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal tussen de deelnemende landen. Ook wordt er samengewerkt op economisch gebied. De EER bestaat sinds 1992.
Tot de Europese Economische Ruimte (EER) behoren de volgende landen:

alle landen van de Europese Unie hierboven genoemd;
Liechtenstein;
Noorwegen;
IJsland.
Europese Vrijhandels Associatie (EVA)
De EVA is een samenwerkingsverband tussen een paar Europese landen en heeft als doel de vrije handel tussen deze landen te bevorderen. De volgende landen behoren tot de EVA:

Zwitserland;
Liechtenstein;
Noorwegen;
IJsland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan