voortandwiel zit muurvast!

Ingozx6r

MF'er
14 mei 2012
222
0
bredene
hoi, wil mijn voortandwiel vervangen maar krijg er totaal niets van beweging in, niet met een sleutel , niet met een slagmoersleutel op luchtdruk, geprobeerd de bout te verwarmen.

Iemand een oplossing?

groetjes!
 
linksom-of-rechtsom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je moet zien dat je in eens véél warmte in die bout krijgt, dan gaat het goed.

Je moet niet met je hobbybrander een kwartier lang gaan staan stoken, dan krijgt de warmte de tijd om over te gaan in de uitgaande as/keerring.

Als je een hobbybrander gebruikt, het puntje van de vlam is het heetst het ( ik zie regelmatig mensen anders doen namelijk )
 
Gat boren door moer, net langs schroefdraad, ongeveer 4 mm, dan met een zware schroevendraaier en hamer losmeppen. Was bij mij ook nog maar de enige oplossing. Nieuwe gehaald en klaar. Dat was die 8 euri mij wel waard na twee dagen beulen
 
Ja denk dat ik hem naar kawa verdeler ga brengen, begon al iets lichtjes te roken door de moer op te warmen, hopelijk is de dichting er niet aan... Toch bedankt voor de reacties! Grtzz
 
Breng hem inderdaad maar naar de dealer :P

Ik heb dit ooit met mijn simpele xj600 diversion gehad...

slaan, verhitten, lange stangen als verlengstuk, luchttol... niks hielp. Toen heb ik hem ook maar naar de dealer gerold en zelf die vond em knap lastig, vast is... vast :P
 
je kunt hem het beste verwijderen door de ketting er nog even op te laten en die iets door je achterwiel te steken met flink wat doeken er omheen.

Mijne zat ook erg vast maar met een goede 1/2'' wringijzer en eenverlenging van 1,5m, ging ie los.

Heb hem toruwens op dezefde manier weer vastgezet (met locktite)
 
Mijne zat ook erg vast maar met een goede 1/2'' wringijzer en eenverlenging van 1,5m, ging ie los.
Bij mij brak het 1/2" gereedschap zelfs. _O-

Daarna toch via een goede luchttol bij de plaatselijke garage.
Moet ze eigenlijk nog even een pak koeken brengen. :')
Heb hem toruwens op dezefde manier weer vastgezet (met locktite)
Was een andere borgmethode niet mogelijk. :?
 
3/4 luchtsleutel met een fatsoenlijke compressor en een dikke luchtslang, maarja die heeft niet iedereen op het schap liggen.
3/4 wringijzer en een buis van 2 meter is ook een goede investering voor dit soort klusjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan