compressor charger lucht aanvoer omdraaien

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
ik ben, nog steeds of weer :+ , bezig om een compressor op mijn eigenbouw te bouwen maar voor het plaatsen zou het goed uitkomen als de lucht aanvoer gewijzigd zou kunnen worden in de lucht uitvoer. Ik wil nl een kuryakin luchtfilter plat boven op mijn tank plaatsen, dan een gat in de tank met daar een pijp naar beneden naar de compressor...alleen recht naar beneden zit de afvoer van de lucht terwijl er aan de achterkant juist de inlaat is wat dus uitlaat moet worden naar de injectie....kan iemand dit volgen? en heeft er iemand ervaring met compressors? deze is van een merc clk 230.


Thanx vast!!
 
Ik zou zeggen dat het geen invloed heeft op de werking van het
Systeem als je hem omdraait, aangezien een super charger geen comprimerende functie heeft maar eigenlijk alleen verplaatst. ( correct me if i'm wrong,) kun je hem niet aandrijven en de uitlaat afdoppen en de druk meten, en dan andersom, kun je kijken of je dan op de zelfde meting uitkomt.
 
Ik zou zeggen dat het geen invloed heeft op de werking van het
Systeem als je hem omdraait, aangezien een super charger geen comprimerende functie heeft maar eigenlijk alleen verplaatst. ( correct me if i'm wrong,) kun je hem niet aandrijven en de uitlaat afdoppen en de druk meten, en dan andersom, kun je kijken of je dan op de zelfde meting uitkomt.

Hmmm, de antieke compressors (Roots?) die op dikke V8's werden geschroefd hadden inderdaad alleen een verplaatsende en geen comprimerende functie, maar ik weet uit mijn turbo boekjes dat andere, modernere soorten dat wel hadden en ik denk dat dit er één van is, maar zeker weten doe ik het niet. :/
 
@house ....En waar baseer jij dat op dan?

Roninjo....dit is idd wel een modern ding lijkt me....zit ook op een moderne mini?

Je hebt een eaton comprssor. De draai richting kun je omdraaien door de aandrijfpulley de andere kant op te draaien (soms is het leven zo makkelijk)

Als je de stroomrichting wil draaien moet je de aandrijfrichting omdraaien, of het ding hier geschikt voor is, (lagers, keerringen, afdichtingen etc) dat is nog maar de vraag
 
Grin...soms is het leven idd erg makkelijk! ik ga die pully eens goed bekijken....moet misschien die pully ook wat verder naar buiten brengen omdat ik erg weinig ruimte in mijn frame had wat nooit bedoeld is voor die charger.

Graag meer tips *D
 
oh? op welk principe is de naam en werking dan gebaseerd?

Oké dan moet ik toch moeilijk uitleggen wat ik bedoel. :P in de supercharger zelf treed geen compressie op als je uitgang open laat, dan verplaatst deze alleen, als je de compressor zijde van een turbocharger neemt deze comprimeert de lucht en er komt gecomprimeerde lucht uit die dan weer gaan expanderen als je de uitgang open laat, een turbo kun je dus nooit omdraaien omdat deze ontworpen is voor de flow van in naar uit.

Als je de flow van een worm compressor niet kan omdraaien, zijn de wormen zelf dan ook niet om te draaien?

Ik zou de tape test gebruiken!
 
Ga ik ook proberen ....maarrrr...heb de compressor nog eens op zijn plek gehangen en aangezien zoals veel motoren niet gebouwd zijn voor een compressor zit het frame nogal in de weg en moet ik misschien de stromingen houden zoals ze zijn omdat ik ook nog een luchtkamer moet gaan gebruiken dus dat word waarschijnlijk heel wat leidingen en pijpen maar je moet wat over hebben voor wat extra paardjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan