Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Ja daar zitten 2 boutjes voor een plastic kapje, soort beschermertje, die heb ik weg gehaald en er 2 spacers voor gedraaid zodat het spatbord je voorkuip niet raakt, weet niet of je handig bent en waar je vandaan komt maar mss kan ik helpen
 
Is dat deze? http://www.mlmparts.com/nl/ermax-hoog-scherm-voor-honda-xrv-750-africa-twin-1995.html

Heb je daar een fatsoenlijke foto van? Die op de site ziet er niet hoog uit

Ja, dat is hem, daar heb ik hem ook weg.

Is wel behoorlijk stukje hoger dan origineel. Ermax staat ook meer rechtop.
De mra is ook langer dan origineel, maar staat schuin naar je toe, dus dan heb je er nog niks aan.

13528445_872148219555713_4887037860073464783_o.jpg


13558904_872147356222466_114300565672967212_o.jpg


13497573_872147952889073_385521314103108273_o.jpg


Het rare is wel dat je in Nederland meer last hebt van wind en turbulentie dan het buitenland, zal vast met leven onder zee niveau te maken hebben.
In Noorwegen had ik zelfs met origineel geen last gehad
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een van JFmotorsport (type: airstream)
Die is nog een stukje hoger (zo lijkt het althans op de foto's)
 
Owja bedankt.
Zag je filmpjes inderdaad voorbij komen vorige week op Motormeuk. Dacht al.. Toevallig. Ben ik net aan het onderhandelen met Berry en opeens een filmpje met een AT van Desert Motors.

Daar is je schermpje ook goed te zien. Heb een vraag uitstaan wat levertijd en kosten zijn van het ruitje dus ben benieuwd.

Heb je trouwens een soort overlay op je dashboard met meerdere meters? Of heb je die zelfgemaakt?

@L3on.
Ik merkte pas later op dat ik geen 6e meer heb haha.
Mis hem niet echt. Denk dat je ook vooral moet leren rijden op een twin.
Merk nu vooral heel erg dat ik te vroeg schakel. Moet gewoon wennen aan het gedrag van deze.

Tot op dit moment heb ik totaal geen spijt van de aankoop!
Zoals hier al eens is genoemd zijn ze wel aan de prijs maar je krijgt er ook veel voor terug.
Tijdens proefrit had ik bijvoorbeeld genoemd dat 1 van de schijven iets krom is. Berry heeft zelf nog een proefrit gedaan en vond het ook irritant en heeft ze uitgewisseld met nieuwe. Zonder enige kosten voor mij! Hij heeft zelfs hele motor nog nagelopen en rapport meegegeven. Motor is nog als nieuw met ook slechts 36dkm op de teller.
 
Owja bedankt.
Zag je filmpjes inderdaad voorbij komen vorige week op Motormeuk. Dacht al.. Toevallig. Ben ik net aan het onderhandelen met Berry en opeens een filmpje met een AT van Desert Motors.

Daar is je schermpje ook goed te zien. Heb een vraag uitstaan wat levertijd en kosten zijn van het ruitje dus ben benieuwd.

Heb je trouwens een soort overlay op je dashboard met meerdere meters? Of heb je die zelfgemaakt?

@L3on.
Ik merkte pas later op dat ik geen 6e meer heb haha.
Mis hem niet echt. Denk dat je ook vooral moet leren rijden op een twin.
Merk nu vooral heel erg dat ik te vroeg schakel. Moet gewoon wennen aan het gedrag van deze.

Tot op dit moment heb ik totaal geen spijt van de aankoop!
Zoals hier al eens is genoemd zijn ze wel aan de prijs maar je krijgt er ook veel voor terug.
Tijdens proefrit had ik bijvoorbeeld genoemd dat 1 van de schijven iets krom is. Berry heeft zelf nog een proefrit gedaan en vond het ook irritant en heeft ze uitgewisseld met nieuwe. Zonder enige kosten voor mij! Hij heeft zelfs hele motor nog nagelopen en rapport meegegeven. Motor is nog als nieuw met ook slechts 36dkm op de teller.

Ik heb voor een 17T kettingwiel geplaatst bij het vervangen van mijn ketting, nu rijd ik in z'n 5 zo'n 500 rpm lager, dat doet voor mij de truc
 
Het ruitje kost iets van 90 euro geloof ik, bij mlmparts
Levertijd 3 weken, omdat het ruitje word gemaakt op bestelling. Als je onverhard wil rijden, neem dan een heldere, dat vind ik persoonlijk een stuk fijner rijden

De tellerplaat is er eentje van Honda XRV 750 Africa Twin Cockpitplatte RD03-RD07 88-03 | eBay
Waar ik zelf een volt meter en 12v aansluiting in heb gemaakt.
(kan je zien of je spanningsregelaar er door is geklapt)
 
Ik vind de standaard verlichting op de AT wel erg slecht.
Iemand wel eens andere lampen gebruikt die een stuk beter zicht geven?
 
Het ruitje kost iets van 90 euro geloof ik, bij mlmparts
Levertijd 3 weken, omdat het ruitje word gemaakt op bestelling. Als je onverhard wil rijden, neem dan een heldere, dat vind ik persoonlijk een stuk fijner rijden

De tellerplaat is er eentje van Honda XRV 750 Africa Twin Cockpitplatte RD03-RD07 88-03 | eBay
Waar ik zelf een volt meter en 12v aansluiting in heb gemaakt.
(kan je zien of je spanningsregelaar er door is geklapt)

Ja heb een andere leverancier. Die gaat morgen checken.
Zal ook wel 3 week zijn dan. Vind die wel mooi die onderaan zwart en boven helder is. Is dat gewoon het "clear" kleurenmodel?

Is wel handig inderdaad om beide te hebben! Waar heb je beide op aangesloten dan?
Normaal sluit ik dat soort dingen aan op de accu maar denk dat de voltmeter dan de accu leeg trekt. Of kun je die gewoon aan en uitzetten?


Zat van de week dat van noorwegen te kijken en dacht dat je op je bek ging maar later zag ik dat je camera er af viel.
Via eBay mounts besteld ofzo?
 
Laatst bewerkt:
12v rechtstreeks op de accu aangesloten.
Voltmeter, bij gebrek aan beter, op stadslicht. Ik wil daar nog een schakelaar of liever een relais tussen zetten, maar moet nog iets vinden wat me aanstaat.


De 3M sticker van de mount begaf het, op de laatste dag van de vakantie.
De camera zelf komt met heel veel opties om te mounten, dat is het mooie van dat merk (SJCAM)


Koplampen heb ik deze De Philips X-tremeVision Moto Motorkoplampen 12342XVBW Motorkoplampen kopen
Gister nog mee in het donker gereden, en er kwam aardig wat licht af.
Maar in Noorwegen, in de donkere tunnels, had ik het idee dat ze niet aan stonden -O-
 
Ik vind de standaard verlichting op de AT wel erg slecht.
Iemand wel eens andere lampen gebruikt die een stuk beter zicht geven?

Gele lampen vind ik erg fijn werken, type en merk weet ik zo even niet meer. Zijn wel 'gewone' 55/60W lampen, geen verboden 80W+ rally lampen. Beide koplampen tegelijk aan natuurlijk en dan kan ik mij ook 's nachts op onverlichte dijkjes prima redden.

Voor de kortere afstand (0-10m voor de motor) heb ik nog twee kleinere breedstralers op de valbeugels zitten. Daar had ik eerst 2x55w witlicht in met een serie/parallel/uit schakeling (half of vol vermogen en uit) en later ook nog eens 2x100w gepoogd. De stap van 55 naar 100w was niet echt geweldig (kan ook aan het lampje hebben gelegen), waardoor ik nu weer netjes met 55w erin rij.

Alles bij elkaar kan je dan op een redelijk nette manier met 220W aan verlichting rijden, zonder je medeweggebruikers daarmee tot last te zijn (mitst goed afgesteld).

In het uiterste geval pak je het seinlicht/grootlicht erbij om echt veraf te kunnen zien hoe de weg gaat lopen. Of als iemand zijn koekblik met 75km/u van de invoegstrook naar de linkerbaan stuurt bij Rotterpolderplein terwijl je met 150 komt aankakken, dan kan het natuurlijk ook.... O-)
 
Het busje is 35mm lang, 20mm breed maar dit kun je naar eigen ingeving doen aangezien je ruimte genoeg hebt, en er een gat in voor een m6 boutje, ik geloof dat ik 6.3 geboord heb zodat je het spatbord nog wat kan richten
Thanks, heb het spatbord besteld :)

Gele lampen vind ik erg fijn werken, type en merk weet ik zo even niet meer. Zijn wel 'gewone' 55/60W lampen, geen verboden 80W+ rally lampen. Beide koplampen tegelijk aan natuurlijk en dan kan ik mij ook 's nachts op onverlichte dijkjes prima redden.

Voor de kortere afstand (0-10m voor de motor) heb ik nog twee kleinere breedstralers op de valbeugels zitten. Daar had ik eerst 2x55w witlicht in met een serie/parallel/uit schakeling (half of vol vermogen en uit) en later ook nog eens 2x100w gepoogd. De stap van 55 naar 100w was niet echt geweldig (kan ook aan het lampje hebben gelegen), waardoor ik nu weer netjes met 55w erin rij.

Alles bij elkaar kan je dan op een redelijk nette manier met 220W aan verlichting rijden, zonder je medeweggebruikers daarmee tot last te zijn (mitst goed afgesteld).

In het uiterste geval pak je het seinlicht/grootlicht erbij om echt veraf te kunnen zien hoe de weg gaat lopen. Of als iemand zijn koekblik met 75km/u van de invoegstrook naar de linkerbaan stuurt bij Rotterpolderplein terwijl je met 150 komt aankakken, dan kan het natuurlijk ook.... O-)
Bedankt voor de info :)
 
Het busje is 35mm lang, 20mm breed maar dit kun je naar eigen ingeving doen aangezien je ruimte genoeg hebt, en er een gat in voor een m6 boutje, ik geloof dat ik 6.3 geboord heb zodat je het spatbord nog wat kan richten

Voila! :)
Het zit. Smoelt een stuk beter

Busje gedraaid van 35mm lang. Misschien dat ik er nog een nieuwe maak, die iets langer is.
Kabel van de snelheidsopnemer heb ik door het spatbord laten lopen.

ib4WZR7.jpg


ATWUY2p.jpg
 
Alle kabelzooi van de vorige eigenaar opgeruimd.
Dus netjes opnieuw alles aangelegd en afgeschermd.
Voltmetertje aangesloten, werkt prima.
Kleine led richtingaanwijzers aan de voorkant. Achteren moet ik ze nog aansluiten.

Nu nog wachten op het zadel dat opnieuw wordt bekleed :)
k wil ook nog het witte spatbord aan de achterkant vervangen voor een zwarte (dat gedeelte waar het achterlicht in gemonteerd is). Eens even het net afspeuren of ik er een vind.
En de kentekenplaathouder wil ik gaan inkorten.

gObq1r5l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit! Welke voltmeter heb je gekozen?
Ben ook nog op zoek. Sluit je die trouwens gewoon aan met van die kabel steekschoenen of hoe doe je dat?

Vandaag trouwens voor het eerst even mijn ketting moeten smeren.
Is wel iets voor 2 man trouwens.. 1 lopen met de fiets en de ander spuiten.
Hoe doen jullie dat? Tips?

Zat ook al te kijken naar zo'n middenbok. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
 
Eergisteren een rondje IJsselmeer gedaan op een gehuurde AT, die automaat is toch wel erg wennen in de bochten. Als ik een nieuwe zou kopen dan zou het niet 1 zijn met automaat. Het rijd verder wel superrelaxed trouwens, en het ding is ook nog eens supersnel.

s639eq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan