Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

En ik vind wel apart dat er dus nooit iemand is geweest die een echt rock solid SR heeft kunnen fabriceren.
Dus twijfel nu om gewoon of een goedkope erbij te halen als reserve of toch een duurdere.
 
Dat komt omdat het euvel niet aan de SR ligt maar aan de stekkers, die zijn eigenlijk te zwak voor wat er doorheen gaat. Als er dan corrosie ontstaat tussen de contact punten word de weerstand nog groter, Dan smelten de stekkers of de SR gaat kapot. Met alle gevolgen van dien.

Dus door de stekkers er tussen uit te halen is het probleem eigenlijk al opgelost.

(montage plek van de sr is dan wel weer een issue in warme gebieden)
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niet in warme gebieden alleen :(
Want mijn connecties waren nog helemaal mooi, toch de SR dood. En Duitsland staat ook niet bekend om zijn tropische klimaat.

Ga wel ff kijken of ik met een 3d printer een mooie tunnel kan maken om de SR van koeling te voorzien.
En ik heb de diode hack voor de pomp ook al gezien, dat is ook wel te doen.
 
Heb al gezocht in het topic maar zie alleen maar posts over de spannings regelaar haha.
Welke bandenspanning/druk houden jullie aan?
Ik ben zelf over de 100kg en zet ze meestal boven de 2 bar. Vaak 2.0 voor en 2.3/2.4 achter.
Ik merk echter dat mijn pirelli scorpio (zo heten ze toch?) soms onder mij weg loopt als ik sportief de bochten in ga.
 
Op internet is het heel wisselend. Als ik google zegt ene site 2.0 voor en achter. Andere 2.1 voor en 2.4 achter. Andere 2.0 voor en 2.5 achter.

Zit dus niets anders op als proberen en kijken wat het beste bevalt.
 
Bandenspanning is persoonlijk, uitproberen is het beste. ik rij voor met 2.4 en achter 2.8. Dat vind ik prettig, en anderen weer levensgevaarlijk.
 
Dat klinkt voor mij als keihard inderdaad! Wat ook niet helpt is dat ik jaren op supersport heb gereden dus zoek nog erg naar juiste spanning voor mij. Ik ga even wat proberen bedankt!


Dan nog een vraag.
Waar zetten jullie de motor mee op slot? Ik heb 3 schijfremsloten liggen van Abus (verschillende types) en geen enkele past door de schijfrem heen. De gaatjes zijn te klein voor de pennen van de Abus sloten. Heb de AT laatst op slot gezet door een slot door het achtertandwiel te drukken die wel grote gaten heeft haha.

Thuis staat hij aan een dikke ketting. Maar als ik hem even uurtje op de stoep moet zetten heb ik liever extra beveiliging.
 
Ik zet hem ook zo via tandwiel vast aan een hekwerk. En daarbij gaat dus een schijfremslot door tandwiel en de ketting door de spaken heen in een lus om een super lomp hek. icm stuurslot lijkt me dat best een opgave om hem weg te krijgen.

Ik heb btw een waterdichte pc fan gekocht die ik op de SR ga monteren, deze komt in de lus van mijn nieuw gemonteerde voltmeter met aan/uit knop.
Dus dan als ik ga rijden zet ik voltmeter aan en gaat de fan ook meteen draaien! Nu zit ik alleen nog te twijfelen of dat genoeg is of dat ik er nog een extra heatsink bij op ga knallen aan de achterzijde.

Zodra ik de 3D printer binnen heb ga ik is kijken of ik een windtunnel kan maken die van onder de kap een scoop/gat heeft die de wind dan vervolgens langs de SR gaat blazen.
 
Is er iemand die de sr onder het balhoofd heeft gemonteerd ?. Dat lijkt mij de beste plek namelijk.
Overigens helpt ook om alle stekkerverbindingen uit elkaar en weer in elkaar te klikken elk jaar. Evt met kontaktspray k60 erin (wit busje a la wd40 maar dan speciaal voor elektriek).
 
Iemand nog een kofferrekje te koop, zonder koffers? voor een xrv 750. Voorkeur gaat uit naar 1 waar knipperlichten niet aan buitenkant gemonteerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een rek voor mijn '96 AT gekocht bij Heavy Duties voor €115 inclusief bezorgen. Mooi stevig ding. Als je daar wat koopt moet je wel even in de gaten houden welke afhankelijk van de uitlaat die je op je motor hebt.

2itpjj6.jpg
 
Mooi rek , vind de tassen van Wolfman erbij erg mooi. Koffers zijn niet echt mijn ding.

Vandaag vers rubber gemonteerd op de At de keuze is gevallen op Anakee 3 en de 1e 50 km zijn prima bevallen.
 
Heeft geen haast, als het niks optijd vind koop ik het inderdaad nieuw! maar tweedehands is prima, motor is niet nieuw meer :)
 
Inmiddels heb ik mijn voltmeter op de motor gebouwd.
Geeft mooi 14 of 14.1 aan tijdens rijden (lampen aan)

Nu me volgende hack:
WAfjbj3.jpg

Waterdichte pc fan op een spanningsregelaar bouwen, die komt in de voltmeter lus. Dus als ik de voltmeter aanzet gaat de fan draaien. Ben benieuwd of het een beetje redelijke fix is.

Heb als back-up een extra spanningsregelaar van al.
 
Mijn toerenteller is kapot. de weerstand r6 is doorgebrand en kan daarom niet meer zien welke weerstand waarde er in zat. iemand enig idee? xrv750.
 
Geen idee over de toerenteller helaas.

Slim idee om de SR van een ventilator te voorzien. Ik denk erover de SR te verplaatsen onder het balhoofd. Wel haal ik elk jaar alle grote stekkers onder de kappen los om te checken op slechte (groene) verbindingen / contacten. Ik spuit de stekkers dan in met Kontakt 60 (wit busje), effe in en weer uit elkaar halen, ca 2 uur drogen en weer alles aansluiten en monteren. Piece of cake in de winter.


Ik heb Conti's TKC70 gemonteerd en deze bevallen uitstekend, bovendien een zeer fraai uiterlijk. kortom, een aanrader.
 
Lang verhaal maar die heb ik al.

Ik verkoop deze omdat ik 2.03m ben. Heb de AT toen al met lichte twijfel gekocht. Probleem is dat ik echt veel in de rijwind zit en ik schijnbaar gevoelige oren heb (zelfs met otoplastieken in). Heb al meerdere schermen en van die lelijke klepjes geprobeerd maar helpt helaas niets.

Merk nu wel al vervelende mails van mensen die zeggen dat mijn fiets max 2500€ waard is omdat ik geen opties erop heb. Terwijl 2500€ startprijs is op marktplaats voor een afgeragt ding met 180.000km op de teller.

Maar het is allemaal in een stroomversnelling gekomen. Zeg al tijden tegen mijn oom dat ik zijn 1150gs wel over wil nemen want die stond stil bij hem in de schuur. Na een paar ritjes verneem ik al (ondanks dat ik amper een windscherm heb) dat ik veel minder in de wind zit en veel lekkerder zit met mijn lengte. Vandaar dat ik al snel tot de conclusie kwam dat ik de BMW toch maar moet houden en de AT weg moet doen. Ondanks dat ik het nog steeds een prachtig plaatje vind om te zien!
 
Terug
Bovenaan Onderaan