FZR 250

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.616
10.711
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb van mn zwager een Yamaha FZR250 gekregen, ik wilde hem alleen maar weer aan de praat maken, maar ik mocht hem gelijk hebben.. Ik zat er nou niet echt op te wachten, maar goed...
Het blok was niet goed meer, er was een big-end lager verrot, is een kwaal van die dingen geloof ik.
Hij had er al 2 reserveblokken bij opgescharreld, maar die waren schijnbaar ook niet goed.
1 blok zat nog in elkaar, en 2 lagen los, van die 2 blokken heb ik de beste onderdelen bij elkaar gezocht, nieuwe big-end lagers besteld, en ik wil een hoonsteen door de cilindertjes halen.
Kop en voetpakking zijn al binnen, ik moet nu nog een set klepseals hebben, en een uitlaatklep.
Alle blokdelen op het werk in de wasmachine gedaan, en weer inelkaar gezet, het onderblok zit nu weer compleet in elkaar.

De motor staat al minstens 4 jaar stil en ik heb hem in onderdelen gekregen.

Please, let niet op die zwijnestal in mn schuur. ;)

41040678.jpg


Ik heb de tank en de buddy er vanmiddag even opgezet, en ben er eens even op gaan zitten en dat ding zit verbazingwekkend goed!
Echt precies goed, ik pas er perfect op, ding is niet zo lomp als mn GS1000, en hij is ook niet te klein.
Daarom misschien toch maar met het machientje bezig, met zn 45pk en 139 kilo kan het nog best wel eens leuk rijden..

Het motortje is niet meer in perfecte staat, dus hij moet wat opgeknapt worden.

De achterkant wil inkorten, ik wil de achterband en de achterkant ongeveer gelijk hebben.
Ook wil ik de uitlaat niet verder dan de achteras laten komen, moet dus zelf een maken.

87871182.jpg


90997214.jpg


35867832.jpg


24016662.jpg


23595294.jpg


Ik wil er denk ik toch een naked van maken, ik hou niet van kuipwerk.
Ook weet ik nog niet wat ik met die bult in de zijkant moet, dat lijkt niet mooi omdat het zo'n iel motertje is...

Ik weet ook nog niet wat ik met de voorkant moet, het klokwerk zit eigenlijk in exact de juiste positie zoals het nu zit, maar het is wat groot, in verhouding te breed met de voorvork...


Dus kom maar op met jullie idee en suggesties! ;)

Ik zal zo nu en dan wat foto's van de vorderingen maken, maar eerst wil ik hem aan de praat hebben. :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik volg je gs1000 project al een tijdje, ik weet dus wat voor potentie hierin zit ;)
Ik zat laatst te denken dat het super gaaf zou zijn om een kleine motor zo licht mogelijk te maken.. 135kg is niet veel maar dat kan lichter. Verder zou ik de clip ons vervangen voor een hoger stuur en de koplamp een beetje als een nummerplaat van een crosser maken, zo strak mogelijk tegen de voorvork maar wel met een fatsoenlijke lamp er in, ik hou niet zo van die halogeen lampjes op de motor.
Voor teller zou ik gaan voor of.. In de kroonplaat of.. In de tank. Dat laatste is een beetje chopper maar maakt de voorkant van de motor wel mooi strak.
Ik zou zoveel mogelijk leidingen en kabels wegwerken, bekabeling door het frame en het stuur, leidingen door de achter brug en bij de voorvork ook mooi verstoppen. Mss wel door de vork :x
Het kontje zou ik een beetje kleiner maken, mss wel het idee van alleen een doorlopend zadel, dan bekleed je het kontje van onder en van boven als zadel.
De uitlaat zou ik idd ook zo kort mogelijk maken, ik vind zelf een asymmetrische uitlaat wel mooi, een aan de ene kant onder bij het stepje en de ander bijvoorbeeld boven de brug en de ketting aan de andere kant.
Zo dat zijn mijn eerste ideeën, zie maar wat je ermee doet :p ik blijf je volgen
 
Ik heb vanmiddag nog een poos zitten kijken, ik weet het echt nog niet...
Een normaal stuur heb ik ook in gedachten, misschien ook een andere voorvork, maar dat is een stuk zwaarder ben ik bang.
Vanmiddag ook even de verschillen gemeten tussen de FZR en de GS, daar zit maar weinig verschil in..
Een ander kilometer tellertje is geen probleem, de toerenteller wel, die moet minstens tot 18.000rpm gaan, en die zijn niet verkrijgbaar ben ik bang..

Misschien zijn 2 kleine uitlaatjes ook wel een idee...
Ik sta nog voor alles open! ;)
 
Hey, dat is best een aardig tellertje! Alleen die prijs staat me niet aan..

Die GS1000 heeft me een godsvermogen gekost, ik moet deze gewoon een beetje low budget houden..
Moet ook nog velgen voor mn auto kopen, die wilde ik ook voor iemand opknappen, mocht ik ook hebben, nu vragen of ik iemand zn huis mag opknappen. ;)
 
Even wat anders...

Ik heb van wegligging en zo totaal geen kaas gegeten..

Als je zo'n licht motortje hebt, daar zitten dus ook hele smalle wielen in, als je daar bredere wielen inzet, wordt de wegligging daar nou nadelig door beinvloed?
Of zijn die wielen banden alleen maar zo smal om het gewicht laag te houden?
 
Even wat anders...

Ik heb van wegligging en zo totaal geen kaas gegeten..

Als je zo'n licht motortje hebt, daar zitten dus ook hele smalle wielen in, als je daar bredere wielen inzet, wordt de wegligging daar nou nadelig door beinvloed?
Of zijn die wielen banden alleen maar zo smal om het gewicht laag te houden?

Vind het zelf altijd wel mooi zo een dikke plak rubber maar heb zelf altijd begrepen dat wanneer je het niet nodig hebt ivm dikke hoeveelheid pk's je beter voor een iets smallere (en dus meestal lichter) bandje kan gaan met betere wegligging. :]
 
Druk met de remmen bezig!
Die waren in de loop der tijd lekker vast komen te zitten.
De vloeistof wat er in zat leek wel slootwater! ;)

Ik heb ook mn pistonpen clipjes binnen, dus de cilinders kunnen binnenkort op het blok!

Vooruitgang! :)
 
Laatst bewerkt:
Druk met de remmen bezig!
Die waren in de loop der tijd lekker vast komen te zitten.
De vloeistof wat er in zat leek wel slootwater! ;)

Ik heb ook mn pistonpen clipjes binnen, dus de cilinders kunnen binnenkort op het blok!

Vooruitgang! :)

Feauteaux *O*
 
Gaaafffffff!! Die 250cc viercilinders zijn altijd om te smullen, wat voor uitlaatje komt eronder te hangen? Dit wordt een formule 1 wagen, I tell you! :)
 
Voor remmen zitten er nu op, werken weer zo als het hoort.
Alleen voor de achterrem moet ik even een nieuw setje rubbers hebben.


Wat uitlaat betreft ben ik er nog niet uit, in ieder geval 2, maar misschien ook wel 4 kleintjes...
Weet iemand of je met 4 kleine uitlaatjes je een mooier, lekker knetterend, geluid krijgt dan met 1 of 2?
Een 2 takt heeft altijd 1 uitlaat per cilinder, en dat klinkt altijd wel apart...


Maar eerst moet ie lopen, probleem is dat een set klepseals vrij aan de prijs is, en ik heb nog wat andere kosten de komende tijd, even zien wanneer ik wat bestel.
Sommige onderdelen zijn vrij duur voor die kleintjes.
Nu zijn een set chinese seals lekker goedkoop, maar de verkoper heeft er zelf al bij gezet dat als je een pietje precies bent dat je dan OEM onderdelen moet hebben. ;)
 
Wel eerlijk van die verkoper, geeft gewoon zelf aan dat het troep is. Maar toch blijft het nadeel dat de prijs gunstig is en misschien heb je net meerdere goede exemplaren te pakken. Het kan maar zo voor de fractie van de nieuw prijs.

Ook dit topic ga ik weer volgen! Succes met keuzes maken ;)
 
Wel eerlijk van die verkoper, geeft gewoon zelf aan dat het troep is. Maar toch blijft het nadeel dat de prijs gunstig is en misschien heb je net meerdere goede exemplaren te pakken. Het kan maar zo voor de fractie van de nieuw prijs.

Ook dit topic ga ik weer volgen! Succes met keuzes maken ;)

Een chinese set kost $24, voor 16 stuks...
Ik heb laatst wel een set voor $14, 8 stuks, uit de states gekocht.
USA vertrouw ik meer als China, maar of dat terecht is...
Je weet het gewoon niet als het uit China komt.


@ Robinjo; ik weet het nog niet...
Ben bang dat het een slechte/low budget rip off van mn GS gaat worden. ;)
Die kant gaat het waarschijnlijk wel een beetje op, ben niet zo'n grote fan van cafe racers, ik vind die achterkantjes niets, ligt er maar net aan waar ik tegen aan loop.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens zitten denken, twee uitlaten uit het kontje en aan iedere zijkant een.. Tweetakt gp stijl :) kijk je naar een kont van een RD of Honda NSR..
 
Ik heb nog eens zitten denken, twee uitlaten uit het kontje en aan iedere zijkant een.. Tweetakt gp stijl :) kijk je naar een kont van een RD of Honda NSR..

Heb ik ook al aan gedacht, maardan zit je met 1 probleem, ik wil alle uitlaten dezelfde lengte hebben.

Hoe langer de uitlaat, hoe hoger in toeren het motortje zn vermogen begint te geven...
 
Terug
Bovenaan Onderaan