yahama diversion 600 lang op choke en houd in rond 4500 toer

basding

Rookie
12 mei 2013
5
0
den helder
Hoi allemaal, ik ben sebas en nieuw op deze forum.

Ik heb een yahama diversion 600 uit 1994 voor mijn meissie en een honda cbx 650 uit 1984 voor mezelf.

Nou heb ik met de yahama diversion 600 een klein probleempje en dat is;
Dat hij redelijk lang op de choke moet rijden (ten opzichte van de honda cbx)
En dat hij als je ff lekker wilt optrekken rond de 5000 toeren eerst inhoud en dan pas flink optrekt.
Weet iemand misschien wat dat kan zijn?

Vr gr sebas
 
Welkom op dit forum.

Benzine toevoer.
Controleer en reinig je carburateurs en laat ze synchroniseren.
Kijk naar eventueel aanwezig brandstoffilter of die schoon is.
Of luchtfilter is vuil, plaats nieuw luchtfilter.
Controleer je bougies of ze nog goed zijn en het juiste type.
Controleer je ontsteking.
 
Laatst bewerkt:
Luchtfilter is brandschoon en zit er nu goed op. Zag gister dat 1 van de luchtinlaten er niet goed opzat. Maar dat was het niet helaas. Bougies en onsteking waren ook goed. Kan het ook eraan liggen dat hij ongeveer een jaar stil gestaan heeft?
En miss domme vraag maar dat synchroniseren is dat een dure reperatie?
 
Synchroniseren is geen "reparatie" maar heel eenvoudig onderhoud dat je motor elk jaar nodig heeft.

Mbt dat lange stilstaan: ja natuurlijk kan dat een oorzaak zijn. Nieuwe benzine er in. Begin met een flesje carbreiniger (Forte) in je tank te gooien. Werkt dat niet, dan de carbs er af en ultrasoon laten reinigen.
 
Oke dat flesje had ik er ingedaan en 140 km gereden. Dus carburateurs miss maar wel eraf. Nog ff paar meer km rijden miss word het beter. Maar synchroniseren moet dus elk jaar. Dat wist ik niet. Ben ook nog een beginner opdit gebied.
Ben wel redelijk handig, maar wil wel graag zoveel mogelijk weten voordat ik iets doe ;)
Heeft dit ook betrekking op de choke die pas uit kan als ik minimaal 5 km gereden heb?
En dat inhouden is echt alleen bij hogere toeren. Dus mijn meissie heeft er weinig last van alleen als ik ff lekker wil doortrekken. Als ik erop mag rijden
 
Mss eens vragen op het diversion-topic, bij toermotoren... is wel algemeen dat een diversion langer op de choke moet dan de meeste andere motoren, nu ja 5km is wel lang met deze temperatuur.
 
Oke dat flesje had ik er ingedaan en 140 km gereden. Dus carburateurs miss maar wel eraf. Nog ff paar meer km rijden miss word het beter. Maar synchroniseren moet dus elk jaar. Dat wist ik niet. Ben ook nog een beginner opdit gebied.
Ben wel redelijk handig, maar wil wel graag zoveel mogelijk weten voordat ik iets doe ;)
Heeft dit ook betrekking op de choke die pas uit kan als ik minimaal 5 km gereden heb?
En dat inhouden is echt alleen bij hogere toeren. Dus mijn meissie heeft er weinig last van alleen als ik ff lekker wil doortrekken. Als ik erop mag rijden

Zorg dat je de carbs etc. op orde hebt. Daarnaast is het zaak de motor een beurtje te geven, zoals het luchtfilter ff na te lopen, verse bougies, olie, misschien ook klepspeling controleren.
Veel motoren worden ingeruild vlak voor een dure beurt, dat is meestal de beurt waarbij de kleppen moeten worden gesteld.....
Oh: kijk meteen even naar het stationaire toerental. Als dat te laag staat is het vaak reden voor vroegtijdig afslaan als de motor van de choke af gaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan