Z750 '07, Gas niet continu?

DirkZ750

Rookie
13 mei 2013
19
0
Hallo Mf-ers,

Zojuist terug gekomen van een motortochtje langs de Moezel in Duitsland. Het tochtje was prima verlopen tot de laatste dag. Na een dag door de regen gereden te hebben bleef me gas niet meer continu. Dus even wat duidelijker uitgelegd:

bijv. Je geeft gas tot 5.000toeren en houd daarop het gas vast, de motor gaat dan vanzelf weer terug naar 4.000toeren en daarna weer naar 5.000. Zo blijft ie zelf constant op en neer gaan maakt niet uit in welk toeren gebied. De computer geeft verder geen storing.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Of hier ervaring mee. Heb de motor pas maar de eerste 700km van de rit verliepen zonder enige problemen.

Alvast bedankt!

Mvg, Dirk
 
Dat heb ik daar wel gedaan maar dat heeft met de storing even niks te maken. Ik heb vanmorgen me motor opgehaald in duitsland omdat er niet meer mee te rijden viel. Ook al zet ik de motor in z'n vrij en geef dus gas tot bijv 5.000toeren gaat ie zelf op en neer van 5.000 naar 4.000 en weer terug naar 5.000. Tijdens het rijden vlieg je dus alle kanten op. Weg trekkracht en een halve seconde later weer volle trekkracht. Ook stationair gaat ie de hele tijd op en neer met de toeren tot bijna uitvallen.
 
Ik zou in ieder geval de volgende twee dingen doen:

- De bougiedoppen/bobines goed schoonmaken. Daar zou vuiligheid in kunnen zitten waardoor de bougies niet lekker contact meer maken. Ik ga er van uit dat de bobines in de bougiedoppen zitten.
- De Throttle Position sensor controleren. Daarvoor heb je het handboek nodig, denk ik.
 
Het moet niet gekker worden, Probeerde zojuist de foutcode naar voren te halen(werd in het Handboek gedemonstreerd) maar dat werkte helaas niet. Wel is ineens de storing verdwenen. Terwijl de storing echt 3 dagen erin heeft gezeten. Enige wat ik gedaan heb is een paar keer contact aan en uit gezet en steeds de knop ''Mode'' ingedrukt gehouden. Toch een vocht probleem misschien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan