CBR 600F (PC31) lijkt zwaar te sturen

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.119
7.843
Druten
Hoi Allemaal,

Het "probleem" is als volgt:

Mijn vriendin rijd op een cbr600f uit 1995, dit is mijn oude motor geweest maar ik rijd alweer een tijd met een fireblade.

Ik heb al zo'n anderhalf jaar niet meer op de cbr600 gereden, en gisteren toen ik even met deze motor op pad ging vondt ik dat de motor er zwaar stuurde.
het voelde een beetje alsof de bandenspanning veel te laag is en dat de motor daarom erg slecht de bocht om wilde.

Uiteraard was de bandenspanning gewoon in orde, alleen vraag ik me af wat ik nog meer kan controleren waardoor de motor misschien zo slecht zou kunnen sturen?

Ik weet overigens niet zeker of er wel iets mis is met de motor hoor, want toen ik mijn fireblade net had moest ik erg wennen aan het feit dat de motor zo makkelijk de bocht in viel, Het kan dus goed zijn dat ik de CBR 600 gewoon niet meer gewend ben, maar ik wil graag wel even het een en ander contoleren
 
"even gechecked"

Voorwiel in de lucht gehad, en dan kijken of er een dood punt in zit?
Voorwiel in de lucht, en gekeken of je wiel soepel ronddraait?

of "even aan het stuur getrokken" en "even heen en weer gerold" ?
 
"even gechecked"

Voorwiel in de lucht gehad, en dan kijken of er een dood punt in zit?
Voorwiel in de lucht, en gekeken of je wiel soepel ronddraait?

of "even aan het stuur getrokken" en "even heen en weer gerold" ?

Sorry voor de korte reactie, Maar in dit geval is "even gechecked":

Voorwiel van de grond, wiel draait soepel rond + geen dood punt in de balhoofdlagers
tevens ook gekeken of er geen kabels of leidingen de stuurbeweging in de weg zitten
 
bandenspanning is in orde, zowel voor als achter en ook vertonen beide banden geen vreemd slijtagepatroon.

de achterband is net 300 km oud, en het wiel zit ook recht gemonteerd ;)

zelf vermoed ik ook hetzelfde als dat pietel doet, ik denk dat ik mijn blade gewoon gewend ben en gewoon vergeten ben hoe de 600 ook alweer reed en stuurde...
 
Terug
Bovenaan Onderaan