Ketting en tandwielen

Wessel 85

Rookie
29 apr 2013
19
0
Oosterhout
Ik moet nieuwe ketting en tandwielen en heb een site gevonden waar je ze kan bestelen voor niet al te veel geld.
Maar ik kan niets vinden of dat een beetje redelijk materiaal is.
Het is van jossmit.nl
 
Maar ik zal TS wel even helpen.
Jos Smit is hofleverancier hier van de meest perfecte kettingsetjes voor minimale prijzen.
Groot voordeel is dat je zelf je kettingset mag samenstellen, dus niet gehinderd door enige kennis van zaken kan je met een gerust hart de goedkoopste besteLLen.
En de kwaliteit is heel erg goed, ik zeg gewoon doen.
Maar voor wat voor motor gaat het en wat gaat het je kosten???

Ah een bandit 600 uit 1996
 
Laatst bewerkt:
Nee het is een 1200 cc en ik kan zo'n setje voor 125 euro kopen en hier bij de motor zaak kost dat zo'n 180 euro dus vandaar mijn vraag

Als dat exact dezelfde set (ketting én tandwielen) is, heb je gelijk en is Jos goedkoper. Maar is dat wel zo?
Volgende vraag: is het wel een goed setje?
 
Kan prima dat het gewoon hetzelfde spul is, menig motordealer vraagt de hoofdprijs voor parts. Had een setje OEM koppelingsplaten nodig voor mijn husqvarna, bij de ene husq dealer waren ze 200 euro en bij de ander 123eu. tja dan is de keuze snel gemaakt.
 
Dan heb ik blijkbaar een goede motorzaak. Als ik een specifiek onderdeel zoek mag ik gewoon meekijken op zijn scherm op de sites van de leveranciers en daar staan de prijzen die hij als inkoop betaald gewoon bij.
 
Nee het is een 1200 cc en ik kan zo'n setje voor 125 euro kopen en hier bij de motor zaak kost dat zo'n 180 euro dus vandaar mijn vraag



Inderdaad 128 eurootjes, geen geld, maar als je JT kettingwielen :? wilt hebben met een instapketting dan is het een mooi prijsje, ga je een sterke ketting eronder monteren betaal je ineens een dealer prijs, daarom is ons Jos je kettingkoning van MF.
Maakt je lekker met een goedkoop prijsje en eigenlijk is hij duurder dan een dealer die topspul levert.
Ik ben niet zo kapot van JT kettingwielen, de nieuwe serie is wel een hele verbetering dan de oude serie die nog veel in omloop is.
Vergeet niet dat de treksterkte moet voldoen aan de eisen van de fabrikant van je motorfiets.
Ik kan zelfs een AFAM set leveren voor minder dan 128 euro, maar ook daar heb je weinig plezier van.
 
gewoon de eerste internet aanbieder even aangeklikt DID 530-ZVM2 Ketting X-Ring | Wij houden u mobiel
Het is een doodgewone prijs voor een goed produkt, doch door al langere tijd constant naar prijs te kijken is men niet meer in staat om de kwaliteit die het (eigenlijk) moet hebben nog te kunnen herinneren.
Setje originele tandwielen kosten iets tussen de 75 en 125 euro.

Tja... er zijn best dingen waar ik op bespaar maar remmen en ketting/tandwiel....komt er gewoon op wat het beste voor mijn motor is, ook als een andere set 2 tientjes goedkoper is !
 
Doorgaans is een duurdere kettingset veel goedkoper. *D

Omdat ie langer meegaat. Maar dat geldt alleen voor de veelrijders waar ikzelf bij hoor. Ik zit nu op 70.000 km en er zit nu de tweede kettingset op.

Maar al die gasten die alleen van mei tm augustus rijden en er dan weer een indrukwekkende 4500 km bij gezet hebben op de teller en toch na 3 jaar weer een andere motor willen?? Die kunnen het toch prima met zo'n goedkoop meuksetje doen.
 
woon/werk en een zondags tourritje moet je je niet druk over maken, dan is die budgetset prima. Als je t circuit op gaat of een notoire straatracer bent mag je wel meer uitgeven.
Kosten bij mij om de hoek:300 euro en 2 weken wachttijd
Jossmit: 160 euro en kom morgenochtend maar langs

Als je goedkoop wilt ga je inbinden op kwaliteit, dat is nou eenmaal met een hoop dingen in het leven (niet alles nee!) Dus het hangt af van je budget en je wensen.

Ik heb zelf de budgetset JT en DID van Smit, moest ff uit nood. Maakt iets meer herrie dan de ouwe set maar na 9K is ie nog steeds prima op orde
 
Omdat ie langer meegaat. Maar dat geldt alleen voor de veelrijders waar ikzelf bij hoor. Ik zit nu op 70.000 km en er zit nu de tweede kettingset op.

Maar al die gasten die alleen van mei tm augustus rijden en er dan weer een indrukwekkende 4500 km bij gezet hebben op de teller en toch na 3 jaar weer een andere motor willen?? Die kunnen het toch prima met zo'n goedkoop meuksetje doen.

your argument is invalid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan