Kawasaki GPZ550 accu-lampje

motorventje

Rookie
11 jun 2011
12
0
Hallo techneuten,

Ik heb onlangs de accu van mij Kawa GPZ550 vervangen door een onderhoudsvrij type. Nu zit ik alleen met het probleem dat de accu-sensor niet meer in de accu geplaatst kan worden. Nu knippert er continue een lampje op mijn dashboard...ik wordt er gek van!
Ik heb geen werkplaatshandboek of diagram van het stroomgebeuren. Is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen cq te omzeilen?

Thanks
Henk
 
Dat zou ik zo niet weten.
Je zou kunnen proberen de kabel rechtstreeks op de accu te zetten, anders misschien de weerstand van de sensor doormeten.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een kawa gpz( 750 ) met dezelfde accu erin . Nu dus niet meer en mijn lampje blijft dus ook knipperen . Weerstand heb ik even gemeten en is 683 ohm . Accu is volgens de accuboer niet meer te leveren in nederland maar op E-bay DE nog wel dacht ik .
 
Heb ook een kawa gpz( 750 ) met dezelfde accu erin . Nu dus niet meer en mijn lampje blijft dus ook knipperen . Weerstand heb ik even gemeten en is 683 ohm . Accu is volgens de accuboer niet meer te leveren in nederland maar op E-bay DE nog wel dacht ik .

Ik heb vorig jaar bij Roukema (Japparts.nl) een accu gehaald (Varta) daar kan je de sensor gewoon inprikken. Ik neem aan dat ze die accu s nog steeds verkopen.
 
de sensor zat altijd bij de accu.
de accu is nog steeds leverbaar alleen zonder sensor.
wanneer er nog een sensor met weerstand op de motor zit, dan kun je die zo in de accu pluggen, mits je geen onderhoudsvrije accu hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan