soms geen contact, spanningsregelaar defect?

Trotsetukker

Die hard MF'er
10 apr 2007
637
0
Nijmegen
Hallo, bij mijn '84 Honda VF 1000F is sinds afgelopen week het volgende aan de hand:

Bij het op contact zetten gebeurd er helemaal niets of wordt er pas na een paar seconden contact gemaakt. Tot nu toe bij terug draaien en direct weer contact maken gaat het wel goed.

is dit een opkomend defect van de spanningsregelaar of iets anders?
 
Dit soortgelijk probleem had ik ook, alleen bij een koekblik.
Probleem was toen verholpen door het "blokje" (weet niet hoe dit heet :N ) wat precies achter/onder de contactslot bevindt te vervangen.
Of dit hetzelfde geldt voor een fiets durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Succes
 
Geen spanningsregelaar, dan zou je accu langzaam leeg moeten lopen met een uitvallende motor als gevolg :)

VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 12 hier weten ze vaak meteen wat er aan het handje is heb zelf ook 'n duuzend :+ Ik heb het zelf wel eens als ik het stuur compleet naar links toe draai. Dan zie ik alles op m'n dashboard een beetje flikkeren dus heb ergens een breukje of slecht contact.
 
Laatst bewerkt:
Als ik een gokje mag wagen:

Massa/+probleem.

Loop de kabels vanaf de accu ( + en - ) na ( zitten ze goed vast op de polen, zonder corrosie? ) richting je startrelais/hoofdzekering. kijk of de + kabel naar en van je startrelais/hoofdzekering goed vastzitten/geen corrosie ( dus ook onder het rode dopje op je startrelais/hoofdzekering! ) en loop de - vanaf de accu na naar het massapunt, en controleer dat.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en het bleek toen dat de + kabel bij het startrelais los zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan