gs750 start koud bijna niet maar warm 1 keer trappen

thewimreaper

Rookie
5 jun 2010
28
0
almelo
Hallo allemaal,

ik ben nu all een tijdje met mijn gs 750 bezig maar ik ben nu tegen een start probleem opgelopen waar ik niet uit kom.

koud wil het kreng met (bijna) geen mogelijkheid starten maar warm is het 1 keer trappen (ja ik trap nagenoeg altijd)

en ik heb nagenoeg alle goede (en soms vreemde) raad die in het forum staat al geprobeerd maar ik kom er niet uit.

is er iemand die mij eens wil helpen hiermee?

Dingen die al geprobeerd heb.

hoe voeg ik trouwens een fotootje toe hier?
ontsteking vervangen en statisch afgesteld
carbs schoon gemaakt en afgesteld op fabrieksinstellingen.(en bij gesteld in de hoop dat het beter werd)
nieuwe accu,nieuwe bougies.

ik las nog iets over stelschroeven aan de onderkant van carb, (stelschroef sproeier denk ik?)
in mijn werkplaats handboek staat AFBLIJVEN dus me nog niet aan gewaagd.

ehm dit is alles wat me zo even te binnen schiet, ik ben er een maand of 2 helemaal zat van geweest dus ik ben vast een aantal dingen vergeten

ik had een deel hiervan al en het gs750 draadje gegooid maar ik hoop zo op wat meer reactie :]
 
Laatst bewerkt:
Dat ding van mij starte ook altijd slecht met de startmotor, kickstarter werkte beter.
Dat moet je in de stroomvoorziening zoeken, de startmotor vraagt zoveel stroom dat er voor de ontsteking niet genoeg over blijft...
's Winters starte ik hem altijd met de kickstarter.
 
stationair staat rond de 1600tpm en enig idee waar ik dan moet zoeken in de stroomvoorziening?

de bedrading was in het begin een ramp (motor heeft ooit eens in brand gestaan daarom was die zo cheap :)
 
choke werkt want als hij loopt en doe de choke eraf dan kapt ie er direct mee (kan ik de choke beter checken?)

ik heb wel een nieuw(of oud en dat ik het niet eerder gezien heb) symptoom: hij gooit benzine uit de achterkant van de carb.?!?!?
 
bananeman wat stel je voor met de mengselschroeven?

ik heb alles al eens op wp hb afstelling gezet en verschillende instellingen die hier op het forum staan.

kunnen die schroeven aan de onderkant carb invloed op hebben dat is 1 van de weinige dingen waar ik nog niet mee geprutst heb?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je gas te ver open staat met 1600 rpm...dan kan er lucht aangezogen worden buiten het chokegedeelte om....
Daarvoor is de choke n.l. alleen een rijk mengsel aanzuigen....
Alles zo ver mogelijk dicht, choke helemaal open....niet aan het gas komen, en starten...moet werken....
Vooral dat niet aan het gas komen is heel belangrijk
 
bedoel met alles ook de mengsel schroeven of alleen stationair.

(mijn stationair toeren stijgt langzaam als hij warm en wil vaak niet onder 1600tpm maar ik draai het zo wel eens dicht.

standaard is 1. 1/4 als mijn geheugen mij goed dient toch?(wp hb ligt nog op de werkbank)
 
Laatst bewerkt:
begint lichtjes aan te pakken maar pakt net niet helemaal mengsel op 3 zetten ?

ook maar even laten zien waar we het voor doen toch?

dit is mijn gsje
IMAG0613.jpg
 
Laatst bewerkt:
hij wil met 3 en een kwart slagen van de mengelschroef aan pakken maar valt direct weg als ik ook maar iets aan het gas zit.

kan iemand mij vertellen hoe ik de stelschroeven van de sproeiers aan de onderkant van de carb moet afstellen en of helpt bij het starten
 
Laatst bewerkt:
Zou me niet verbazen als die carbs gewoon niet goed schoon/ in orde zijn.
Een van de onhebbelijkheden van b.v. de Fazer 1000 in de test was dat ze zo moeilijk koud te starten was..en hebben meer motoren wel eens last van, dus niet gelijk carbs eraf schroeven en lospeuteren ( uberhaupt een kutwerk), maar gewoon eerst zorgen dat je de startprocedure onder de knie hebt...

En als hij aanslaat en je komt aan het gas en slaat weer af, dan gewoon een x aantal seconden laten draaaien, tot er een beetje temperatuur in de kop en wanden zit, dan verdampt de benzine beter...
Mijn ZX9 had daar ook moeite mee, gewoon een seconde of 20-30 laten draaien zonder aan het gas te komen, en voila
 
back to the drawingboard, carb mengsel op 2.5 heeft hetzelfde effect en blijft niet lopen rond 1100 toeren dan valt hij langzaam weg.

carbs zijn schoon maar hij spuugt wel soms benzine in het filter ?!?!

ik ben even ten einde raad:(
 
Effe denken hoor, tijdje geleden dat ik met een GS750 speelde.

Je hebt mengselschroeven aan de zijkant van de carbs én onderaan, klopt? 26 mm carbs?

Je moet die aan de zijkant gebruiken om af te stellen, die onderaan inderdaad met rust laten. Grappig dingetje van de VM carb serie is dat de mengselschroeven andersom werken omdat ze vóór de gasschuif zitten dus verder op is meer lucht dus armer mengsel, rijker is dus verder indraaien.

Carbs moeten goed schoon zijn én een beetje lekker synchroon staan om af te kunnen stellen.
 
Ik heb helemaal geen verstand van een GS750 maar wat voor carbs zitten daarop en hoe zet je de motor weg met benzinekraan dicht of open?
Het zou zomaar iets simpels kunnen zijn als een slechte benzinekraan die blijft lekken terwijl hij dicht is.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn RG die staan bekend om hun slechte benzinekranen, ik heb er een paar kogelkranen tussen gezet en ja hoor probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
dus de schroeven onderop moet ik indraaien om meer lucht te krijgen? (mikuni's)
Ik zie net dat ik verkeerd lees en die schroeven met rust moet laten :-P
Ik heb nu alles op 2en een half staan.
Mijn benzine staat altijd open want op pri loopt ie door (vacuüm systeem)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan