Velgen IDEAL?

CKC

Rookie
13 mei 2013
7
0
Haarlem
Beste,

ik heb onlangs een peugeot 176TC4 aangeschaft. Nu is mij opgevallen dat er een IDEAL voorvelg op zit. Zijn deze velgen nog in de handel? Kan iemand mij hieraan helpen? Ik mis namelijk van de achtervelg het rem element.

Bij voorbaat dank.

Chris
 
sorry iets te snel gelezen..
het gaat dus om dit beessie...
peugeot-001-7557531743684870833.JPG
 
Laatst bewerkt:
Je wil een nieuwe voorvelg omdat je het remelement van de achtervelg mist terwijl er geen velgremmen maar trommelremmen op zitten :?
Welk remelement mis je en wat mag dat dan zijn?
 
oke onduidelijkheid. Het beestje heeft inderdaad trommelremmen. Ik mis alléén van mijn achternaaf het element waar de trommelremmen in komen. Enfin ik mis dus het deel om de velg mee af te sluiten. Duidelijk?

full


Misschien is het op de foto beter te zien.
 
Laatst bewerkt:
oke onduidelijkheid. Het beestje heeft inderdaad trommelremmen. Ik mis alléén van mijn achternaaf het element waar de trommelremmen in komen. Enfin ik mis dus het deel om de velg mee af te sluiten. Duidelijk?

[afbeelding]

Misschien is het op de foto beter te zien.
Je bedoeld het deel om je naaf af te sluiten.
De velg is die ring waar je band om zit.
 
Als ik het met die blauwe vergelijk hoort er een ankerplaat in waar het tandwiel omheen zit. Ik denk dat je aan dat wiel meer mist als alleen de ankerplaat en de remschoenen.

Positief gezien, het is een bread and butter motorfiets. Met een beetje handigheid kan je die onderdelen zelf maken en samenstellen.
Maar in ieder geval gaat deze restauratie een veelvoud van de waarde van de fiets kosten. Helemaal omdat je er de ballen verstand van hebt.
 
Als ik het met die blauwe vergelijk hoort er een ankerplaat in waar het tandwiel omheen zit. Ik denk dat je aan dat wiel meer mist als alleen de ankerplaat en de remschoenen.

Positief gezien, het is een bread and butter motorfiets. Met een beetje handigheid kan je die onderdelen zelf maken en samenstellen.
Maar in ieder geval gaat deze restauratie een veelvoud van de waarde van de fiets kosten. Helemaal omdat je er de ballen verstand van hebt.
Volgens mij staat het wiel verkeerd om.
Het kettingwiel zit nu links.
Voor de rest :^
 
Als ik het met die blauwe vergelijk hoort er een ankerplaat in waar het tandwiel omheen zit. Ik denk dat je aan dat wiel meer mist als alleen de ankerplaat en de remschoenen.

Positief gezien, het is een bread and butter motorfiets. Met een beetje handigheid kan je die onderdelen zelf maken en samenstellen.
Maar in ieder geval gaat deze restauratie een veelvoud van de waarde van de fiets kosten. Helemaal omdat je er de ballen verstand van hebt.

Volgens mij heeft hij het achterwiel er nu achterstevoren in gezet. Ik meen namelijk een klein stukje tandwiel te zien aan de andere kant van de naaf?

Het tandwiel hoort aan de rechter kant (zoals je erop zit) en de rem links.

1UUXRS0KmoiqIPVpGi20Mg==.jpg


iW9MEkLq4yuEtpOpth0yWQ==.jpg


Ik denk ook dat er best iets voor te maken is, maar dit projectje gaat klauwen met geld kosten verwacht ik.
 
@ halflive, het is misschien overtrokken om te zeggen dat ik er de ballen verstand van heb. Je hebt gelijk als je zegt dat ik weinig ervaring heb met Peugeot. Wat betreft de kosten is alles relatief lijkt mij. Ik plaats dit project op motorforum om mijn passie te delen en dan heb ik geen zin in kritiek indien dit niet gefundeerd is. Het is voor mij belangrijk een donor te vinden om zodoende een volledig exemplaar op te bouwen.

@ jeroen_k bedankt voor je feedback!
 
@ halflive, het is misschien overtrokken om te zeggen dat ik er de ballen verstand van heb. Je hebt gelijk als je zegt dat ik weinig ervaring heb met Peugeot. Wat betreft de kosten is alles relatief lijkt mij. Ik plaats dit project op motorforum om mijn passie te delen en dan heb ik geen zin in kritiek indien dit niet gefundeerd is. Het is voor mij belangrijk een donor te vinden om zodoende een volledig exemplaar op te bouwen.

@ jeroen_k bedankt voor je feedback!
Bij andere merken is een velg ook iets anders dan wat jij nodig hebt.
 
@ halflive, het is misschien overtrokken om te zeggen dat ik er de ballen verstand van heb. Je hebt gelijk als je zegt dat ik weinig ervaring heb met Peugeot. Wat betreft de kosten is alles relatief lijkt mij. Ik plaats dit project op motorforum om mijn passie te delen en dan heb ik geen zin in kritiek indien dit niet gefundeerd is. Het is voor mij belangrijk een donor te vinden om zodoende een volledig exemplaar op te bouwen.

@ jeroen_k bedankt voor je feedback!

Graag gedaan, maar ik moet halflive wel gelijk geven.. Als je een naaf een velg noemt heb je er geen verstand van. Dat wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat je niks kan. Hoe zit het met je metaalbewerking skills? Je zal echt een hoop zelf moeten maken (of passend moeten maken), want volgens mij zijn er hier amper onderdelen voor te vinden.

Dan nog een ideetje:
ls je een passende naaf met trommelrem kan vinden kan je m natuurlijk om laten spaken, of een compleet ander achterwiel (en evt ook voorwiel) erin zetten, scheelt een hoop werk als het past.
 
@ halflive, het is misschien overtrokken om te zeggen dat ik er de ballen verstand van heb. Je hebt gelijk als je zegt dat ik weinig ervaring heb met Peugeot. Wat betreft de kosten is alles relatief lijkt mij. Ik plaats dit project op motorforum om mijn passie te delen en dan heb ik geen zin in kritiek indien dit niet gefundeerd is. Het is voor mij belangrijk een donor te vinden om zodoende een volledig exemplaar op te bouwen.

@ jeroen_k bedankt voor je feedback!
Ik wil het wel even onderbouwen:
Je weet het verschil niet tussen een naaf en een velg.
Je denkt dat het merk van de velg iets over de rem zegt.
Je weet niet wat je mist aan de rem.
Je hebt nog niets gemeten, of vergeleken zodat je kunt vragen en zoeken.
Je hebt dus een basket case gekocht zonder dat je weet wat je mist, en zonder dus zonder materiaal lijst.
Je hebt geen onderhouds documentatie, geen part list, geen wphb. Je bent er zelfs niet naar op zoek.
Het heeft helemaal niets met het merk te maken, dezelfde argumentatie gaat ook op voor een Puch Maxi.

En wat de kosten betreft, een BSA A10 is niet veel goedkoper om te restaureren als een Gold star. Alleen krijg je voor de A10 nooit de kosten er uit. Hoe kleiner en gewoner de fiets wordt, hoe onrendabeler. Nu heb je ook nog een Franse fiets, tel uit je winst!

Van de donor die jij zoekt, als je die gaat vinden, ontbreken 95% van de onderdelen die je nu ook mist. dat zijn juist de zeldzame, en dure dingetjes.

De achterrem is pas het begin van je zoektocht. Straks heb je een dingetje nodig dat in die geribbelde bus van je blok op en neer schuift.

Dat je mij zonder weerwoord als ongefundeerd wegzet, geeft al aan waar je staat. Veel sterkte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan