Hobby bob Dréke

Ulleke

MF veteraan
16 sep 2012
3.420
25
Roosendaal
Nou gezien ik wel eens hobby en af en toe semi profi, wordt het tijd voor een eigen topic.


Wat doe ik? Vooral alles wat met verfraaien en customizen te maken heeft.


Enkele voorbeelden:


Mijn eigen motor zoals ik hem kocht.

full


Na een goede poetsbeurt

full


En nu naar eigen smaak maken

full


full
 
Laatst bewerkt:
En weer ff bezig geweest. Achterspattert aangepast inhammetjes zijn weg nu. En gelijk in de kunststof primert

full

full

full


Tankje aangepakt

full

full


En dan maak je ook ff alles schoon of corse, en dan komt er een hoop zooi uit de tank.

full

full


De tankdop gaat nog uit elkaar, die ga ik polijsten voor hem. Morgen alles in de primer zetten. Vrijdag gaan we base spuiten. Maandag/ dinsdag afwerken.
 
En weer ff bezig geweest. Achterspattert aangepast inhammetjes zijn weg nu. En gelijk in de kunststof primert

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Tankje aangepakt

[afbeelding]
[afbeelding]

En dan maak je ook ff alles schoon of corse, en dan komt er een hoop zooi uit de tank.

[afbeelding]
[afbeelding]

De tankdop gaat nog uit elkaar, die ga ik polijsten voor hem. Morgen alles in de primer zetten. Vrijdag gaan we base spuiten. Maandag/ dinsdag afwerken.

Scratch oma, nieuwe pica's.

Vervolg Martells speedster

full

full

full


Ik ben tevreden mooi dik in de blanke lak. Enkel spuit ik nooit meer in de geleende cabine. Alles stond netjes in de laatste laag, besluiten ze mijn spuitwerk te verrijden want ze moesten de verblikken omruilen voor hun leverancier. En doe stonden natuurlijk lekker makkelijk achterin de spuitcabine.

Gevolg, meer stofjes dan achtergelaten en een kapje wat op de grond is gesodemieterd :-( :(

Gelukkig op de zijkant dat scheelt, kijken maar wat Martell er van vind en anders die opnieuw. Door het verrijden ook helaas een paar zakkers. Het stond zo mooi maar natte blanke lak gaat bij beweging af als een kat op nieuwe haring ;(

Dus volgende week als Martell zo ver is alles netjes schuren polijsten en showroom klaar zetten. Die motor wordt ook een beetje mijn uithangplaatje dus die moet perfect zijn *O*

Vervolg volgt dus :Y
 
Nu een setje velgen goud spuiten, ik heb wegens de problematiek met de andere spuit cabine een deal gesloten met een lokale dealer. Ik mag daar kosteloos spuiten als ik daar ook verder de rest afneem. Na het spuiten kan het mooi daar in de infrarood dus geen gekloot met derde die de boel verstoren.

Van de week de week de nieuwe polijstmachine geïnstalleerd en gelijk het voorwerk hok eens opnieuw ingericht.

full

full

full


Links nu voorwerken cq plamuren en eerste spuitgasten tot de laatste laag voor de base coat.
Rechts me nieuwe polijst machine. Ben er zeer blij mee, vanavond eerst een uitgetest op een oud messie wat ik had liggen. Was geanodiseerd enkel na de gootsteen onstopper kuur blijkt het wel erg goedkoop China alu te zijn. Het was compleet ingevreten. Dus een goede uitdaging voor de eerste keer inpolijsten.

Na de ontstopper
full


Eerste gang grof met bruine pasta
full


Tweede gang medium schijf katoen met roze pasta
full

full

full


De derde gang met de afpollijst schijf ging helaas niet de schijf blijkt te dun dus eerst morgen een paar vul ringen draaien. Dan kan ik met de flanelachtig met witte pasta afpolijsten.
 
Nieuw project voor volgende week, na veel geouwehoer via pb en hier op het forum met bassie996.

full

full

full


Dit binnen gekregen, moet mooi donker (zwart metallic ) worden. Tank zit nog best wat werk aan, vrij grof geschuurd en geplamuurd dus in de epoxyplamuur met die handel en dan schuren tot ik een ons weeg. Voorspatter en masker mogen direct kale en de kunststof primer. Dan vulprimer en schuren etc etc.

Kontje :-( zit het meeste werk aan. Die mag kaal geschuurd worden met 180 240 droog. Daarna kunststof primer en eindeloos plamuren en grondlaag zetten tot ie strak is:-)

Bassie hij gaat mooi worden, vrijdag ga ik op pad lang de verschillende autozaken voor inspiratie voor je kleur. En geloof het moet een mooie en diepe kleur worden.

Grtzz Dré
 
Ziet er goed uit allemaal! Wel erg jammer natuurlijk dat ze je motor verrijden terwijl die net gespoten is natuurlijk...

Ze hebben het spuit rek verreden, want als ik me handen aan het wassen ben is die blanke lak alweer droog he :N

Heb het verder niet opgemerkt tot ik de volgende dag alles kwam ophalen voor ik naar Tilburg reed. Was woest, had nog een rekeningtje open staan daar dus die kunnen ze op hun buik schrijven. Moet nu een halve dag meer besteden aan die motor zodat ie naar mijn zin is. Ik weiger half werk te leveren. Anders als ie niet tevreden is gaat opnieuw bij de nieuwe beschikbare spuitcabine.

Wil onderhand van dat gezeik af, dus project winter........

Uitbreiden schuur met profi spuitcabine.

En knutsel schuur met brug etc etc:-) Dré Meesters Design in THE move *O* _O-
 
Laatst bewerkt:
Nou inspiratie opgedaan iom Bassie wordt het Brun Garanja van Peugeot. Mijn auto is in deze kleur en dat is best een aparte kleur. Diep donkerbruin enkel wanneer de zon erop staat anders gewoon zwart.

De boel alvast eens matzwart gespoten voor het schuren uit. Op die manier zie in na het schuren duidelijk aan de zwarte achtergebleven verf waar de plamuur het hardste nodig is :-)

full

full

full

full



Mhhhh hier heb ik nog wat werk en daar hoef ik niet voor te schuren:-) komt goed Bassie.

full

full

full


En deze is haast piekeraar, geen nood voor de zwarte verf. Schuren en lakken. Deze week komt alles af in de plamuur en primer. Helaas gaat de eigenaar van mijn spuitcabine aan het einde week op vakantie. Dus iom Bassie na mijn vakantie gaan we verder. De basecoat is besteld dus het komt goed. Misschien dat ik het koplamp kappie gewoon even thuis spuit zodat Bas een idee van de kleur heeft.

full

full
 
Laatst bewerkt:
In de tussen tijd een setje velgen voor een mede mf er gedaan mooi goud metallic.

Fotoke van het eindeloos schuren tussendoor. Helaas heeft de stralen een beetje grof grind gebruikt :-( t mag ook niet meezitten. Eerst bleek de originele verf na schuren en in de primer zetten gereageerd met mijn 2k grondvlak. Dus nie prullen en laten stralen. En opnieuw in de epoxyprimer. Helaas door het gebruik van het grotere grind iets meer werk om het strak te zetten.

Nu momenteel liggen ze in de infraroodkamer van de spuitcabine. Mooi goud en dik in de blanke lak :-)

Hiervan zsm foto's.

Velgskes in schuur stadia.

full


full


En ja het klopt ze liggen op mijn achterbank van den noto. Op weg naar de spuitcabine voor de vulprimer en primerlagen etc etc
 
Laatst bewerkt:
Dré de velgen zijn echt super mooi geworden! Ik laat aan jou over om van de losse velgen foto's te plaatsen. Zal tzt als alles gemonteerd is hier ook nog wel een foto neerzetten *D
 
Velgen zijn klaar en onze Woody is tevreden, kzal snel fotos plaatsen enkel ff resizen.

Project bassie vordert goed. tank spattert, en cover liggen klaar. Kontje vergt wat meer, maar het komt goed. enkel tevreden klanten anders terug.

Grtzz Dré
 
Foto's al geresized? :P

Zodra de motor helemaal in elkaar zit krijg je van mij ook nog een paar mooie complete foto's ;)
Ben benieuwd naar het volgende project!
 
Laatst bewerkt:
En project Bassie loopt volop, tank en de rest staat klaar voor de laatste laag voor de base coat erop kan.

Kontje vergt wat meer werk :)

mij kiloblik plamuur begint aardig op te geraken. bodem is in zicht O-)

full

full

full

full

full


wordt vervolgt
 
Laatst bewerkt:
En door met project Nikita:



Ennnn.......


Eerste kappie staat in kleur.

Zo was ie na het schuren van de filler

full


Dan de kleur mengen

full

full


Basecoat spuiten

full


En dann blanke lak :-)

full

full


Gast goed zo nu de rest ben blij met de kleur en Bassie ook das het belangrijkst
 
Terug
Bovenaan Onderaan