Help gaskabel tekort voor apehanger Yamaha dragstar

richard75

Rookie
21 jan 2011
28
0
Groningen
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met het plaatsen van een 42 cm hoge apehanger op mijn dragstar 650.

Alle bedrading is gelukt de koppelingskabel ook.

Maar... de gaskabels loop ik tegen een probleem aan.

Ik heb langere gaskabels gekocht alleen heeft de orginele gaskabel zowel bij het stuur als op de carburateur 90 graden banjo`s zitten die voorkomen dat wanneer je het stuur draait je het gas onbedoeld open trekt.

Deze banjo`s daar dit de buiten kabel in vast geklonken. Deze krijg ik er dus niet uit en dus de langere gaskabel er ook niet in.
Alle 4 de banjo`s zijn ongelijk van vorm en dikte.

Bij de plaatselijke motoport kunnen ze ze niet los leveren.

Wie o wie helpt mij aan de gouden tip. Heb op dit moment alles uit elkaar liggen en kan nu dus niet rijden :-(((
Ik ben vast niet de eerste die tegen dit probleem aanloopt.

Alvast bedankt
 
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met het plaatsen van een 42 cm hoge apehanger op mijn dragstar 650.

Alle bedrading is gelukt de koppelingskabel ook.

Maar... de gaskabels loop ik tegen een probleem aan.

Ik heb langere gaskabels gekocht alleen heeft de orginele gaskabel zowel bij het stuur als op de carburateur 90 graden banjo`s zitten die voorkomen dat wanneer je het stuur draait je het gas onbedoeld open trekt.

Deze banjo`s daar dit de buiten kabel in vast geklonken. Deze krijg ik er dus niet uit en dus de langere gaskabel er ook niet in.
Alle 4 de banjo`s zijn ongelijk van vorm en dikte.

Bij de plaatselijke motoport kunnen ze ze niet los leveren.

Wie o wie helpt mij aan de gouden tip. Heb op dit moment alles uit elkaar liggen en kan nu dus niet rijden :-(((
Ik ben vast niet de eerste die tegen dit probleem aanloopt.

Alvast bedankt

Dan heb je dus de verkeerde kabels gekocht.
 
Nieuwe gaskabels terugbrengen. Universele kabels kopen met schroeftonnetje. Oude gaskabel doorknippen en banjo' s (je bedoelt die knietjes neem ik aan?) op je universele kabels schuiven. Tonnetje op de juiste plek schroeven en kabels monteren. Klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook vaak kabels zelf gemaakt.
(Zelfs rvs omvlochetn remleidingen)
Buitenkabel per meter kopen en binnenkabels met aan één zijde het juiste tonnetje of peertje.
Geen roestvrijstalen binnenkabel gebruiken.
Koop messing of messingverchroomde tonnetjes, evt schroefbaar.
Eea op maat maken, de binnen kabel lekker inoliën voordat je ze in de buitenkabel doet.
Tonnetjes vetvrij maken maken met S69 of soldeervet en het tonnetje er aan solderen.
Na het solderen goed schoonmaken.
Schroefbare tonnetjes kan je vastschroeven en dan ook nog solderen.
Schroefje afbreken of afslijpen.

Niet te vast schroeven, daarom solderen, als je de schroef te vast aandraait draai je de binnenkabel weer aan stront.
 
Terug
Bovenaan Onderaan