schade aan suzuki rm 125cc 1982???

jordymuter

MF'er
15 apr 2013
147
0
klazienaveen
ik heb een suzuki rm 125cc uit 1982.
en ik heb een blokrivisie gehad,,, en ik heb zo'n 4 keer weer gecrosst.
en nu heb ik hem gister gestart weer want ik ga dit weekend weer crossen en ik wou hem even laten lopen. en toen ik de motor van het bokje afgehaald heb is waarschijnlijk de gaskabel weggedraaid/uitgetrokken omdat hij ergens achter bleef hangen denk ik.
dus ik start hem en hij begint opeens te joelen in de toeren( uitknop is kapot )
dus ik moest de boegieknop erafhalen maar dit heeft wel zo'n 1.5 a 2 minuten geduurd
motortje loopt nog mooi maar zal dit totaal geen schade hebben gehad???? :? :? :?

wie kan mij helpen???? :? :? :? :?
 
ik heb een suzuki rm 125cc uit 1982.
en ik heb een blokrivisie gehad,,, en ik heb zo'n 4 keer weer gecrosst.
en nu heb ik hem gister gestart weer want ik ga dit weekend weer crossen en ik wou hem even laten lopen. en toen ik de motor van het bokje afgehaald heb is waarschijnlijk de gaskabel weggedraaid/uitgetrokken omdat hij ergens achter bleef hangen denk ik.
dus ik start hem en hij begint opeens te joelen in de toeren( uitknop is kapot )
dus ik moest de boegieknop erafhalen maar dit heeft wel zo'n 1.5 a 2 minuten geduurd
motortje loopt nog mooi maar zal dit totaal geen schade hebben gehad???? :? :? :?

wie kan mij helpen???? :? :? :? :?

Doe eens een foto van dat ding, ben wel benieuwd. :)

Opzich als hij nog mooi loopt hoef je je geen zorgen te maken. Onthoud trouwens wel dat een zuiger van een 125cc 15 of hooguit 20 uur mee gaat en dan echt aan vervanging toe is. Doe je dit niet dan is de kans op een vastloper groot. Tevens ook je bigend om de 30-40 uur vervangen.

PS. je kunt beter even in het pre90 topic posten met je vragen over je crosser. Het pre90 topic deel 6, volop aan de bak!
 
hier is de foto
full
 
Ohja, controleer ook na elke keer rijden je luchtfilter en verschoon de optijd. Zelf doe ik dat standaard na elke keer rijden tenzij hij echt niet vies is. Doe je dit niet dan is het snel over met de pret.

en jah zuiger vervangen wij na elke 20 uur...
en luchtfilter na elke keer rijden
en precies zoals je zegt
als het totaal niet nodig is dat niet
 
en drijfstang is tog big end???
zuiger heeft nu zo'n 6 uur op de teller
heb er een urenteller die alleen belasting meet op van get van 2013
en hij heeft net een nieuwe drijfstang en zuiger krukaslagers koppelingsplaten koppelingshuis
 
Zo, die ziet er nog best netjes uit voor zn leeftijd. Ga je er weleens de crossbaan mee op? Misschien is het leuk om een keer een wedstrijdje mee te rijden in de pre90 cup. AS. weekend zijn we in Vleddrveen.

Je kunt trouwens beter je vragen even stellen in het pre90 topic, daar is de kennis wat hoger van crossmotoren dan hier in deze rubriek. Je hoeft dan ook niet voor elke vraag een apart topic te openen. ;)
 
Zo, die ziet er nog best netjes uit voor zn leeftijd. Ga je er weleens de crossbaan mee op? Misschien is het leuk om een keer een wedstrijdje mee te rijden in de pre90 cup. AS. weekend zijn we in Vleddrveen.

Je kunt trouwens beter je vragen even stellen in het pre90 topic, daar is de kennis wat hoger van crossmotoren dan hier in deze rubriek. Je hoeft dan ook niet voor elke vraag een apart topic te openen. ;)

jaja dit is het tweede seizoen dat ik ga rijden.
vorig jaar heb ik op motodrome emmen (yamaha cirquit de pottendijk) gereden
vorig jaar is de drijfstang die lager die erin zit stukgelopen en de krukaslagers liepen niet echt lekker meer dus dat is allemaal vervangen en dit jaar ga ik rijden op mccz zuidwolde..
 
en drijfstang is tog big end???
zuiger heeft nu zo'n 6 uur op de teller
heb er een urenteller die alleen belasting meet op van get van 2013
en hij heeft net een nieuwe drijfstang en zuiger krukaslagers koppelingsplaten koppelingshuis

Heb je dat er zelf allemaal in gezet of heeft de verkoper dat je wijs gemaakt? Indien de 2e is dat vaak een verkoop praatje, toch even controleren bij de volgende zuiger wissel.

Je drijfstang is die lange stang die aan je zuiger vast zit, je bigend is het deel/lager wat de drijfstang met de krukas verbind.

Een urenteller telt de uren aan de hand van het aantal toeren en tijd wat hij maakt. Belasting is weer wat anders, dat meet hij niet echt.
 
Heb je dat er zelf allemaal in gezet of heeft de verkoper dat je wijs gemaakt? Indien de 2e is dat vaak een verkoop praatje, toch even controleren bij de volgende zuiger wissel.

Je drijfstang is die lange stang die aan je zuiger vast zit, je bigend is het deel/lager wat de drijfstang met de krukas verbind.

Een urenteller telt de uren aan de hand van het aantal toeren en tijd wat hij maakt. Belasting is weer wat anders, dat meet hij niet echt.

nee een goede kennis van ons die rijdt al 40 jaar in crossmotoren die heeft ons geholpen (m/n pa en ik)
m'n pa heeft zelf een kawa 454 ltd dus wat minder verstand van 2t crossers
en wat bedoel je dat de verkoper ons wijs hebt gemaakt???
en wat moeten we controleren bij de volgende zuiger wissel?
 
nee een goede kennis van ons die rijdt al 40 jaar in crossmotoren die heeft ons geholpen (m/n pa en ik)
m'n pa heeft zelf een kawa 454 ltd dus wat minder verstand van 2t crossers
en wat bedoel je dat de verkoper ons wijs hebt gemaakt???
en wat moeten we controleren bij de volgende zuiger wissel?

Als je zelf de boel hebt vervangen dan zal het prima zijn. Toch altijd even de speling controleren op het bigend en de krukaslagers.

Ik bedoelde, 9 van de 10 crossers staat op marktplaats te koop met een "gereviseerd blok" Meestal is dat een lul verhaal en zit er alleen misschien een nieuwe bougie in.
 
Als je zelf de boel hebt vervangen dan zal het prima zijn. Toch altijd even de speling controleren op het bigend en de krukaslagers.

Ik bedoelde, 9 van de 10 crossers staat op marktplaats te koop met een "gereviseerd blok" Meestal is dat een lul verhaal en zit er alleen misschien een nieuwe bougie in.

jah oké de speling controleren we wel ( is wel zo verstandig )
en dat wat ook zo bij mijn crosser
zeiden jah dit nieuw dat nieuw maar er zat alleen aan andere boegie in en de zuiger was nog nooit vervangen. maar ze zeiden jah zuiger heeft nog maar een paar draaiuur
dus ik ff rijden jah
direct drijfstang(lager) kapot
trok hem los op het rechte stuk en opeens een gekraak en gedoe
vandaar de blokrevisie
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan