Motor slaat af bij constante snelheden 100+ (gs500e)

MikeB92

Rookie
23 jan 2013
13
0
Valkenswaard
Dames en heren,

Mijn motor (een suzuki gs500e '92) houd in en wil af slaan bij het bereiken van 100 kmpu en sneller. De motor is 25kw, dus zijn top is +/- 130.

Telkens als ik de snelweg op ga, en normale snelheden wil rijden, begeeft hij het binnen hooguit 3-4 minuten en begint in te houden. Uiteindelijk als het niet meer uit te houden is zet ik hem op de vluchtstrook neer en slaat hij direct af...

Wat kan dit veroorzaken?

Hopelijk kan een van jullie (hopelijk meerdere) mij hiermee verder helpen..

Mvg,

Mike
 
Na het afslaan, is hij dan gelijk weer te starten? Anders denk ik ook aan een vacuum in de tank. Kan je testen door meer dan 4 minuten te rijden met de tankdop niet helemaal gesloten. Niet omvallen dan :)
 
Precies deze klachten had ik met mijn oude GS500E en daar bleek een gasnaald gebroken te zijn. Motor liep zwaar beroerd en hield enorm in op de snelweg. Was ook met een 25kw kit...

Controleer trouwens ook eens het filter in je kraantje, die bleek bij mij ook dicht te zitten. Niet de oorzaak bij mij, maar wie weet. Als hij lang met te weinig benzine loopt wordt het blok behoorlijk warm (te arm mengsel) en kan het goed zijn dat hij stationair niet meer loopt tot hij weer de normale temperatuur heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan