Oliedruksensor

DJ_Bartezzz

MF veteraan
28 okt 2007
1.433
2
hilversum
Bij de motor van een kennis van mij doet het olielampje raar.

Het gaat om een ZZR1100 uit 93.
Zodra je het contact aan zet, gaat het olielampje niet branden.

Echter na een lange rit kan hij tijdens het rijden af en toe aan springen.

Ook doet het dimlicht achterlicht het niet(wel als we direct 12v op de contacten zetten) en blijft het remlicht continu branden (ook met alle remsensors los gekoppeld)

Ik vermoed een algeheel elektrisch probleem maar ik weet niet waar ik het moet zoeken.

iemand een idee?
 
Het lijkt erop dat er ergens een breuk in je kabel zit die af en toe kontakt maakt met het frame of motorblok.

De oliedrukschakelaar maakt kontakt met je motorblok, waardoor je olielampje gaat branden. Wanneer er druk op de olieschakelaar komt, verbreekt deze het kontakt en gaat het lampje uit.

Wanneer er nu een breuk in de kabel zit, zal het lampje dus niet branden. Komt deze breuk tegen het blok of frame (zoals je aangeeft na een lange rit) dan zou hij daar kontakt kunnen maken en het olielampje laten branden. Het maakt dan niet uit of de motor wel of niet draait.

Een breuk in de kabel zou er ook voor kunnen zorgen dat je achterlicht het niet doet.

De schakelaars van je remlicht maken een kontakt met je frame, waardoor je remlicht gaat branden (precies andersom als bij je oliedrukschakelaar). Wanneer er bij de breuk in je kabel nu kontakt gemaakt word met je frame of motorblok, zal je remlicht dus blijven branden.

Ga dus op zoek naar een punt waar mogelijk je kabelboom zou kunnen zijn doorgesleten en tegen je frame of blok kontakt zou kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan