Hoofdremcilinder zuigt geen vloeistof aan

Gijs

MF veteraan
26 mrt 2012
2.205
0
Er zag DOT5.1 in mijn systeem, deze wou ik vervangen door Brembo LCF 600+ racevloeistof, nu heb ik dus het hele systeem afgelaten, potje leeg, cilinder leeg, banjo's los en 6 cilinders leeg geperst.
Nu de hoofdremcilinder gespoeld met remreiniger en deze kwam er onder bij de banjo's uit.
Na alles te hebben laten drogen reservoir gevuld met nieuwe vloeistof.
Wil ik het systeem gaan vullen en druk in de remhoofdcilinder in komt deze niet terug naar buiten.
Even de banjo er af, om te ontluchten dacht ik, geen effect, daarna terug geduwd met een schroeven draaier.
Daarna beetje met de hand geduwd, komt hij gewoon terug. Daarna weer met hendel weer blijft hij hangen. Wat liggen pielen en nu doet hij het gewoon weer goed.
Maar nu wil ik het systeem gaan vullen en zuigt hij geen vloeistof uit het reservoir, er komen ook geen bubbels omhoog als ik pomp.
Nu heb ik dat ook al los gehad en ook even doorgeblazen, het aanzuig gat en het kleine retour gaatje zijn dus open maar toch zuigt hij niets aan.
Betreft een Nissin pomp op en YZF 750 R
 
Met een spuit vullen vanaf onder op de ontluchtingsnippel.
Ik vraag me af of de remmenreiniger niet slecht is geweest voor je rubbers.
 
Hmm :? je remmen reinigen met remmenreiniger???
Klinkt logisch maar denk wel dat al je rubbertjes een beetje niet goed meer zijn.
Met remmen reiniger kan je wel je remschijven schoonmaken, dat weer wel :?
 
Heb hem van onderuit gevuld, dat heeft al een heel deel van de leidingen ontlucht.
Zuiger komt helemaal terug naar buiten.
Ik denk dat de rempomp overleden is. Hij pomp heel erg weinig vloeistof richting de klauwen.
Ik moet bijna 50x pompen en dan de ontluchtingsnippel opendraaien wil ik een redelijke hoeveelheid uit krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je gevuld van onder totdat je reservoir gevuld was?
Dan hoef je meestal (als de leidingen goed lopen)niet meer te ontluchten.
Als het niet gaat lukken vraag dan aan diezelfde motorzaak waarvam je die tip hebt of ze je ringen gaan vergoeden.
 
Heb je gevuld van onder totdat je reservoir gevuld was?
Dan hoef je meestal (als de leidingen goed lopen)niet meer te ontluchten.
Als het niet gaat lukken vraag dan aan diezelfde motorzaak waarvam je die tip hebt of ze je ringen gaan vergoeden.
Gevuld van onderaf totdat er geen luchtbellen meer in het reservoir kwamen.
 
Kan mij gewoon niet voorstellen dat een monteur jou die tip heeft gegeven.
Was het een motorbedrijf, en was het dan niet een verkoper of magazijnmedewerker die heeft gezegd over de remmen reiniger, of heb je het verkeerd begrepen en ervan uitgaande dat je met remmenreiniger je remdelen kan reinigen?
 
Ik denk dat je het rubber in de hoofdremcilinder hebt gemold. Als jij het systeem spoelt met remmenreiniger dan is alles netjes ontvet. Als jij dan zo'n precies passend rubbertje door de cilinder gaat slepen dan geeft dat enorm veel wrijving en zal het mij niets verbazen dat deze los is gekomen of verplaatst op de plunjer of misschien zelfs gescheurd.
Als jij zo'n mooi spuitje van de apotheek haalt met rubber dop op de zuiger en je spoelt die spuit met remmenreiniger dan kan je die ook niet meer normaal gebruiken. Het rubber heeft dan zoveel grip op de wand dat je de zuiger niet verder kunt duwen en als je hem terugtrekt komt het rubber los van de zuiger.
 
Kan mij gewoon niet voorstellen dat een monteur jou die tip heeft gegeven.
Was het een motorbedrijf, en was het dan niet een verkoper of magazijnmedewerker die heeft gezegd over de remmen reiniger, of heb je het verkeerd begrepen en ervan uitgaande dat je met remmenreiniger je remdelen kan reinigen?
Ja een monteur. Ik heb bij hun de Dot4 vloeistof gehaald en hij zei als je van Dot5.1 naar Dot 4 gaat moet je je systeem spoelen. ik zou dat met remreiniger doen en daarna alles doorblazen.
Dat heb ik dus ook gedaan.
 
Ik denk dat je het rubber in de hoofdremcilinder hebt gemold. Als jij het systeem spoelt met remmenreiniger dan is alles netjes ontvet. Als jij dan zo'n precies passend rubbertje door de cilinder gaat slepen dan geeft dat enorm veel wrijving en zal het mij niets verbazen dat deze los is gekomen of verplaatst op de plunjer of misschien zelfs gescheurd.
Als jij zo'n mooi spuitje van de apotheek haalt met rubber dop op de zuiger en je spoelt die spuit met remmenreiniger dan kan je die ook niet meer normaal gebruiken. Het rubber heeft dan zoveel grip op de wand dat je de zuiger niet verder kunt duwen en als je hem terugtrekt komt het rubber los van de zuiger.
Dit denk ik ook. Hij verplaatst gewoon na genoeg geen vloeistof.
Zet hem zo op de aanhanger en dan even naar de andere garage brengen.
 
Je remsysteem spoelen doe je gewoon met remvloeistof. Als je de boel uitelkaar gehaald hebt dan kan je de losse onderdelen reinigen met spiritus.
Bij het weer monteren een beetje Ate remmen vet gebruiken.
Nooit spoelen met remreiniger, maar daar is TS inmiddels al achter gekomen.
 
Als je gewoon even leest hoef je de vraag niet te stellen.

Remsysteem (werking remblokken op remschijf).

Je hebt ze gewoon verkeerd begrepen.

PS: Van het racevloeistof ga je niet harder remmen, gaan ze niet langer mee of wat dan ook. Het zou zomaar kunnen dat je hele werking nu slechter is dan met het vloeistof hiervoor door je eigen toedoen.

Laat het nakijken bij de garage.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan