HELP mijn voorlicht smelt - Suzuki GS5000F

vincent1991

Rookie
21 jun 2011
25
0
Velserbroek - Velsen
Beste MF'ers,

Ik was vandaag een stukje rijden en stop even langs de weg en sta daar circa 2 min met draaiende motor, vervolgens zie ik dat mijn voorlicht aansluiting allemaal rook produceerd en zie het letterlijk smelten.

Vervolgens mijn motor uitgezet kan namelijk bij mijn suzuki GS500f niet de lichten uit zetten.
En een tijdje gewacht daarna meteen snel door gereden naar huis om te kijken wat er aan de hand was.

Nu blijkt 1 van de 3 aansluitingen dus te hebben gezorgd voor het smelten van mijn aansluitingsstuk. dit was de aansluiting van het gewoon licht.

Nu vraag ik mij 2 dingen af, hoe kan dit gebeuren en wat moet ik nu doen?

Voor de duidelijkheid heb ik hier nog wat foto's:
20130519161814.jpg

20130519161825.jpg

20130519161818.jpg
 
dat komt door een slechte verbinding in de stekker.
dat kan vuil zijn of een van de stekkers zat heel losjes.
nieuwe stekker erop solderen en je ben weer klaar.
 
Laatst bewerkt:
Slecht contact met als gevolg grote warmteontwikkeling? Ik ben mijn koplampstekker ooit kwijtgeraakt door een verpletterde koplamp, motozoom heeft daar een prima plug&play H4 stekker voor (bestelnummer 70023903). Je hoeft die niet te solderen alleen de oude stekker los te knippen en de draden een stukje te strippen.
 
Laatst bewerkt:
Eens met de voorgaande sprekers.

Misschien ook zinvol te kijken of er geen sterkere lamp dan 55w in zit? Ook dat kan zorgen voor dit soort klachten.
 
Hij doet het nog wel, echter is hij nu dus los van de stekker unit maar als ik het goed begrijp zou ik hem dus gewoon weer kunnen aansluiten zolang ik zorg dat hij er goed opzit dan is het gene probleem?

alles werkt nog wel, ziet er alleen gesmolten uit :P
 
Hij doet het nog wel, echter is hij nu dus los van de stekker unit maar als ik het goed begrijp zou ik hem dus gewoon weer kunnen aansluiten zolang ik zorg dat hij er goed opzit dan is het gene probleem?
alles werkt nog wel, ziet er alleen gesmolten uit :P

Dat zou ik zeker niet doen. Er is iets aan de hand waardoor je bedrading te veel weerstand krijgt. Die stekker smelt niet zomaar, dan kan het zomaar gebeuren dat er elders in die draden een soortgelijk probleem ontstaat.
Controleer de lamp. Controleer de aansluitingen en de bedrading (maakt die elders een slecht contact, zijn er van die "handige" 3M stekkertjes gebruikt enz.) en meet ook je SR door.

Het ís mogelijk dat alleen dat stekkertje een probleem vormde door een slecht contact, maar meten is weten.......
 
Om het bovenstaande een beetje te minimaliseren. De slechte verbinding zit/zat in die stekker. Dus een nieuw exemplaar moet voldoende zijn.

De oude kan je weggooien omdat je, vanwege het smelten, dat ene kontakt nooit meer fatsoenlijk krijgt voor wat betreft de kontaktdruk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan