Aanpassen tandwielhouder plaat ducati 999r

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Ik ben bezig om een ducati 999r marchesini gesmeed achterwiel passend the krijgen voor mijn gsx-r750w.

Maar bij het meten moet ik het wiel 1.75cm naar de ketting kant op schijven om te kunnen monteren, kan de bus aan die kant ook niet korter maken want dan lopen de bouten om het tandwiel te monteren tegen de achterbrug.

Om dit klaar te spelen had ik gedacht om een stuk af te frezen van de plaat waar de tandwielhouder op gemonteerd zit.

Waar kan je trillingsdempers/silenblocks op maat krijgen?

dsc01461nh.jpg


dsc01460mt.jpg


dsc01458fj.jpg


dsc01462hq.jpg


Afstand vanaf bovenste rand passing tot bovenkant plaat is 2,2cm dus daar zou ik in principe wel 1.75cm kunnen wegfrezen, zou dit problemen geven voor de sterkte?

In de tandwielhouder moeten dan ook andere bouten komen met een korter pasvlak komen, zien er wel speciale uit.

phpThumb.php


Kan een moderator de titel aanpassen van ducati 999 naar ducati 999r

Dank u

Groeten,
Benjamin
 
Laatst bewerkt:
Kijk die wielen zijn in verhouding erg goedkoop omdat je er zou weinig mee kunt buiten in een 999 gebruiken
Vraagje moet je wiel naar links omdat het uit het midden staat of om de ketting in lijn te krijgen
 
Wiel staat uit de midden waardoor ik het moet opschuiven.

Eerst het wiel in de midden krijgen daarna tandwiel uitlijnen.

Voordeel is dat het wiel 7 kg minder weegt.

Maar zou het nu veilig zijn om hier een stuk af te frezen?

Vlees is er nog genoeg en voor de rest doe ik geen ribben weg.

Moet wel goede trillingsdempers kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk frees ik liever deze plaat af want dat is een los component (goedkoper en makkelijker om te krijgen als het kapot gaat) en kan ik makkelijker opspannen op mijn freesbank tegenover een complete velg.

Achterbrug van een 999 plaatsen is weer extra zoekwerk en kost, wil mijn motorfiets zo snel mogelijk kunnen testen.
 
Hier is nog een foto met wat afmetingen.

dsc01460zz.jpg


In de holtes van het stuk zie ik geen verstevigings ribben dus lijkt het mij wel veilig om 17.5mm van die 22mm af te frezen?

Vorm op opbouw van het stuk blijft gelijk.

dsc01462hq.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan