Handsfree in integraalhelm

Vale2003

MF'er
15 nov 2007
231
0
Rotterdam
Heeft iemand ervaringen met handsfree oplossingen voor integraalhelmen? In mijn geval gaat het om AGV helm. Is een kant en klare set te koop of moet je zelf knutselen?
 
Op bepaalde momenten tijdens het rijden wil ik telefonisch bereikbaar zijn.




Ook nu weer: Begrijp me niet verkeerd.

Dat je een gsm aan boord hebt voor noodgevallen zoals pech of iets dergelijks of het maken van een foto kan ik me voorstellen, daar zijn die dingen voor.
Maar dat je denkt overal en altijd bereikbaar te moeten zijn, zelfs tijdens ontspanning of het uitvoeren van een van je hobby's, gaat er bij mij niet goed in.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens.
Ook nu weer: Begrijp me niet verkeerd.

Dat je een gsm aan boord hebt voor noodgevallen zoals pech of iets dergelijks of het maken van een foto kan ik me voorstellen, daar zijn die dingen voor.
Maar dat je denkt overal en altijd bereikbaar te moeten zijn, zelfs tijdens ontspanning of het uitvoeren van een van je hobby's, gaat er bij mij niet goed in.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het moeilijk om te snappen waarom je zo iets zou willen, zoals zoveel dingen, neem bijvoorbeeld, kantklossen, borduren of naar een café gaan terwijl het nuttigen van een biertje thuis veel minder kost. Iedereen heeft zo zijn ideeën en wensen. Zoveel mensen zoveel wensen.

Of iets kant en klaar te koop is weet ik niet maar op het moment ben ik iets aan het bedenken om "van alles" op de R1 te bouwen en dit draadloos naar de helm te laten lopen. En als je dan een topic neemt als how to zend en ontvangen op de motor leest dan zie je dat er meer van ons soort op dit motorminnend forum rondlopen.
 
Ook nu weer: Begrijp me niet verkeerd.

Dat je een gsm aan boord hebt voor noodgevallen zoals pech of iets dergelijks of het maken van een foto kan ik me voorstellen, daar zijn die dingen voor.
Maar dat je denkt overal en altijd bereikbaar te moeten zijn, zelfs tijdens ontspanning of het uitvoeren van een van je hobby's, gaat er bij mij niet goed in.
Misschien doet hij er ook woon werk mee dan is het ook wel handig om bereikbaar te zijn :Y
 
Ook nu weer: Begrijp me niet verkeerd.

Dat je een gsm aan boord hebt voor noodgevallen zoals pech of iets dergelijks of het maken van een foto kan ik me voorstellen, daar zijn die dingen voor.
Maar dat je denkt overal en altijd bereikbaar te moeten zijn, zelfs tijdens ontspanning of het uitvoeren van een van je hobby's, gaat er bij mij niet goed in.
Geweldige bijdrage aan de vraag van TS.

Wat maakt het nou uit of jij zoiets nooit zou doen? Jij doet ongetwijfeld wel eens iets waarvan TS zou kunnen zeggen: "Waarom doet hij dat nou, dat wil er bij mij niet goed in."
 
Misschien is het moeilijk om te snappen waarom je zo iets zou willen, zoals zoveel dingen, neem bijvoorbeeld, kantklossen, borduren of naar een café gaan terwijl het nuttigen van een biertje thuis veel minder kost. Iedereen heeft zo zijn ideeën en wensen. Zoveel mensen zoveel wensen.
:^
Dat dus.
 
Ook nu weer: Begrijp me niet verkeerd.

Dat je een gsm aan boord hebt voor noodgevallen zoals pech of iets dergelijks of het maken van een foto kan ik me voorstellen, daar zijn die dingen voor.
Maar dat je denkt overal en altijd bereikbaar te moeten zijn, zelfs tijdens ontspanning of het uitvoeren van een van je hobby's, gaat er bij mij niet goed in.
Even je wereldbeeld iets vergroten: misschien gebruiken sommige mensen hun motor ook gewoon als vervoer en niet als hobby-dingetje... :z

Ik heb een Nolan met NCOM, maar tot op heden bevalt het totaal niet (het NCOM gedeelte dan). Ik hoor amper geluid, het binnenste van m'n helm laat telkens los en m'n oor vouwt dubbel als ik m'n helm opzet... |( Ga vanmiddag proberen de boel opnieuw te installeren.
 
Sorry hoor.

Ik wist niet dat ik op dat gebied geen eigen mening/denkbeeld/standpunt mag hebben.
En ik denk dat ik met mijn uitleg een redelijke, niet te vage omschrijving heb gegeven waarom.

In het kort, omdat het kan! *O*

Neemt niet weg dat jij het onnodig/ overbodig vind(t) <---niet zeker of er nou een "t" achter moet.

Dat mag je helemaal zelf weten, mening van vrijheidsuiting! :Y
 
Ik heb ook een Scala Rider. Maar ik koppel hem niet aan telefoon. Als ik aan het rijden ben, ben ik aan het rijden. Ik vind het te gevaarlijk om te gaan telefoneren midden in het verkeer...
 
Bedankt voor de reacties. De reden van vraag is inderdaad werkgerelateerd. Ik zal me er verder in verdiepen met de hierboven genoemde opties. Als er meer advies en tips zijn, hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik op mijn motortripjes verschillende helmen .
De weekends dat ik storingsdienst heb gebruik ik een X-lite 701 met ingebouwde N-com.
Perfect, al ist wel zo dat, als je gebeld word, je van het gas af moet en aan de kant moet gaan staan. Dit voor de veiligheid. Voor de rest gebruik ik mijn x-lite 802 voor de rest van de plezier hobby en circuitdagen.
Ook het koppelen van Zumo is handiger met geluid in je helm.
Wat een andere motornicht daar van vind is dan weer niet mijn probleem. }) :W
 
Ik heb 2 dagen een Scala G4 gehad, maar ik was er niet heel tevreden over. Ik vond 'm gewoon veel te groot voor het zicht. Daarnaast was verplichte registratie via de website van scala vereist om een groot deel van de functionaliteit te gebruiken. Ik ben zuinig op m'n persoonsgegevens, dus dat vond ik maar niets. Daarnaast is internet explorer vereist, wat ik niet heb, ik gebruik fulltime Linux met Firefox. Ook vond ik het idee niets dat ik in de toekomst de instellingen niet meer kan veranderen wanneer de leverancier besluit dat het product end-of-life is. Kort gezegd: deze is binnen 48 uur retour webshop gegaan.

Ik heb nu een Sena SMH5 waar ik zelf erg tevreden over ben, alleen bij 120km/h wordt hij wat moeilijk te verstaan.
 
Ook nu weer: Begrijp me niet verkeerd.
Dat je een gsm aan boord hebt voor noodgevallen zoals pech of iets dergelijks of het maken van een foto kan ik me voorstellen, daar zijn die dingen voor.
Maar dat je denkt overal en altijd bereikbaar te moeten zijn, zelfs tijdens ontspanning of het uitvoeren van een van je hobby's, gaat er bij mij niet goed in.

Gek genoeg ben ik het nog met je eens ook, ik heb er geen enkele behoefte aan en vind het zelfs onveilig. Maar waarom zou TS dat niet voor zichzelf mogen uitmaken?

@TS, ik heb een Interphone F4 setje voor de verbinding met m'n satnav. Die F4 kun je ook rechtstreeks gebruiken als headset voor een smartphone. In dat geval moet je de telefoon instellen op automatisch opnemen.
Afhankelijk van het type motor/windbescherming/helm is het geluid redelijk verstaanbaar tot zo'n 120-140 km/u en kan de andere kant je goed verstaan. Met een Garmin satnav er bij heb je dan ook nog de beschikking over een telefoonboek enz.
De bekendere merken zijn: Interphone, Sena, Cardo, Midland en Baehr. Ze ontlopen elkaar kwalitatief niet heel veel, afhankelijk van het type dat je kiest.

Voordeel: draadloos, vrij goed geluid tot 120-140 km/u, plm. 8 uur spreektijd.
Nadeel: vrij duur, leidt af tijdens het rijden, bij hogere snelheden vaak onbruikbaar.
 
Nee hoor, eerst op een Suzuki RF900, nu op een FJR1300, beide motoren geen probleem mee gehad. Gewoon goed opletten waar je het microfoontje plakt. Heb je zelf slechte ervaringen ermee?
Niet met die Scala, maar met de NCOM van Nolan. Die hoor ik amper als ik stilsta, laat staan met een beetje snelheid. Maar er zit ook een plastic stuk voor de luidsprekers, misschien moet ik die eens perforeren.
 
Ik heb een Scala Rider G4 (opgevolgd door de G9) en ik kan in mijn integraalhelm tot 150km per uur een normaal gesprek in mijn helm voeren. Ideaal!
Mijn motor loopt ongeveer 130. Dus met zo'n setje haal ik de 150?
Cool.
Alleen, een normaal gesprek voeren...... met of zonder helm lukt me dat nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan